• Tlm

    Molvärk. Hur kan man slappna av och våga glädjas?

    Hej.

    För att göra en lång historia kort. Har i mitt tidigare förhållande kämpat med att bli gravida i många år och genomfört ett flertal ivf:er. Vi lyckades plussa en gång, men det slutade tyvärr i ett tidigt MA.

    Sedan några år tillbaka har jag en ny namn, vi blev gravida direkt på naturlig väg, men det slutade i ett tidigt missfall som jag uppdagade genom utebliven progression på graviditetstesterna. Jag blev sedan gravid igen och vi fick helt faktiskt dotter.

    Nu är vi gravida igen med ett syskon, plussade redan för en vecka sedan 3+0 och idag är jag alltså i vecka 4+0 (v2-3 sedan befruktning enligt CB)Jag har jättemycket molvärk, både i magen, ljumskarna och ryggslutet. I övrigt inga andra symtom, vilket känns läskigt då jag hade extremt gravidetsillamående under min föregående graviditet. Jag hade inga symtom de graviditeter som resulterade i missfall heller.

    Känner mig så orolig hela tiden och kan liksom inte glädjas. Någon som är/har varit i likade situation eller som nyligen också har plussat och vill följas åt?

Svar på tråden Molvärk. Hur kan man slappna av och våga glädjas?