• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • E M A

Igår natt kunde hon inte hålla sig inne mer utan det blev tillslut ett akut kejsarsnitt. Sån liten going som ligger i respirator nu och kämpar. Född v 34+6.

• Sussna85
    E M A skrev 2021-09-15 03:26:22 följande:

Igår natt kunde hon inte hålla sig inne mer utan det blev tillslut ett akut kejsarsnitt. Sån liten going som ligger i respirator nu och kämpar. Född v 34+6.

Åh grattis! Hur är tillståndet just nu?
  • E M A
    Sussna85 skrev 2021-09-15 10:10:21 följande:

Åh grattis! Hur är tillståndet just nu?

Tack! :) Det är lite svajigt? Ena stunden tror de hon är stabiliserad och nästa sekund dippar hon igen? Jobbig tid framför oss. Sen kanske den stora operationen i helgen. Vi får se hur det blir.
  • Sussna85
    E M A skrev 2021-09-15 18:07:24 följande:
    Tack! :) Det är lite svajigt? Ena stunden tror de hon är stabiliserad och nästa sekund dippar hon igen? Jobbig tid framför oss. Sen kanske den stora operationen i helgen. Vi får se hur det blir.
    Hjärta Ja fy denna osäkerhet, att inte veta riktigt hur allt blir ännu. Jag håller tummarna för er lilla nu,att hon stabiliseras och att operationen går bra!
  • SkumGrönBanan
    E M A skrev 2021-09-15 18:07:24 följande:

Håller tummarna med och skickar dig lite styrka <3
  • GrodanS77

Vår lille kille kom för en vecka sedan. Blev igångsatt v37+0 pga mitt blodtryck och risk för havandeskapsförgiftning. Allt gick bra förutom moderkakan som inte ville lossna vilket gjorde att jag tappade en del blod och fått blod o järn för.

Så skönt att slippa vara gravid och få gosa med en knodd istället!

• GrodanS77

EMA hur går det för er? Har läget stabiliserats något? Har operationen gjorts? Tänker på er!

• E M A
    GrodanS77 skrev 2021-10-04 11:05:10 följande:

Vår lille kille kom för en vecka sedan. Blev igångsatt v37+0 pga mitt blodtryck och risk för havandeskapsförgiftning. Allt gick bra förutom moderkakan som inte ville lossna vilket gjorde att jag tappade en del blod och fått blod o järn för.

Åh, grattis!! Tur att det gick bra tillslut ändå.

Vi trodde dottern skulle dö under op, men hon klarade sig. Ligger dock kvar på Iva med respirator och det är svajigt än.

Vi blir kvar här flera månader säger de. Längtar efter att få hålla mitt barn och bara vara hemma?
  • E M A
    GrodanS77 skrev 2021-10-04 11:05:10 följande:

Åh, grattis!! Tur att det gick bra tillslut ändå.

Vi trodde dottern skulle dö under op, men hon klarade sig. Ligger dock kvar på Iva med respirator och det är svajigt än.

Vi blir kvar här flera månader säger de. Längtar efter att få hålla mitt barn och bara vara hemma?
  • Sussna85

Här kom en liten pojke den 22.9, blev igångsatt i 38+0 oxå pga av högt blodtryck och måttlig havandeskapsförgiftning. Förlossningen var snabb och komplikationsfri,jag måste stanna några dagar på BB pga av mitt blodtryck,som fortfarande är högt,samt att sonen hade högt bilirubinvärden så han fick sola ett dygn.

Vi njuter för fullt av att äntligen få ha den skatt i famnen vi har kämpat för <3

Svar på tråden BF Oktober 2021