Inlägg från: Anonym (morot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (morot)

    Fuskar du med skatten?

    Nä. Jag är både en generös person och så ganska lat med vissa papper, vilket betyder att jag sällan orkar göra alla avdrag som jag har rätt till.

    Jag orkar inte ens begära ersättning av jobbet för utlägg alltid. 

    Drömmen vore att ha en högre lön och kunna shoppa en del till mina projekt och teammedlemmar utan att skriva en massa räkningar hela jäkla tiden.

    T.ex. idag: Har beställt smörgåstårta till ett gäng, okej den tar jag på företagskortet. Men så tycker jag att det behövs papptallrikar och bestick för att vi inte hinner diska och det inte finns tillräckligt i köket om alla äter samtidigt, så det betalar jag. Likaså dricka. För det är ju jag som tycker det behövs, det är inte helt 100% nödvändigt. Har köpt fika till dem flera gånger utan att göra utlägg för det också.

    Sen behöver vi någon form av behållare att hantera testprodukter i. Men jag vet inte vad som kommer att vara mest praktiskt. Så då drar man till Ikea och köper nåt man tror blir bra själv, med tanken att OM det kan användas på jobbet så kan jag göra en räkning på det. Om det inte funkar och vi måste ha nåt annat så tar jag hem prylarna och använder dem istället, så kostar det inte företaget något. Och jag kör med min egen bil och gör dessa ärenden. 

    Så jag är väl dum egentligen men så gör jag.

Svar på tråden Fuskar du med skatten?