Inlägg från: Anonym (barnfri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnfri)

    Vad hade du gjort om din partner sa att hon/han aldrig vill ha barn? Lämnat eller inte lämnat?

    Anonym (Hi) skrev 2022-08-30 07:12:13 följande:

    Det däger rätt mycket om en människa om den inte vill ha barn. Luktat egoist som är oförmögen av att känna glädje av att ge.

    Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig en partner som inte vill ha barn. I så fall kan man lika gärna vara ihop med en robot.


    För det är ju inte alls egoistiskt att skaffa en liten mini-me som man vill ska ta hand om en när man blir gammal. Eller att som många gör idag låta sina ungar skrika och störa överallt och med hjälp av föräldraledighet varje år roffa åt sig de attraktivaste semesterperioderna på bekostnad av dem utan barn.
  • Anonym (barnfri)
    LillaTjockaBertil skrev 2022-08-30 07:40:44 följande:
    Att du inte kan tänka dig en partner som väljer bort barn är något jag har full respekt för.

    Att du däremot nedvärderar människor som inte vill ha barn är något jag däremot inte kan respektera. Visst finns det den typen som jag misstänker att du avser, som väljer bort barn av helt egoistiska skäl. Dock finns det även människor som väljer bort barn av andra skäl som exempelvis ärftliga sjukdomar, psykisk ohälsa eller helt enkelt för att de lever i en miljö som är olämplig för barn.

    Innan man dömer människor för deras beslut kan det vara bra att ta reda på bakgrunden till deras beslut.
    Det är inget fel på att välja bort barn av egoistiska skäl. De som skaffar barn gör det ju också av egoistiska skäl. Ytterst få, om ens några, skaffar barn för barnens eller samhällets skull. Dessutom är det bättre för miljön att inte skaffa barn.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (O) skrev 2021-01-28 19:13:07 följande:

    Hade lämnat direkt om han sa att han VILLE ha barn.


    Jag också. Inga skrikiga, gapiga ungar i mitt hem, tack. Det räcker att se alla trådar om hur jobbigt det är med barn för att inse att det inte är något för mig. Jag gillade inte ens barn när jag själv var barn. Skulle aldrig heller välja en partner med barn som inte var vuxna eller nästan vuxna.
Svar på tråden Vad hade du gjort om din partner sa att hon/han aldrig vill ha barn? Lämnat eller inte lämnat?