• Kentaur

    Otillåtet samarbete, Universitet

    Anonym (Bert) skrev 2021-02-19 10:59:32 följande:
    Elituniversitet har bättre rutiner, och betydligt ambitiösare studenter. Det ger mindre sannolikhet för att lata rikspuckon försöker slå undan benen för sig själva genom att fuska.

    Som exempel var det sällan eller aldrig problem med fusk på universitetet jag gick (eftertraktade civilingenjörsprogram där det är svårt att komma in och ännu svårare att komma ut). Lokala högskolan där jag bor har årligen stora problem med fusk på låtsasutbildningarna till dagisfröken, genusvetare och kulturalltiallo.
    Ha ha ha ha.

    Så skriver bara den som troligen aldrig satt sin fot på ett universitetsområde. Det du skriver stämmer inte det minsta. Fusk förekommer överallt, även på Harvard.
  • Kentaur
    Anonym (Bert) skrev 2021-02-20 10:08:09 följande:
    Jag har dubbla MSc, en från KTH och en från Handels.
    Visst kunde det förekomma fusk, men inte av så korkat slag som TS beskriver. Det luktar mer Södertörn eller Mälardalens högskola, där lågpannade genusvetare sitter och gnäller över patriarkatet och att det är orättvist att man måste anstränga sig för att komma någon vart.
    Du satt med i diciplinnämnden?
  • Kentaur
    Anonym (Bert) skrev 2021-02-20 10:49:48 följande:
    Nej, jag var fullt upptagen med att skaffa mig dubbla examen, landa ett jobb på McKinsey och sen hoppa på min första startup som börsnoterades i förrfjol. Nu är jag god för en halv miljard och kunde inte bry mig mindre om nån fjant på förskolelärarprogrammet i Blekinge som inte orkar göra sina egna uppgifter själv.
    Svaret är alltså nej.

    Vad du gör eller har gjort är totalt ointressant.
    Möjligen att man kan konstatera att du var alltför upptagen för att vara medveten om hur verkligheten ser ut.

    Fusk förekommer som sagt överallt.
Svar på tråden Otillåtet samarbete, Universitet