• Anonym (njui)

    Panik att sälja drömhuset vid separation!

    Har ni mycket lån på huset ni äger ihop? 


    Du kan få fantastiskt fina hus för mindre peng, men ändå med pendlingsavstånd till Sthlm om du jobbar där. 


    Pendeltåget går tex till Gnesta, men jag skulle inte rekommendera att flytta dit då du inte kommer ha så lätt att träffa människor där. Jag bodde och jobbade där i över tio år, men blev bara vän med några som själva hade flyttat dit. Infödda Gnestabor håller sig till varandra är min upplevelse. 


    Hellre Järna då, där har jag också bott. Jättemysigt men inga butiker direkt. Eller Nykvarn, där har jag inte varit på länge, men det finns inte så många butiker där heller vad jag vet

    Strängnäs, fantastiskt fint och det går att pendla till Sthlm men det kostar lite mer än pendelkort. Här finns Lindex, KappAhl och Dressman iaf plus ett gäng mysiga små butiker. 30 min till Etuna som har många butiker. Men jobbar du i Sthlm kan du ju alltid gå i butiker där innan du går hem.  


    Samma med Mariefred, de har mysiga små butiker och det tar knappa 20 min att åka till Strängnäs med bil. 


    Du är fri från honom, det ä ju det viktigaste. Du klarade av det, då klarar du av att skiljas från ditt hus också. Du får chansen att skapa ett eget hem, enkom präglat av dig och inte honom. 


     

Svar på tråden Panik att sälja drömhuset vid separation!