• Carolaline

    Hjälp mig tyda snälla ! Varför ökar det inte?

    Carolaline skrev 2021-03-17 21:58:15 följande:

    Tusen tack!! Det är helt otroligt! Jag måste ta ett test imorgon och se att det ökat något innan jag ens kan ta ett till andetag typ! Jag får i så fall BF 28/11. När har du BF? ??


    Jag försökte få in ett fint hjärta där men det kom massa hetsiga frågetecken istället haha. Bara så du vet!
  • Carolaline
    Carolaline skrev 2021-03-17 21:58:15 följande:

    Tusen tack!! Det är helt otroligt! Jag måste ta ett test imorgon och se att det ökat något innan jag ens kan ta ett till andetag typ! Jag får i så fall BF 28/11. När har du BF? ??


    Jag försökte få in ett fint hjärta där men det kom massa hetsiga frågetecken istället haha. Bara så du vet!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-17 23:01:43 följande:

    KKlassiskt familjeliv att komma med deras frågetecken så fort man ska göra en emoji:)

    Sååå himla kul! Verkligen största grattis till plusset!<3 åh förstår dig, tagit ett test varannan dag här för att se att det ökar på dom vanliga testen som inte är extra känsliga, mitt ökar långsamt med stadigt:) har BF 22/11. Så himla mysigt med novemberbebisar!!!


    Nu freakar jag ur. Strecket är inte ett dugg starkare idag... jag vet att man ska testa varannan men en liiiiiiten ökning borde väl ha skett? Nu blir jag asnojig :(

    Hoppas hoppas hoppas på novemberbebis här med! Så underbart att ditt stegrar dag för dag! <3 Det kommer bli en magisk sommar! <3
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-18 07:49:51 följande:

    Såhär såg mina ut dag 1, 2 och 3. Som du ser så ser dag 2 och 3 likadan ut. Dag 4 blev det starkare så började ta varannan då!<3


    Tack snälla för ditt stöd! <3

    Mina är så svaga nu men finns ändå där i rätt ljus. Idag är bara ÄL+11 men de kom ju fram igårkväll. Jag får försöka ha lite is i magen, som jag egentligen är född helt utan, och hålla ut. Tack! Hoppas att mina ökar så fint som dina!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-18 08:18:01 följande:

    Förstår dig helt. Är likadan. Har absolut noll tålamod när det kommer till just detta. Vet inte hur många test jag tagit under dom här månaderna som vi har försökt. Mina började synas ÄL+13 så dom kommer säkert öka imorgon och framöver!<3


    Tack snälla <3 jag är precis likadan! En förmögenhet spenderad typ. Okej, jag har ÄL+13 imorgon. Idag syns de nästan mindre och jag har fått en tempdipp.. det här kommer säkert inte gå vägen den här gången heller :?( Jag orkar inte med ett till positivt negativt besked. Kan det inte bara få stiga och bete sig helt normalt så man kan blir glad på riktigt och slappna av :(
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-19 08:02:56 följande:

    Ja precis. Räknade ut vad jag lagt på alla möjliga tester och tillskott och det är en förmögenhet.. Fick sen en massa test gratis från bvc i samband med cellprov. Så man kan få av dom:)

    Åh nej vad ledsen jag blir för din skull. Det är ju eran tur nu! Jag håller ändå tummen att det ska öka och att du får behålla ditt plus. Vet hur det är att få falska positiva test. Det är hemskt. Man vågar precis börja hoppa så tas det ifrån en. Fick falska streck 5 av 7 försök. Så dåligt.

    Skickar största kramen och håller verkligen tummen att det växer något i magen <3


    Jaha kan man! :O då ska jag höra med dom!

    Tack snälla för ditt stöd och pepp, jag är så tacksam! Usch så fruktansvärt värdelöst med falska streck och förlust! Lider så med dig, nu har det äntligen vänt! Nu var det er tur med råge! <3 kram
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-19 10:36:07 följande:

    Ja hör med dom, dom borde kunna hjälpa så slipper man lägga ner flera hundra varje månad!

