• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • bananmilkshake

Åååh, deppdagen... ingen mens i sikte, men vet att det inte tagit sig eftersom jag varit gravid 2 gånger och vet hur det kändes då. 

Ibland tror jag att jag haft mina chanser, att det där var dom två graviditerna min kropp kunde producera. Dessutom har jag nu gått förbi februari då första bebisen skulle ha kommit, utan att ha en ny på gång som jag var helt säker på att jag trodde. Bara en till misslyckad graviditet hann jag med däremellan. 

Nä, idag måste jag göra nåt kul! 

• hopeforaplusa
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..

Förstår dig verkligen. En nära vän till mig berättade förra helgen att dom ska ha ett till barn. Blev så ledsen. Kan inte vara glad för deras skull. Inte nu tyvärr. Det gör för ont själv för att kunna glädjas åt andras lycka. Vi klarar det här ihop{#emotions_dlg.flower}
  • SMEL

alltså ååh tack alla ! ni är såå otroligt fina Skrattande!

jag har dock en fråga ! köpte apotekets folsyra 500ug 
    spelar det någon roll hur många ug , ? Skäms

är så förvirrad. och när e bäst att ta dom `? morgon mitt på dan eller kväll? :D

• Weloty

Hej allihop! Jag har följt alla BIM-trådar ett bra tag men har inte varit aktiv på några månader. Jag känner igen flera namn från tidigare trådar vilket känns tröstande på något konstigt sätt. Som ni alla vet kan denna resa vara väldigt påfrestande och ibland behöver jag helt enkelt koppla bort allt som påminner om graviditet och barnlängtan. Vi är inne på försök nummer 11 med BIM den 5 mars. Håller tummarna hårt men försöker som vanligt att ställa in mig på ett nytt försök nästa månad.

Jag förstår alla er som lider av att ta emot gravidbesked från nära och kära medan ni kämpar. Har också flera vänner som både blivit gravida och fått sina barn medan vi fortfarande inte har fått ett enda plus på 10 månader. Jobbar dessutom på en arbetsplats med 150 kvinnor i 25/30-årsåldern så graviditeter annonseras på intranätet i princip varje månad. Minst sagt tungt! Rynkar på näsan

Med det sagt håller jag i alla fall tummarna hårt för er allihop! Glad

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• Weloty
    SMEL skrev 2021-03-01 12:51:44 följande:

alltså ååh tack alla ! ni är såå otroligt fina Skrattande!

jag har dock en fråga ! köpte apotekets folsyra 500ug 
    spelar det någon roll hur många ug , ? Skäms

är så förvirrad. och när e bäst att ta dom `? morgon mitt på dan eller kväll? :D

Det är rekommenderat att man tar 400 ug per dag fram till vecka 12, så 500 funkar alldeles utmärkt. Det spelar ingen roll när på dagen man tar dessa. Jag tar en tablett varje morgon vid frukost. Glad
  • Soff
    bananmilkshake skrev 2021-03-01 11:12:44 följande:

Åååh, deppdagen... ingen mens i sikte, men vet att det inte tagit sig eftersom jag varit gravid 2 gånger och vet hur det kändes då. 

Ibland tror jag att jag haft mina chanser, att det där var dom två graviditerna min kropp kunde producera. Dessutom har jag nu gått förbi februari då första bebisen skulle ha kommit, utan att ha en ny på gång som jag var helt säker på att jag trodde. Bara en till misslyckad graviditet hann jag med däremellan. 

Förstår att det känns tungt :( <3 Det är förstås inte dina enda chanser! Och har hört att det kan ju kännas helt olika med olika graviditeter när det gäller samma person, så behöver inte betyda nåt att det inte känns som de gångerna. Ja försök hitta på nåt kul och ät något extra gott, det är alltid en bra tröst, tycker jag ^^
  • Vickan31
    bananmilkshake skrev 2021-03-01 11:12:44 följande:

Jag har aldrig varit gravid men jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt att ha något att jämföra med, då försvinner såklart hoppet lite när du inte känner något av de symptomen nu. Men precis som någon skrev så kan det ju se olika ut med symptom eller avsaknad av symptom mellan olika graviditeter även för samma person.

