• Knaslil96

    Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.

    Hej!

    Jag har lite frågor till er, jag har bokat 2 tider för läppförstoring via boka direkt och dessa 2 behöver jag nu avboka då jag är jättesjuk. Enda problemet är att jag inte fått något bekräftelsemail ifrån boka direkt och kan därför inte använda mig av avbokningskoden. Jag har gjort allt jag kan och rätt Mail är inskriven, har även försökt skapa konto hos dom nu 10 gånger utan framgång då jag inte får några Mail ifrån dom.

    Man måste avboka sin tid inom 24 timmar annars får man betala och dessa tider är i morgon och på tisdag. Jag har panik, jag är jättesjuk så jag kan inte gå på dessa och jag har fortfarande inte fått nått bekräftelsemail så jag kan inte avboka och vet inte vad jag ska göra, jag ska ringa dom i morgon men då är det försent att avboka ena tiden. Det känns så jvla orättvist att jag ska behöva betala för detta när jag har gjort allt rätt ifrån mitt håll.

  • Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.
  • LisaA94
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:55:43 följande:

    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.


    Såklart dom säger så för att det är lättförtjänta pengar för dom.
  • Limeblad
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:55:43 följande:

    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.


    När jag bokade privat ultraljud via boka direkt kunde mottagningen på egen hand ändra min tid med 20 minuter, fick mail om avbokning och ny tid. Så såklart att det går.

    Dessutom styr ju salongen över om de ska debitera dig en no show-avgift. Jag tror de bara försöker att inte vara tillmötesgående.
  • Anonym (Små hot)

    Jag har varit med om en liknande situation. Jag förklarade lugnt att jag spelat in vårt samtal och att jag nu skulle lämna in en polisanmälan om bedrägeri. Plötsligt gick det utmärkt för dem att avboka.

  • Almavivas
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:55:43 följande:
    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.
    Boka direkt är bara ett program som salongen använder sig av. 

    Tänk om behandlaren skulle bli sjuk. Skulle de inte själva kunna avboka sina kunder då, menar de? 

    Bara kontakta dem igen med text att du avbokar tiderna, Skulle det komma en faktura så överklaga, så har du textbevis på att du avbokat. 

    Annars kan du ju fråga om du får komma på tiden ändå? Trots Corona. Se hur de ställer sig till det. 
  • Almavivas
    "Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i e-postbekräftelsen."

    såhär står det på boka direkt. De har inget ansvar. 
  • Knaslil96
    Almavivas skrev 2021-02-14 12:31:19 följande:

    "Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i e-postbekräftelsen."

    såhär står det på boka direkt. De har inget ansvar. 


    Jag har nu skickat denna text till salongen och får se hur dom ställer sig till det. Annars vet jag inte vad jag för.
  • Knaslil96

    Det står ju dock såhär på BokaDirekts hemsida:

    Avbokning och ?No-show?

    Om du vill avboka din bokning ska du använda den avbokningskod i bokningsbekräftelsen som visas på skärmen efter bokning och som tillsänds dig via e-post. Avbokning ska göras, med avbokningskoden, på www.bokadirekt.se/cancel. Avbokning kan ej göras via mail.

  • Anonym (×)

    Du behöver inte koden om du är inloggad på bokadirekt och där klickar på avboka under bokningar.

  • Anonym (×)

    Du behöver inte koden om du är inloggad på bokadirekt och där klickar på avboka under bokningar.

Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.