• sextiotalist

    Sälja tavlor

    Vi har två tavlor som vi bara inte gillar, båda är av erkända konstnärer (från konstlotterier), priserna varierar när man tittar runt, just nu rätt låga, dessa konstnärer är troligen inte i ropet alls. 
    Men vi vill inte ha de kvar, även om vi troligen inte skulle få många hundralappar för dessa. 
    Tips hur man enklast säljer tavlor på nätet önskas, jag har sett en sight som heter auctionet, någon som har erfarenhet av denna?

  • Svar på tråden Sälja tavlor
  • sextiotalist
    Mortiscia80 skrev 2021-02-05 12:10:07 följande:

    Tradera är en enkel lösning annars, inte så dyrt heller att annonsera där. Blocket...? Annars Facebooks marknadsplats om någon av er har konto :)


    Nja, är nog just dessa jag vill undvika. Utan sälja där de har kunskap. Blocket, Tradera och marketplace, tycker jag inte är de mest seriösa ställena. Där säljer vardagssaker
  • sextiotalist
    FtS70 skrev 2021-02-05 13:20:30 följande:

    Jag handlar en del med konst: vilka är konstnärerna?


    Olle Zetterqvist den ena, den andra kom jag inte ihåg på rak arm. Men inte så känd som Zetterqvist (som tillhörde Halmstadgruppen har jag för mig)
  • sextiotalist
    Dennadagdettaårdennastund skrev 2021-02-05 13:25:48 följande:
    Hm men de var väl bara värda några hundra? Då spelar det väl ingen större roll? Eller tror ni ändå att ni kan få ut mer?
    Allt från 300 upp till 3000 har jag sett. Nja, jag vill nog att den ska komma till en som uppskattar konstnären :) 
  • sextiotalist
    Dennadagdettaårdennastund skrev 2021-02-05 13:25:48 följande:
    Hm men de var väl bara värda några hundra? Då spelar det väl ingen större roll? Eller tror ni ändå att ni kan få ut mer?
    Och ja, jag tror man får ut mer om man säljer på ett ställe där folk kan konst. På de andra ställena så är en tavla samma sak som en affisch från IKEA.
  • sextiotalist
    FtS70 skrev 2021-02-05 13:42:48 följande:

    Zetterquist är ju etablerad, så kanske Bukowskis. Annars vore väl Karlstad tänkbart, hemmiljön kring Arvika förekommer ju mycket i hans verk.


    Karlstad, nu bor vi långt därifrån. Så finns det möjlighet att sälja via nätet, så kan det vara intressant. Bukowski låter intressant, trodde att de annars handlade med varor av lite dyrare och mer exklusiv natur.
    Auction.net vad har du att säga om denna?
  • sextiotalist
    FtS70 skrev 2021-02-05 14:08:33 följande:

    Auctionet är väl bara en webbplats där man kan finna många auktionshus objekt, inte en försäljningsplats i sig? Ni lär behöva göra er mödan att besöka ett auktionsverk IRL, i vart fall.


    Har du någon att rekommendera i Malmö med omnejd. Ska jag sälja ett verk av en etablerad konstnär, då väljer jag de kanalerna framför "tingel-tangel"-platserna
  • sextiotalist
    FtS70 skrev 2021-02-05 14:17:21 följande:

    Bukowskis i Malmö! 


    Tackar
    Vill ju även ha det verifierat att det är den konstnären. 
Svar på tråden Sälja tavlor