Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 20:57:23 följande:
Tack så mycket! Jo men visst är det så, såklart. Finns ju hur många som helst som kämpar, men det hör man ju inte lika mycket om såklart, tyvärr.
Vad skönt för dig att ha vänner runt dig som du kan prata med. Jag saknar det, men egentligen är det väl bara att öppna upp mig, tror nog att jag hade fått bra stöd av vänner, men känns ändå som att det skulle bli en extra stress - inte bara jag som väntar utan alla andra också.
Vården är ett skämt. Jag har tagit blodprov och ultraljud, vilket verkar ha sett okej ut. Nästa steg är ett uppföljningssamtal och därefter verkar det som det blir ivf. Hur går det för dig? Hur länge har du försökt nu och har ni någon kontakt med vården?
Min cykel verkar vara bra, regelbunden, ägglossar varje månad och positivt äl test (positiva test två dagar i rad, varje månad), har lite spottings två tre dagar innan mens, vet inte om det kan fixas på nåt sett.
Jag tycker att det är väldigt svårt att prata om sånt med kompisar eller familj om dem inte har varit med om problem att skaffa barn, det är det som är så underbar med FL att vi kan prata med folk som förstår <3
Jag och min nya kille är bara på andra försöket, han har 2 barn sedan innan, men jag och mitt ex försökte i 3år och det förstörde mig på så många sätt, det känns inte som "nya kille, nya möjligheter, bara cykel 2" känns mer som "cykel 34 av samma jävla skit" trots att jag är tillsammans med någon annan, och det var många år sen jag försökte med mitt ex. Jag borde inte tänka så, men jag var 27 när jag försökte med exet och det gick åt helvete, nu är jag 35 om en vecka och känner inte att det kommer gå bättre nu med åren!
Med exet så kollade vården att jag hade äl, kollade blodvärde och gav mig vitamin D recept, kollade hans spermier "allt ser normal ut. Vi skickar er på IVF" jag kom aldrig så långt att börja IVF, men vården brydde sig verkligen inte ett dugg. 2ggr hade de mätt mitt slemhinna som 8mm och under, och även om 8mm är det absolut minimum för IVF implantering, så säger de "det spelar ingen roll hur tjock den är" uhhh whaaat? Och så tittar man på Amerikanska sajter där de får allt möjligt (och iofs betalar för det, men jag skulle hellre gör det nu än att gå genom IVF om man kan undvika det!)
Ser att du är på åttonde försök, det tar mycket energi :( är du över 35, kan du försök med utredning, även om vården är kass?