    Hur mår du idag?<3 Ja det finns inget värre än att få tända hoppet för att sedan släcka det med negativt test, så dåligt att det ens går att få det:( Har ni försökt länge? Jag hoppas verkligen att det är eran tur nu!!


    Tack snälla du, jag ska höra med dem <3

    Jag har haft sådan mensvärk, ont i ryggen och nu har tempdippen kommit för andra dagen i rad och det lilla streck som fanns på testerna är borta nu. Mensen ska komma idag, så något borde ju testerna visa om det hade varit något :( så jävla besviken så det finns inte. Med sonen försökte vi i två år. Nu är vi inne på nionde månaden. Nu tappar jag motivationen till allt. Jag orkar inte med det här mer. Varför kan det inte bara få ta sig.. ursäkta min dåliga energi här.
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-20 08:25:30 följande:

    Nej vad ledsen jag blir för din skull. Det var ju eran tur nu. Absolut inget att be om ursäkt för. Man får vara ledsen, arg och förtvivlad. Det är en hemsk resa att försöka månad efter månad. Det är mer än okej att vara ledsen. Försök göra sånt som gör dig glad idag, ät gott och se någon film. Det ska och kommer gå. Snart är det eran tur att få erat plus<3


    Tack fina du <3 Det hjälper verkligen, tack. Fick min mens nu så nu är det verkligen definitivt. Jag ska ta en dusch och typ gråta. Igen. Kram <3
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-03-20 10:00:19 följande:

    Nej vad tråkigt, gud vad ledsen blir för eran skull:( Gråta i duschen är den bästa medicinen för ett trasigt hjärta! Någon kommer ska det gå för, tror på nästa månad<3


    Tusen tack! <3
  • Carolaline
    JosHed skrev 2021-03-31 12:40:05 följande:

    Hur har det gått för er? 


    Inte gravid än, kämpar på men känner nästan för att ge upp. Vi har sagt att vi ?pausar? själva försökandet och blir det så blir det de närmsta månaderna. Annars söker vi privat IVF för att det inte ska gå för lång tid med allt, även om det kostar en miljard. Försöker ni? :)
  • Carolaline
    JosHed skrev 2021-04-03 09:09:02 följande:

    Vi gjorde ett avbryt i februari i v.21 med vår fina dotter (pga stora fosterskador som upptäcktes på RUL). Så vi har precis börjat försöka igen. Vet ju inte hur cykeln ser ut nu, men fick positivt ägglossningstest 23 mars. Så räknar BIM någon gång mellan sön-tis. Förstår ju att det nästan är lönlöst att hoppas att det ska ta sig på första försöket efter. Men man lever på hoppet ??

    Det är kanske bra att ta en liten paus från det aktiva försökandet, om inte annat för själens skull tänker jag ?? Hoppa det tar sig för er snart!


    Åh nej, vad fruktansvärt tråkigt att höra! <3 hoppas hoppas hoppas att det tar sig på första försöket! Vi tänker på med, ett break är nödvändigt om inte annat för min mentala hälsa typ. All lycka till i detta försöket!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-04-21 08:50:49 följande:

    Håller tummarna för dig och hoppas att du får ditt plus snart!


    Tack snälla du! Så fint <3 det går trögt här tyvärr. Vi kämpar på :( hoppas att du mår bra!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-04-22 08:53:12 följande:

    Åh vad tråkigt att höra. Så himla orättvist att vissa ska få behöva kämpa mer än andra men jag håller min tumme stenhårt. Snart ska det bli eran tur med eller utan lite hjälp! <3


    Tusen tack, så fint <3 jag hoppas det! Jag hade verkligen blivit överlycklig då. Kram
  • Carolaline
    JosHed skrev 2021-04-25 18:58:52 följande:

    När har du BIM denna månad? Jag har BIM 30 april-2 maj någonstans (bara haft en normal cykel sen avbrytandet så kan diffa lite). Så ska testa på fredag om inte mensen kommit då. Vågar inte testa tidigare för är så rädd att få spökstreck och sen bli besviken!


