• Anonym (Albin)

    Styvsyster

    Jag har ett dilemma. Bor med min pappa i en ny familjekombo, pappas nya sambo och hennes 2 döttrar. Döttrarna är 1 och 3 år yngre än mig och var väldigt blyga och nästan fientliga först. Nu har vi bott ihop något år och den större av tjejerna började prata med mig mera typ som var ska du, vem ska du hänga med, ska vi spela något? det har känts bra, nästan som en vanlig familj. Nu har det gått för långt, den äldre av tjejerna började med att bjuda in mig till sitt rum när hon köpt nya kläder. Hon ville typ mannekänga och så skulle jag säga vad som var snyggt. Jag kände kanske att hon visade lite väl mycket mellan klädbytena och jag försökte prata med pappa om det men han slog bort det, -nejdå det är bara hon som tycker att ni blivit som syskon och då spelar det ju ingen roll eller hur? Mitt fel en kväll när det bara var hon och jag kvar i soffan en kväll efter en film, hon lutade sig mot mig och händer hamnade där dem kanske inte borde vara en kort stund innan gick in på mitt rum. Nu har jag precis fått körkort och hon frågar alltid om hon får följa med så fort jag ska ut. Sist när vi bara åkte till macken så började hon fråga mig om tjejer och mina eventuella sexuella erfarenheter, jag frågade inte tillbaka och svarade själv så lite som möjligt. Det känns bra man är ju bara människa men samtidigt så känns det helt fel. Igår kväll bråkade hon och hennes mamma ordentligt och runt midnatt smyger hon in i mitt rum öppnar täcket och kryper ner innan jag riktigt har vaknat till så har hon handen innanför mina kallingar. Vaknar på studs och hoppar upp tar mina kläder och sticker. Nu sitter jag i bilen och vet inte hur jag ska göra. Jag vill ju inte ställa till med någon scen och förstöra för pappa och den nya familjen och jag vill inte heller gola på tjejen, har messat henne men hon svarar inte. Tänk om hon vänder på allt nu och får mig till det svarta fåret...kanske lika bra att flytta till morsan ett tag (fast jag egentligen inte vill). Förstår om det inte är så många därute som har erfarenheter av sånt här men kanske någon mer kunnig kan se på det utifrån.

  • Svar på tråden Styvsyster
  • Snucke

    Ok om det här är på riktigt som du vill ha hjälp och råd så kan jag bara säga att vad du än gör så fall INTE för frestelsen utan håll dig borta och markera tydligt att du inte vill och håll din dörr låst eller bo hos din mamma. Jag var med om liknande för många år sedan och var ung och dum nog att falla för frestelsen. Det resulterade i något som "familjen" aldrig riktigt hämtade sig ifrån och vi känner av sviterna än idag. Även om ni inte är släkt på något sätt och inte begår något fel enligt lagboken så blir konsekvenserna oöverstigliga

  • Snucke

    Undrar just men jag tror inte det är påhitt eller troll då borde han väl ha hittat på något mer snaskigt eller?

  • Anonym (Anonym 666)

    Jag går och fixar popcorn så länge, nån mer som ska ha? Äh, jag gör en stor skål så räcker det till alla.

    Trevlig helg folket!

  • Anonym (Jobbigt)

    Men vad taskiga ni som svarat är. Varför skulle det vara en trolltråd? TS, jobbig situation du hamnat i. Jag skulle ta ett rejält samtal med tjejen och förklara tydligt att du inte är intresserad och att hon får hålla händerna borta då du tycker att det är obehagligt. Det är ju sexuella trakasserier du råkat ut för, spelar ingen roll om du är tjej eller kille. Om hon ändå fortsätter tycker jag att du ska prata med din pappa och ev. hennes mamma beroende på er relation. Du ska inte behöva flytta pga någon annans dåliga beteende. Hoppas det löser sig!

  • Anonym (Alla dessa jävla trådar)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-02-05 12:08:44 följande:

    Jag går och fixar popcorn så länge, nån mer som ska ha? Äh, jag gör en stor skål så räcker det till alla.

    Trevlig helg folket!


    Jag tar fram biran
  • KimLinnefeldt

    Om hon tar sig friheter med dig och du inte är attraherad så måste du säga ifrån snarast. Ett bra sätt är att skriva ett brev (i datorn så att det finns en kopia). Förklara vänligt men bestämt att du inte vill att hon gör så där.

    Om hon ändå fortsätter så är det sexuella trakasserier. Då är det nog effektivt att prata med de vuxna.

    Men om du känner dig lockad så ta för dig. Det kan ju bli en härlig upplevelse med en tjej som du inte är släkt med. (Om hon är över 15 förstås.)

  • Anonym (Li)

    Jobbig situation. Klart bäst om du lyckas stå emot om du nu skulle vara intresserad. Hon har nog fattat att du inte anser att det är en bra idé nu när du flydde. Försök kanske att inte göra så stor grej av det först och om hon gör närmanden igen så får du väl säga till mer på skarpen. Jobbigt i alla fall om ni bor ihop. 

  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Alla dessa jävla trådar) skrev 2021-02-05 14:56:56 följande:
    Jag tar fram biran
    Sjysst!
  • Trädgårdsslangen

    Haha, en Albin som bor hemma och använder ordet "mannekänga". Okej.

    Jaja, troll. Stäng tråden.

  • Tage Tyrann

    Hade du klarat av att använda styckeindelning så kanske nån hade orkat läsa tråden?

  • Anonym (Jobbigt)

    Familjeliv suger - ni/folk är sååå JÄVLIGT taskiga.

    Tycker synd om er. En människa som mår bra är inte elak mot andra.

  • Anonym (Rövsex)

    Om detta är sant så sätt på henne för bövelen så mycket du orkar, du kommer ångra dig annars. Sen tar du hennes lillasyster sen också om du får läge. Skit i farsan din.

Svar på tråden Styvsyster