• Anonym (Jossan)

    Han accepterar inte att jag inte vill ha händer innanför kläderna

    Är 25 år, träffat en kille ett tag som periodvis mår väldigt dåligt av olika anledningar. Vi har inte legat eller kysst varandra men jag har gett honom en avsugning och han har hm..haft fingrarna i mig. Nu är d så att jag känner att jag inte vill ha det så längre. Jag vill gå försiktigare fram pgr av att jag får extremt dåligt samvete (nyss lämnat ett 7 7 årigt förhållande bakom mig) men den nya kille kan liksom inte acceptera det. Han säger att jag med flit får honom att må dåligt när jag inte vill att han ska ta på mig. Att han inte klarar det. Att han kommer gå tillbaks till "mörkret" och må skit. Att han inte klarar att ha det så. Han säger att jag väljer att han ska må dåligt, att jag inte bryr mig för att jag känner som jag gör. Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera allt. Det känns som att han inte ger mig något val, antigen fortsätter vi eller så kommer han må så dåligt att.... Något hemskt händer

  • Svar på tråden Han accepterar inte att jag inte vill ha händer innanför kläderna
  • Dexter dot com
    Anonym (Jossan) skrev 2021-01-23 10:56:11 följande:

    Det som är svårt är att han säger att jag väljer att han ska må dåligt om jag vill sluta


    Hans dåliga mående är hans ansvar, absolut inte ditt !! Varför söker han inte hjälp för sitt "mörker" istället för att skuldbelägga dig ? Att tvinga sig på någon och är ju sjukt vilket jag hoppas du förstår och lämnar honom för det här kommer inte sluta bra annars.
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Jossan) skrev 2021-01-23 10:29:27 följande:

    Är 25 år, träffat en kille ett tag som periodvis mår väldigt dåligt av olika anledningar. Vi har inte legat eller kysst varandra men jag har gett honom en avsugning och han har hm..haft fingrarna i mig. Nu är d så att jag känner att jag inte vill ha det så längre. Jag vill gå försiktigare fram pgr av att jag får extremt dåligt samvete (nyss lämnat ett 7 7 årigt förhållande bakom mig) men den nya kille kan liksom inte acceptera det. Han säger att jag med flit får honom att må dåligt när jag inte vill att han ska ta på mig. Att han inte klarar det. Att han kommer gå tillbaks till "mörkret" och må skit. Att han inte klarar att ha det så. Han säger att jag väljer att han ska må dåligt, att jag inte bryr mig för att jag känner som jag gör. Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera allt. Det känns som att han inte ger mig något val, antigen fortsätter vi eller så kommer han må så dåligt att.... Något hemskt händer


    Sluta genast umgås med denne kille! Han försöker ge dig dåligt samvete och utövar känslomässig utpressning. Inte ok! 
    Han kan faktiskt inte lägga sitt mående på dig - helt skrattretande: "om jag inte får stoppa fingrarna i dig så vill du att jag ska må dåligt" (du hör ju hur det åter) 
  • Anonym (,,,)

    Det kallas manipulation, det han håller på med. Hoppas du avslutar kontakten Ts?!

  • Anonym (Spring & blocka!)
    Anonym (Jossan) skrev 2021-01-23 10:29:27 följande:

    Är 25 år, träffat en kille ett tag som periodvis mår väldigt dåligt av olika anledningar. Vi har inte legat eller kysst varandra men jag har gett honom en avsugning och han har hm..haft fingrarna i mig. Nu är d så att jag känner att jag inte vill ha det så längre. Jag vill gå försiktigare fram pgr av att jag får extremt dåligt samvete (nyss lämnat ett 7 7 årigt förhållande bakom mig) men den nya kille kan liksom inte acceptera det. Han säger att jag med flit får honom att må dåligt när jag inte vill att han ska ta på mig. Att han inte klarar det. Att han kommer gå tillbaks till "mörkret" och må skit. Att han inte klarar att ha det så. Han säger att jag väljer att han ska må dåligt, att jag inte bryr mig för att jag känner som jag gör. Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera allt. Det känns som att han inte ger mig något val, antigen fortsätter vi eller så kommer han må så dåligt att.... Något hemskt händer


    Han utpressar dig. Vilket creep.
    Gå inte på det.

    Hade en kort relation med en kille en gång som hotade slänga sig framför tåget om jag gjorde slut... Han slängde sig INTE framför tåget när jag dumpade honom...

    Den här killen är mycket manipulativ och utnyttjar dig! Han tänker bara på sig själv, kom ihåg det.

    Han mår säkert dåligt men det är inte ditt ansvar, speciellt som han utnyttjar sitt mående för att utpressa dig! Riktigt sjukt.