    Jag har BIM 7 maj och har lovat mig själv att vänta in den dagen innan test. Jag kan bara inte hålla på så här som jag gjort tidigare. Jag är så trött på mig själv så det finns inte. Håller alla tummar och tår för dig! I så fall blir det en liten januaribebis! Lycka till!!
  • Carolaline
    JosHed skrev 2021-04-25 22:15:15 följande:

    Ja men eller hur! Har hört och sett så många falska streck på testa tidigt testerna så jag vågar inte testa och bli besviken (har ett sånt test liggandes). Så testar med apotekets egna märke, de är heeeelt blanka om det är negativt!


    Tack för tipset! Jag har verkligen letat efter ett test som är heeeelt blankt efter alla fruktansvärda upplevelser om falska streck. Nu har jag bara veckoindikatorn från ClearBlue men hade ju kanske helst velat få chansen att bli glad av ett streck på riktigt. Då ska jag köpa det! Tack!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-04-22 08:53:12 följande:

    Åh vad tråkigt att höra. Så himla orättvist att vissa ska få behöva kämpa mer än andra men jag håller min tumme stenhårt. Snart ska det bli eran tur med eller utan lite hjälp! <3


    JAG PLUSSADE PRECIS!!!!! På ett digitalt test!!!!!! Omg jag är gravid!!!!!!!!
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-05-28 18:14:15 följande:

    Nej är det sant?!? ÅH VAD GLAD JAG BLIR!! Shit vad kul att komma och se det här! Största grattis till dig, det förtjänar du verkligen<3 Hur mår du och hur känns allt?


    Tack snälla!! <3 Gud jag är så lycklig!! Jag har gråtit, skakat, skrattat och pendlat mellan att tro att det är för bra för att vara sant och helt overkligt till att gråta som ett såll när jag ser på min son. Han ska bli storebror. Så stort!

    Hur mår du? Känns graviditeten bra? <3
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-05-28 23:08:56 följande:

    Åh kan bara ana känslorna du besitter just nu. Det är något utöver det vanliga. Så magiskt!! Verkligen största grattis igen, du om någon förtjänade det här plusset! När blir det bf?<3

    Jo jag mår bara bra. Minns inte om jag skrivit det här men väntar tvillingar har jag fått veta, enäggs. Så det blir att gå från en familj på 3 till en familj på 5. Overkligt men magiskt ändå!:) har också en son och det har hela tiden varit min målbild, att just han ska få bli storebror. Det är nästan för stort att ta på. Plötsligt blir liten så stor:)


    Nej är det sant!!! Grattis till tvillingar!! Så stort och vilken chock! Nu blir ju de rikaste i världen! Jag kan verkligen relatera till storebror, att äntligen äntligen äntligen kunna tänk i de banorna med glädje! Det blir BF i februari för mig, jag kommer dock bli snittad då jag blev så sjuk förra förlossningen. När har du BF?

    Tack snälla och så stort grattis till fina tvillingar med! <3
  • Carolaline
    hopeforaplusa skrev 2021-06-22 12:42:31 följande:

    Hur går det för dig och vilken vecka är du i nu?:) Mår du bra och så?<3

    Jag är i V 19 nu och har fått veta att det är flickor i magen. R så chockad för innan har dom sagt pojkar men antar att det varit för tidigt att säga innan! Så spännande!:)


    Hej! Åh, vad underbart roligt!! Stort stort grattis till dina fina små flickor! Så lyckligt!

    Vad förvånad du måste blivit när de bytte kön helt plötsligt, haha! Hur känns det? Hann du ställa in dig på pojkar eller var de osäkra?

    Jag är i vecka 8, har haft lite blödningar som oroar mig. Var ultraljud i slutet av veckan. Väldigt spänd inför det.

    Mår illa som ett as verkligen. Annars mår jag jättebra, tack! Hur mår du? :)
Svar på tråden Hjälp mig tyda snälla ! Varför ökar det inte?