• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • MAKL
    Sellerin skrev 2021-02-26 21:08:36 följande:

Uppdaterar min BIM från 11e till 8e mars. Har idag börjat få ont i brösten igen, vilket jag tolkar som PMS och därmed känner mig ganska säker att mensen kommer dyka upp i mars. Ganska väntat med att det inte gick denna cykel, då jag och min sambo inte var på samma ställe de närmsta dagarna runt förmodad ÄL.

För övrigt 3:e månaden i rad som jag får så väldans ont i brösten. Känns som att jag måste ha sport-bh på mig, för minsta rörelse gör att de ömmar.. Någon som kan något om vad man kan göra för att slippa att brösten ömmar så..?

En positiv sak är att min menscykel verkar ha kortats ned något, från +35 dagar till 28-30 dagar igen. Hoppas! Om nu det här med att skapa ett nytt liv nu ska ta sådan tid,  känns det bättre att cykeln förkortas jämfört med att den förlängs =)

[/quote]

Jag har också fått sån smärta i brösten från ca 5-6 dagar efter äl fram till mensen. Det är sån smärta så man ibland vill skrika när man kommer åt brösten för det gör så ont. Har haft så de senaste 5 cyklerna och har varje gång förstått att det inte tog sig utan att mensen är på ingång.

Jag har dock inget bra svar varför det har blivit så men när jag letat på nätet så får jag bara upp att det är pga hormonell obalans. Så jag har försökt att äta vitaminer och mineraler som ska vara bra mot pms och jämna ut hormonerna. Har äl vilken dag som helst nu så märker väl om någon dag ifall det hjälper med de extra tillskotten. Även fast jag självklart hoppas på att jag blir gravid nu och att det blir därför jag inte får ont i brösten.

Annars så är väl koffein en sån sak som kan förvärra pms, men du kanske redan dricker lite eller inget koffein alls.
  • Soff
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 21:02:23 följande:
    Jag har min Bim på söndag, och jag har haft känningar ända sedan några dagar efter min äl, vilket jag aldrig har. Känner inte ens av min ägglossning. Så iom att jag tog en dunderdos av d vitamin så var jag övertygad om att jag var gravid, men icke. Spottings just nu, så mensen kommer som den ska på söndag. Det var säkert pga av D-vitamin boosten som jag haft känningar så länge.

Hoppas era symptom stämmer och att ni plussar snart :)

Spännande, då håller jag tummarna! Tar själv inte några symptom på allvar alls längre, efter 9 månader av försök med alla symptom man kan ha typ, utan att det betytt något. Men rätt som det är så är det väl något, så varje gång så bygger man ändå upp hopp att det kanske skulle kunna vara något DENNA gången.....med blandade känslor att "äh, du vet ju att det inte är någon skillnad sen sist" ><... psykiskt påfrestande!..... 

Tack <3 Hoppas för dig med! 

• Soff

Det är så störande för jag mår typ konstant lite illa och har lite konstig smak i munnen som jag inte får bort. Dock inte metallisk, utan mer en konstig smak. MEN, jag har haft så tidigare och då betydde det NADA... är så irriterande att man ska få såna symptom i detta läge.. kan inte alla symptom bara hålla sig borta om det faktiskt inte är på riktigt!.. så man slipper bli så förvirrad. 

• Anonym (Längtartillvår)
    Soff skrev 2021-02-27 10:27:45 följande:

Spännande, då håller jag tummarna! Tar själv inte några symptom på allvar alls längre, efter 9 månader av försök med alla symptom man kan ha typ, utan att det betytt något. Men rätt som det är så är det väl något, så varje gång så bygger man ändå upp hopp att det kanske skulle kunna vara något DENNA gången.....med blandade känslor att "äh, du vet ju att det inte är någon skillnad sen sist" ><... psykiskt påfrestande!..... 

Tack <3 Hoppas för dig med! 

