• Anonym (Ledsen...)

    Tredje sommarjobbet som jag fått avslag - Vem kan jag skicka min CV till för att få kritik?

    Jag funderar på att skicka min CV till min lärare, men det känns pinsamt att komma med misslyckade. Kan jag skicka till någon här för att få kritik? Någon här som är arbetsgivare och vet exakt vad som skall stå i CV. Känns bättre att vända sig till en sådan person än till läraren.


    Jag känner mig lite ledsen. I första hand sökte jag sommarjobb där jag skulle jobba med människor. Jag trodde verkligen att jag skulle få jobb där denna gång, eftersom jag jobbar som personlig assistent som timanställd. Och gjort det sedan ett helt år tillbaka.

    Sedan har jag sökt jobb på bibblan och butiksmedarbetare. Avslag på samtliga jobb ställen och nu har jag i för sig en sista ställe. Det är på ett boende med människor. Jag är så orolig, samtidigt som jag har hopp kvar. Just för att jag har trots allt jobbat med människor den här gången. Så då borde jag vara kvalificerad.

    Någon arbetsgivare eller dylikt som vill ge mig kritik för mitt CV?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tredje sommarjobbet som jag fått avslag - Vem kan jag skicka min CV till för att få kritik?
  • Anonym (Frida)

    Tre jobb är ju ingenting. Du får räkna med att söka jobb 8 timmar per dag i några månader innan du får napp. Vissa får söka ett helt år innan de får något, det är inte det vanligaste men det är inte ovanligt heller.

    Jag tycker absolut du kan be din lärare läsa igenom det, be de på Arbetsförmedlingen om hjälp också. 

  • Anonym (Haha)

    Haha. 3?! När jag sökte jobb sökte jag 20 om dagen i flera månader. Tror du att du lever i Sovjet eller Sverige på 60-talet eller?

  • Anonym (iii)
    Anonym (Frida) skrev 2021-02-23 18:15:59 följande: