Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

    Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?

    Var på ett vul igår då jag haft ont på högra sida i två dagar.

    Då visade det sig att hinnsäcken var tom. Hon mätte den till 6+4.

    Jag fick lämna blodprov och imorgon ska jag lämna ett nytt. På måndag ringer en läkare mig så jag för tid för ett nytt vul.

    Vad händer sen?

    Är det helt kört? Hon sa att det inte behövde vara det.

    Om det ändå inte finns en bebis för så vill jag bara få en tablett och få ur mig säcken. Jag vill inte åka fram och tillbaka och ta prover.

    Jag har ett fruktansvärt illamående och uppvälld mage . Det blir jag gärna av med om det ändå inte finns ett foster.

    Är så förvirrad . Någon som haft så här runt v 6-7? Hur sluta det för er?

    Någon som har solskenshistorier ?

    /Hanna

  • Svar på tråden Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?
  • Anonym (Förvirrad)


    Vill någon tyda mitt prov resultat?
  • Anonym (Förvirrad)

    Okej! Då kanske det finns en chans ändå. Då förstår jag att dom vill göra ett till vul.

    Jag blev bara så förvirrad när det står ej gravida och sen v 5. Jag ska lämna nytt blodprov i morgon .

    Och hur kan ett blodprov avgöra om jag är gravid eller inte.

  • Anonym (Förvirrad)

    Tack för svar! Jag fick inte så mycket info igår kväll och jag var så trött, därav så förvirrad.


    Aamon skrev 2021-02-20 11:03:19 följande:

    Jag tycker allt du skriver låter hoppfullt. Du är så tidigt gravid att det inte är ovanligt att bara se en hinnsäck. Blodprovet är normalt med den vecka du är i. De vill att värdet ska dubbleras efter 2 dagar då det indikerar en normal graviditet.

    I v6 när jag hade utomkvedshavandeskap hade jag ett hcg på ca 1500 och det dubblerades inte som det skulle.


  • Anonym (Förvirrad)

    Vet någon varför det står ej gravid på mitt provsvar ?

  • Anonym (Förvirrad)

    Men förlåt! Nu förstår jag mig på svaret . Tack : )

  • Anonym (Förvirrad)


    Jag antar att detta är en låg höjning på två dagar och att det är kört?

    Eller vad tror ni?

    Väntar på att läkaren ska ringa imorgon.
  • Anonym (Förvirrad)

    Jag misstänker att han kommer vilja ge mig cytotec eller vad det heter. För jag när jag var där i fredags så sa hon att visar proverna låga så blir det så. Känner också att man kan göra ett vul innan .

  • Anonym (Förvirrad)

    En läkare ringde mig igår efter att kollat på mina prover . Hon sa att det inte var en frisk graviditet ( dom såg inget v 6+4) då jag har väldigt höga hormoner i blodet men att dom inte sett något i hinnsäcken.

    Jag skulle packa en väska för antingen skulle hon skrapa mig eller ta bort ena äggleden.

    Jag fick byta om till op kläder och så gick jag en infart i armen. Precis innan jag skulle rullas up till op så ville en annan läkare göra ett vul på mig. Med stora ögon kolla hon på mig och sa ? jag ser ett foster med ett hjärta tickande? du har en helt normal graviditet! V 7+0.

    Jag blev då chockad och glad!

    Hon tyckte läkaren på telefonen idag uttalat sig väldigt dumt och som drog förhastade slutsatser bara för att hon inte såg något i v 6+4 i fredags.

    Dom var på väg att ta bort mitt lilla foster :/

    Så här i efterhand förstår jag inte hur en läkare kan utesluta en graviditet innan 7+0.

    Jag blödde inte ens eller hade ont. Har jätte höga hormoner . Och dom hitta inget i mina äggledare men ändå ville dom snabbt skrapa.

    Hur som, vi är glada : )

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (T) skrev 2021-02-24 07:49:06 följande:

    Vilken jäkla tur du hade! Jag sa ju att man måste göra vul man kan inte basera på bara hcg. Grattis till graviditeten nu!


    Ja det gjorde du : ) Tack!
Svar på tråden Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?