    Spring så fort du kan mot ljuset och lämna honom i sitt mörker (med numret till psykakuten). Blocka honom på alla enheter (viktigt)!

    Du kommer må så mycket bättre när du inte längre behöver ha honom och hans utpressning i ditt liv.

    Ta hand om DIG Hjärta
  • Anonym (Gå!!!)

    Spring! Allt vad du kan åt andra hållet. Fy fanken vilken typ! Det finns killar som är tusen gånger bättre än den där.

  • Fiona M
    Anonym (Jossan) skrev 2021-01-23 10:56:11 följande:

    Det som är svårt är att han säger att jag väljer att han ska må dåligt om jag vill sluta


    Att han säger så är manipulation, och något som borde få dig att dra snabbare.
    Han har ett eget ansvar för sitt mående, och att begå övergrepp på andra är inte en metod att tillgå.
  • Anonym (Skärp dig)
    Anonym (Linn) skrev 2021-01-23 11:11:24 följande:

    Lyssna inte på detta TS. Att den ena är osäker på relationen, särskilt när man bara träffats ett kortare tag, rättfärdigar inte killens beteende. Man har alltid rätt att sätta gränser, tex att inte bli tafsad på när man själv inte vill. Det är verkligen inte psykisk misshandel.


    Lyssna inte på Linn ts, hon missuppfattar mig, omedvetet eller medvetet. Om Linn hade brytt sig om vad jag skrev så hade hon sett att jag skrev att man alltid har rätt att sätta gränser. Att däremot inte vilja röra den andra alls och tänka på sitt ex hela tiden, ja, då är man inte intresserad eller ens redo att dejta.

    Det är verkligen VISST psykisk misshandel och det säger ofta kvinnor också som dejtar män som är känslomässigt onåbara och inte ger nånting i en relation, samtidigt som dom tänker på sitt ex hela tiden.

    Hade DU velat att en man du är kär i och börjat dejta sa till dig att du inte fick röra honom och att han tänkte på sitt ex så fort ni var i närheten av varandra? Jag hade dumpat honom direkt.
  • Anonym (Skärp dig)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-23 11:22:56 följande:

    Så om man dejtar någon som måste man med automatik låta dom stoppa in fingrarna i ens underliv, annars är det psykisk misshandel? På allvar? När måste denna penetrerande ske? Första dejten? Tredje? Finns det nåt schema?

    Lite samma tänk som att om man följer med nån hem från krogen så måste man ställa upp på att ligga när man kommer hem? Har man kort kjol så är det klart att man måste förvänta sig lite överaskningssex när man går genom parken...


    Nej överhuvudtaget inte och du kan också skärpa dig. Det första jag skrev var att man ALLTID HAR RÄTT ATT SÄTTA SINA GRÄNSER. Det kanske funkar att skriva med stora bokstäver då vissa här har en selektiv läsförmåga.

    Dina sista spekulationer kan du hålla för dig själv. Eller ska jag klistra lite nazism på dig kanske? Du kanske är för djurplågeri rentav?

    Jag ger samma råd till tjejer jämt som dejtar någon som verkar ointresserad, kär i sitt ex/någon annan osv. He is not just that into you. Och jag har tröstat så många tjejer som trott att dom dejtat nån kille som varit konstiga, av och på, varmt och kallt osv. Har öht aldrig skrivit att han har rätt att göra ett piss med ts som hon inte vill, däremot skriver jag att det är taskigt att hon öht fortsätter dejta någon när hon bara tänker på sitt ex och inte är attraherad av honom öht.

    Det är taskigt generellt och har inte att göra med att just denna kille även lägger sitt mående i hennes knä, som man inte heller ska ta.
  • Anonym (Spring & blocka!)
    Anonym (Skärp dig) skrev 2021-01-23 11:01:45 följande:
    Ja, å ena sidan ska man inte dejta någon som mår så dåligt och säger att dom ska skada sig själva osv.

    Å andra sidan ska man bara dejta folk man är attraherad av och ärligt är intresserade av. Absolut inte om man tänker på sitt ex och får dåligt samvete gentemot exet.

    Håller faktiskt med honom om att det är psykisk misshandel att du å ena sidan dejtar honom och å andra inte vill vara nära honom.

    Vad sysslar du med? Ser du honom som ett objekt?

    Varför vill du vara med HONOM? Verkar inte alls som att du är intresserad av just honom utan som att du vill trösta dig med någon annan.
    Det är ju han som ser henne som objekt som han försöker utpressa till sexuella handlingar med sitt mående som ursäkt. Riktigt vidrigt.

    Intressant läsa vad du ser som viktigast i problematiken....
Svar på tråden Han accepterar inte att jag inte vill ha händer innanför kläderna