Inlägg från: SoulsWillRise |Visa alla inlägg
  • SoulsWillRise

    Jag söker namnet på en film

    Ska försöka komma ihåg handlingen :D

    Det är en kille som ska gifta sig med en tjej, och jag tror att han är prins men jag kan ha fel. Och tjejen han ska gifta sig med är en fin flicka, möjligen en prinsessa. Den här tjejen är väldigt fin i kanten och pryd och bryr sig bara om sitt utseende och rikedom tror jag. Sen träffar den här killen en annan tjej som inte är lika fin men med ett stort hjärta. Och han väljer henne istället. Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Jag söker namnet på en film
  • SoulsWillRise
    Magical skrev 2021-01-26 18:43:02 följande:

    Det låter typ som "alla" filmer. Har du något tydligare kännetecken som ledtråd? Vad pratar de för språk? Vad har de för utseende, klädstil? Minns du vilket land de är i? Något som sticker ut. 


    Det är typ det enda jag kommer ihåg :/ det är en amerikansk film. Han är typ snobb, hon en fin flicka som inte bryr sig om mycket annat än utseende och fina kläder. Dom ska gifta sig men han väljer den andra. Tror hon är fattig. Och jag tror killen är prins. Men jag kan ha fel
  • SoulsWillRise
    Aniiee skrev 2021-01-26 19:53:32 följande:

    Det är tyvärr alldeles för lite att gå på. Det finns dussintals filmer och serieavsnitt som kan passa in.


    Jag vet, jag har sökt på Google men jag hittar inte filmen
  • SoulsWillRise
    Grusibrallan1 skrev 2021-01-26 21:02:32 följande:

    Utspelar sig filmen på sommar eller vinter?

    Det låter som om det kan vara flera olika filmer. Netflix var tex flera julfilmer som passar på beskrivningen.


    Jag tror det var sommar
  • SoulsWillRise
    AMCG skrev 2021-01-27 11:33:10 följande:

    Minns du vad någon av skådespelarna heter? Är det några allmänt kända som är med i filmen?


    Nej, känner mig så dum som inte kan förklara bättre för jag minns inte :( såg den på tv för nåt år sen
  • SoulsWillRise
    Hippolyte skrev 2021-01-27 14:13:45 följande:

    Hoppas du inte blir lika knäpp som jag. Ägnade ett helt år åt att ta reda på en film. Märkligt hur minnet fungerar. Man kan lirka med det och locka fram saker bara man har tålamod. Min film som jag letade efter var bara ett diffust minne av en bil som hamnade i en sjö. Den gick några gånger på TV under 70-talet. Var mest nyfiken på varför jag memorerat just den scenen. När jag väl hittade den visade det sig vara en film med Goldie Hawn som spelats in på olika platser i Europa. Bland annat Tyskland och Danmark. En av hennes mer bortglömda filmer som är lite annorlunda. Jag har faktiskt aldrig misslyckats med att hitta en film även om det kan ta tid.


    Jag har bestämt mig för att glömma filmen, för just nu är jag så fruktansvärt frustrerad över att inte minnas mer än det jag skrivit :D
  • SoulsWillRise
    AMCG skrev 2021-01-27 19:27:40 följande:

    Jag har också svårt att släppa sånt här. Plus att jag är ganska dålig på att minnas skådespelares namn (då är det alltid extra svårt att hitta filmen i efterhand).


    Jag är tvärtom, minns alltid skådespelarnas namn och regissören men inte denna gång :/
Svar på tråden Jag söker namnet på en film