Som jag tror att jag berättat redan, min kollega hade varit gravid en gång tidigare och när hon några år senare plussade för andra gången var hon heeelt övertygad om att det var fel på testen eftersom hon inte kände någonting som helst, så hon marscherade in på Apoteket och berättade upprört att hon ju inte kände sig ett dugg gravid och att testen lurades som visade plus - men hon var ju visst gravid och hon fick en frisk liten son några månader senare Glad
  • bananmilkshake
    Soff skrev 2021-03-01 13:37:08 följande:
    Förstår att det känns tungt :( <3 Det är förstås inte dina enda chanser! Och har hört att det kan ju kännas helt olika med olika graviditeter när det gäller samma person, så behöver inte betyda nåt att det inte känns som de gångerna. Ja försök hitta på nåt kul och ät något extra gott, det är alltid en bra tröst, tycker jag ^^
    Åh tack, vad fint sagt av dig. :) 
  • bananmilkshake
    Vickan31 skrev 2021-03-01 14:06:46 följande:
    Jag har aldrig varit gravid men jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt att ha något att jämföra med, då försvinner såklart hoppet lite när du inte känner något av de symptomen nu. Men precis som någon skrev så kan det ju se olika ut med symptom eller avsaknad av symptom mellan olika graviditeter även för samma person.

Som jag tror att jag berättat redan, min kollega hade varit gravid en gång tidigare och när hon några år senare plussade för andra gången var hon heeelt övertygad om att det var fel på testen eftersom hon inte kände någonting som helst, så hon marscherade in på Apoteket och berättade upprört att hon ju inte kände sig ett dugg gravid och att testen lurades som visade plus - men hon var ju visst gravid och hon fick en frisk liten son några månader senare Glad
    Haha åh tack för skrattet! Det behövdes. Och tack så mycket för kloka ord :) 
  • Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-28 12:38:47 följande:
    Ja familjeliv är verkligen en stöttepelare. Jag har varit med och läst i trådar i flera månader, fastän jag inte har skrivit förrän nu, så känns det som man fått stöd. Det är skönt på ett sätt att läsa om andra som går igenom samma, fastän man såklart önskar att ingen ska behöva gå igenom det.

Vi är ju fortfarande unga, så det borde inte vara några problem om allt ser bra ut. För vissa par är det ju svårt, och alla kanske inte är 'kompatibla om man får säga så, så det behöver ju inte betyda att det tar lång tid för dig och din nya. Jag brukar tänka 'gud vilken tur att jag och mina ex aldrig fick barn' hade aldrig velat ha dem som pappor nu när man ser tillbaks. Jag tror du ska försöka tänka ny partner ny möjlighet ändå fastän det är svårt med den resan du har bakom dig.

Ja i usa har de helt andra metoder, men som du säger så betalar dem ju för det också..

Ja mars blir åttonde försöket, får min mens nu dagarna så min nya Bim är 26 mars, några dagar efter min pojkväns födelsedag :) jag har kontaktat vården, jag har gjort ultraljud och tagit några blodprover. Vi har haft telefon möte med en läkare och har uppföljning i maj. Vi väntar på tid för att kolla min pojkväns spermier och ytterligare ultraljud gör mig. Men det går så långsamt här, vi bor utomlands och vi har ganska strikta covid regler, inte alls som i Sverige. Alla butiker, restauranger är stängda, alla jobbar hemifrån, man får inte träffa kompisar, inte resa, alla hotell är stängda. Så ja, inte konstigt att det tar tid att få boka in sig för tester antar jag.
    Jo exakt, även om man inte är med i diskussionen så läser man och nicka till sig själv och håller med om allt som skrivs :) och jag håller med, trots att jag blev så extremt deprimerad pga försöks åren med exet att jag har aldrig riktigt varit densamma igen, så skulle jag inte vilja ha barn med honom nu! Tur i oturen :)

Mmmm covid gör inte sakerna lättare! Det är tufft när der är "din tur" att gå på utredning men man är tvungen att vänta :( hur tror du de kommer att agera för er om allt ser "normalt" ut? Hoppas det är bättre än i Sverige iaf.

Och till er som känner igen sig om graviditetsbesked... håller med, men blev också lite arg att läsa om detta... "vill egentligen inte ha barn just nu" hallå, vet dem inte hur man skapar en bebis? Jag fattar inte folk som råkar bli gravid av misstag, det känns så orättvis att de har inte nån tacksamhet för livet de har skapat (de blir såklart glada osv, men UGH)!

Finns det nån av er som var dunderförkyld innan äl? Jag har varit så sjuk i en vecka nu, kan inte andas genom näsan (det blir väldigt osexigt ljud när vi har sex kan jag säga) som om det var inte en kamp och stress nog med att tajma baby dances och nu laddar man upp med alvedon för att orka... jag kommer bli så glad efter ons där jag kan slippa tänka på äl och sex! :D
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet