Inlägg från: Anonym (110 volt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (110 volt)

    Vad är er inställning till supersmå baddräkter/bikinis?

    Vad tycker FL om väldigt små och avslöjande bikinis och baddräkter som blivit populära på senare tid? Är det trash eller är det sexigt? Det vill säga badplagg som visar väldigt mycket av rumpan, men som inte är string.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är er inställning till supersmå baddräkter/bikinis?
  • Anonym (110 volt)
    Anders 386 skrev 2021-02-19 08:23:08 följande:

    Min inställning generellt sett är väldigt positiv. Det är sexigt när man ser lite rumpa.
    Men det var inga bra exempel....


    Inga bra exempel? Hur menar du?
  • Anonym (110 volt)
    fjanten skrev 2021-02-19 08:27:01 följande:

    Man ser väl ungefär lika mycket av damernas rumpor på dessa bilder? Är väl mer att den till höger går högre upp på ryggen?


    Den högra är mer stringaktig men täcker mer totalt jämfört med den vänstra. Så jo, det är skillnad om du kollar på skurningen.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-02-19 08:41:14 följande:

    Bra att trenden äntligen är etablerad i Sverige och växer från år till år. I många varmare länder är det väldigt vanligt sedan länge.

    Kul att det finns så otroligt mycket att välja på nu via e-handel.

    Varför undrar du? Stör det dig?


    Det varken stör mig eller tvärtom. Jag ville veta vad folk här tyckte.
  • Anonym (110 volt)
    Yobyot skrev 2021-02-19 09:16:05 följande:

    Generellt: Ju mindre textil, desto högre krav på rumpan. Jättesnyggt med små bikinis på snygga rumpor, obehagligt på potatissäckar.


    Så vad tycker du om de två fallen i TS?
  • Anonym (110 volt)
    Yobyot skrev 2021-02-19 09:21:44 följande:
    Vänster borde ta på sig mer textil, men höger kommer undan med det. Den till vänster kräver en galet bra rumpa.
    Så hon till höger har en bättre rumpa? På vilket sätt? Eller menar du bara att bikinin på bilden kräver en bättre rumpa än vad baddräkten gör?
  • Anonym (110 volt)
    Yobyot skrev 2021-02-19 09:38:56 följande:
    Bikinin till höger är lättare att bära upp, men hon till höger har en något mer utvecklad rumpmuskulator så hon vinner någon poäng där också.
    Intressant. En anledning till att jag valde bilden är för att båda tjejerna har, enligt mig då, i princip identiska kroppar. Hur ser du att den högra rumpan är fastare? Jag kanske har missat något, det är därför jag frågar.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-02-19 09:49:44 följande:
    Nja, haha. Rumpan till vänster, med den bikinin, ser ut som att hon har bajsat på sig. Och rumpan till höger ser inte särskilt fast ut (som det står beskrivet). Ju större veck man har mellan skinkor och lår, desto slappare rumpa. Det är liksom vecken som gör att det hänger.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-02-19 10:12:48 följande:
    Tror du missar en viktig poäng här genom att betygsätta och i förlängningen kritisera/problematisera.

    Om du kvinna har ett fritt val - och det är långt ifrån självklart i alla kulturer - så väljer du själv det du trivs i, om du hittar just det du letar efter.

    Jag kan konstatera här varje gång denna fråga n kommer upp på familjeliv, att vi som solar nakna eller i små plagg tycks långt mer tolleranta kring hur folk vill klä sig (och rackar inte ner på de som föredrar väldigt täckande plagg) än tvärtom.

    Vilken slutsats drar du av det?
    Nja, så enkelt är det inte heller enligt min mening. "Det man trivs i" är ofta direkt kopplat till hur man vill att andra ska se en. Alla klär sig mer eller mindre efter omgivningens förväntningar, och alla uppskattar komplimanger. Till exempel är det svårt att intala sig själv att man är vacker, men om andra säger att man är vacker slinker komplimangen ned direkt. Det är så vi människor fungerar. Vi är sociala och beroende av varandra.

    Angående slutsatsen så tror jag det har mer att göra med individens mentalitet än med respektive plagg. Sedan kan det också finnas individer som tror att de bara bryr sig om vad de själva trivs i, utan att reflektera varför de själva trivs i något.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-02-19 10:22:04 följande:
    Vi är alla olika och tur är det, det finns plats för alla, allas tycke, smak och preferenser.

    Undvik att döma folk - lämna plats istället, det vinner alla på.
    Alla dömer alla. Människor fungerar så. Skulle en individ vara den sista människan i världen skulle hon springa naken om det var varmt. Men i dagens samhälle spelar det roll hur folk uppfattar en, och därför tar man på sig kläder.

    Jag köper absolut inte argumentet att man bara kan klä sig för sin egen skull. Det stämmer helt enkelt inte.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-02-19 10:28:26 följande:
    Ok - du bidrar just till 'alla dömer alla' det kanske du inser
    Jag säger bara som det är. Du verkar leva i någon sorts förnekelse.
  • Anonym (110 volt)
    Anders 386 skrev 2021-02-19 10:38:16 följande:
    Tycker inte att det var snygga baddräkter helt enkelt...
    OK, men på vilket sätt är de inte snygga då?
  • Anonym (110 volt)
    Blue Waffle skrev 2021-02-19 13:14:15 följande:
    Smaklöst och tragiskt. Kvinnor har kämpat i åratal för att inte bli behandlade som objekt och så komme lilla fröken blogg våp och tror att man blir påpulär av att klä sig sådär, och det blir man ju, av fel anledning. Billigare än porr.
    Har kvinnor verkligen det? Om jag kollar på unga tjejer på nätet idag så visar de flesta mer än gärna upp sig för att inkassera bekräftelse, beröm och kändisskap. En del säger att man inte ska sexualisera kvinnor så mycket, men kvinnorna sexualiserar ju sig själva (de snygga, inte de tjocka feministerna med pagefrisyr och hornglasögon) dygnet runt.

    Så jag köper inte det argumentet.
  • Anonym (110 volt)
    Anders 386 skrev 2021-02-19 17:35:35 följande:
    Håller helt med!
    Det är kvinnorna som gör sig till sexobjekt själva.
    Speciellt yngre på FB och Instagram där kåtaste blicken och mesta huden och plutigaste munnen vinner högst gillande bland tjejkompisarna.
    Ja, och det är helt uppenbart. Samtidigt som de själva säger att ingen får sexualisera dem. Jag vet inte om dem bara är korkade eller om de trollar. Eller så är det så att själva vill kunna göra vad de vill, men samtidigt helt och hållet kontrollera omgivningens reaktioner på vad de gör.
  • Anonym (110 volt)
    Anonym (oooo) skrev 2021-02-19 19:55:08 följande:
    för att män uppmuntrar det. För att samhället är så och har varit så sedan urminnes tider (även innan nätet fanns) 
    Ja, men så fungerar ju människor. Vi blir glada när vi får uppskattning från andra. Kvinnor anpassar sig till vad män vill ha och tvärtom.
  • Anonym (110 volt)
    Linnie skrev 2021-02-20 02:03:19 följande:

    Fast "blivit populära på senare tid" stämmer ju inte.

    Jag har haft många bikinis som påminner om den vänstra (både med och utan den fula volangen) från slutet av 90talet och fram till början av tiotalet. Ofta av trekantsmodell med väldigt lite tyg (idag kör jag på sportigare och mer simanpassade baddräkter/bikinis)

    I mitten på 00talet visade alla byxor myntinkastet så fort man satte sej ner eller tom böjde sej fram för att de var så lågt skurna. Likaså bikinitrosorna samt vanliga trosorna.

    Rätt osmakligt faktiskt, dessutom vill jag inte visa min fula tribal som gjordes i svanken när jag var minderårig och dum.

    Men när det kommer till bikinis och visa mycket skinkor så är väl det snyggt om man har någorlunda passande former. (Att man öht har några skinkor etc.)

    Men en sexig tjej är en sexig tjej oavsett strandbeklädnad.


    Jomen har det inte blivit populärare med mindre och mindre tyg på senare år? Idag har jättemånga stringliknande plagg på stranden.
  • Anonym (110 volt)
    mari123 skrev 2021-02-20 10:41:52 följande:
    FAST är inte stringtrosan på väg ur mode?....eller är jag ute och cyklar?
    Det vet jag inte, men just att tjejer har så kallade cheeky bikini har definitivt blivit vanligare. Nästan hela rumpan hänger ut nu, precis som på de två kvinnorna i exempelbilden.
Svar på tråden Vad är er inställning till supersmå baddräkter/bikinis?