Ja men så är det ju! Tror jag har haft de flesta symptom också, säger alltid till mig själv att näe, såklart det inte blev något den här gången heller, men ändå så finns det en liten röst som säger såklart att du kan vara gravid! En riktig bergochdalbana är det här. Nu när bi bommar februari försöket imorgon så blir mars vårat åttonde försök. Segt att gå och vänta på något som man så gärna vill ska hända NUUUU!
  • Anonym (Längtartillvår)
    Soff skrev 2021-02-27 15:46:53 följande:

Det är så störande för jag mår typ konstant lite illa och har lite konstig smak i munnen som jag inte får bort. Dock inte metallisk, utan mer en konstig smak. MEN, jag har haft så tidigare och då betydde det NADA... är så irriterande att man ska få såna symptom i detta läge.. kan inte alla symptom bara hålla sig borta om det faktiskt inte är på riktigt!.. så man slipper bli så förvirrad. 

Varje månad är vi alla ett steg närmare att bli gravida, så visst kan det ju betyda något nu. Det låter ju minst sagt som gravidsymptom. När har du Bim?
  • SMEL

hej fina ni ! jag plussade idag :D så jag kommer lämna er nu och gå vidare till en mer passande grupp nu !

önskar er alla all lycka i världen och mängder baby dust ! 

efter 7månader av försök så har vi äntligen lyckats :D <3

• Carina82
    SMEL skrev 2021-02-27 18:43:19 följande:

hej fina ni ! jag plussade idag :D så jag kommer lämna er nu och gå vidare till en mer passande grupp nu !

Åh grattis SMEL!! Vad glad jag blir : )
  • Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 20:57:23 följande:
    Tack så mycket! Jo men visst är det så, såklart. Finns ju hur många som helst som kämpar, men det hör man ju inte lika mycket om såklart, tyvärr.

Vad skönt för dig att ha vänner runt dig som du kan prata med. Jag saknar det, men egentligen är det väl bara att öppna upp mig, tror nog att jag hade fått bra stöd av vänner, men känns ändå som att det skulle bli en extra stress - inte bara jag som väntar utan alla andra också.

Vården är ett skämt. Jag har tagit blodprov och ultraljud, vilket verkar ha sett okej ut. Nästa steg är ett uppföljningssamtal och därefter verkar det som det blir ivf. Hur går det för dig? Hur länge har du försökt nu och har ni någon kontakt med vården?

Min cykel verkar vara bra, regelbunden, ägglossar varje månad och positivt äl test (positiva test två dagar i rad, varje månad), har lite spottings två tre dagar innan mens, vet inte om det kan fixas på nåt sett.
    Jag tycker att det är väldigt svårt att prata om sånt med kompisar eller familj om dem inte har varit med om problem att skaffa barn, det är det som är så underbar med FL att vi kan prata med folk som förstår <3

Jag och min nya kille är bara på andra försöket, han har 2 barn sedan innan, men jag och mitt ex försökte i 3år och det förstörde mig på så många sätt, det känns inte som "nya kille, nya möjligheter, bara cykel 2" känns mer som "cykel 34 av samma jävla skit" trots att jag är tillsammans med någon annan, och det var många år sen jag försökte med mitt ex. Jag borde inte tänka så, men jag var 27 när jag försökte med exet och det gick åt helvete, nu är jag 35 om en vecka och känner inte att det kommer gå bättre nu med åren!

Med exet så kollade vården att jag hade äl, kollade blodvärde och gav mig vitamin D recept, kollade hans spermier "allt ser normal ut. Vi skickar er på IVF" jag kom aldrig så långt att börja IVF, men vården brydde sig verkligen inte ett dugg. 2ggr hade de mätt mitt slemhinna som 8mm och under, och även om 8mm är det absolut minimum för IVF implantering, så säger de "det spelar ingen roll hur tjock den är" uhhh whaaat? Och så tittar man på Amerikanska sajter där de får allt möjligt (och iofs betalar för det, men jag skulle hellre gör det nu än att gå genom IVF om man kan undvika det!)

Ser att du är på åttonde försök, det tar mycket energi :( är du över 35, kan du försök med utredning, även om vården är kass?
  • bananmilkshake

Jaaaa, grattis!! Jag är inte med i den här gruppen än (inväntar min februari-mens men tror jag kommer hoppa in här om några dagar) men jag minns ditt namn från någon tidigare första barnet-tråd, så jättekul att höra! Hjärta
  • Ericky

Wow wow wow! Fett grattis till er! Så glad för dig! Det ger oss andra som passerat halvåret hopp! :) hoppas att du får en fin graviditet <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet