Emmalucy skrev 2021-02-25 21:39:59 följande:
Hej! :)
Att "överleva" mensen är det viktigaste just nu, oavsett om du äter, drycker eller sova genom det :D man mår alltid piss och tycker att det är meningslös, så ta hand om dig nu!
Jag har velat fram och tillbaka såååå mycket över munkpeppar, vilket märke valde du? Det finns så många olika på nätet så jag har aldrig hittat en som känns bra. Men känner igen dig och @soff, man känner sig som en hel jävla apotek nu! Den dagen det väl händer så kommer man inte vet vad det är som har hjälpt hehe. Jag tar macapulver för att hjälpa hormonerna att normalisera, och höga dos med C och D vitamin för ägget och lutealfasen. Lycka till denna månad!
Tack Emmalucy! <3
Man får upp hoppet månad efter månad och tänker: "tänk om det är nu jag bär på mitt framtida barn"... Hela drömmen hinner målas upp ibland när mensen blir sen eller när man har konstiga symptom. Men det är ju också hoppet som driver en framåt.
Ja, håller verkligen med! Jag ska unna mig lufttorkad skinka och skumpa i helgen. ^^ Speciellt eftersom att jag känner att man offrar så mycket redan pga coronan + när man försöker att bli gravid. Vad gäller att försöka bli gravid så dricker jag mycket mindre kaffe men mest koffeinfritt kaffe (1-2 koppar) dricker inte alkohol, skippar viss typ av mat i perioder, kollar upp vad man får/bör äta och inte samt att jag också numera tar massa kosttillskott...
Munkpeppar vill jag testa eftersom jag har BRUTALA pms-symptom pluss att jag har ganska ont de första 2 dagarna jag har mens (funkar oftast att dämpa med alvedon eller ett glas med bubbel på kvällen, haha). Så jag tänker liksom två flugor i en smäll :D
Jag kommer köra på den som heter Lamberts Vitex Agnus Castus (från graviditetskollen.se). Men den var ganska dyr och nu har de precis lanserat ett nytt märke från Danmark som verkar billigare:
www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/munkpeppar-agnus-castus-90-kapslar
Önskar dig ett lycka till med! <3