• Emlan93

Bim April 2021 - Första barnet

Hej:) Jag hoppar gärna in. Försöker få till första barnet. Fick mitt första plus som tog sig på försök 4 i februari men fick tyvärr missfall för två veckor sen tidigt i v.6. Nu har jag äntligen återhämtad fysiskt och väntar på mensen i slutet av mars för att kunna försöka i april igen. Läkarna sa att man skulle vänta en cykel innan man börja försöka igen, så gör väl så även om det känns väldigt långt bort just nu. Insåg nu att tar det sig från april och framåt nu blir det ju troligen en 2022 bebis. Det är ju ändå lite kul. Men ja, också rätt förberedd nu på att inget är självklart och att det är mycket som kan hända. Hoppas på att vi ska få goda nyheter här iallafall:) Räknar väl detta som försök 5 antar jag även om det blir första efter missfall?

Mizzi26 - 3/4, 26 år (5 försöket)

Stickling -

Emlan93, BIM 12/4, 27 år (5-försöket)

• Emlan93
    Stickling skrev 2021-03-04 17:41:17 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall, så tråkigt :( Jag fick också ett i höstas, men i vecka 4 redan. Vi håller tummarna för april! <3

Tack och detsamma till dig <3 det gör vi!!!
  • Emlan93

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

• Emlan93

[quote=80997891][quote-nick]Mizzi26 skrev 2021-03-10 00:08:39 följande:[/quote-nick]Känner igen nästan alla av er, tyvärr.

Det är tråkigt att se er här men samtidigt skönt för man känner sig inte ensam i alla dessa försök. Man behåller den realistiska bilden av världen lite lättare. Jag grottar lätt ner mig i tankarna av att ,det är bara mig det är fel på, osv men dom slås snabbt bort när jag ser era namn här.

Denna månad är våran & vi ska försöka njuta av våra fantastiska kroppar som bär oss genom livet och vi ska försöka stressa ner och finna lite glädje i detta på ett eller annat sätt trots de olika problemen vi har! Eller hur?! Det tar så himla mycket kraft och energi detta så vi får hjälpas åt att behålla lugnet.

Håller tummarna för oss alla nu.

Jag tog bort mitt bim datum då jag fortfarande väntar på att ägglossa... har väldigt långa cykler & sist ägglossade jag på 3e försöket. Får se om det blir något denna månad, skriver in mitt bim datum så fort jag vet :)

Håller med, skönt att vi har varandra :')

På ett konstigt sätt är jag mer avslappnad just nu efter mitt missfall än innan. Jag är ju LIVRÄDD att det ska hända igen. Men vi har ingen kontroll i vad som händer, vi kan försöka att äta bra, undvika kaffe, alkohol mm och proppa i sig vitaminer men också i vetskapen av att det bara är att hänga med och vänta och se. Hur frustrerande det än känns ibland kan man inte kontrollera allt. Vi får vara tacksamma över våra kroppar och lita på att det kommer hända, att de ska fixa detta och försöka leva på vägen :)

Jag gissar på att den där avslappnande approachen jag har just idag kommer ändras så snart vi "får" börja försöka igen dock haha. Men ändå;)

Håller tummarna för ÄL för dig! Väntar också på att få bekräftat ÄL i NC. Hoppas den kommer snart. Har ju hört att ibland rubbas cykeln efter missfall så får se. Hoppas det ska gå någorlunda fort att komma tillbaka i normal cykel :)

• Emlan93
    Emlan93 skrev 2021-03-12 10:26:46 följande:

Yeey, bekräftad ÄL i onsdags

Oj de gick iväg lite fort. Men ja nu väntar jag bara på mensen till nästa helg och sen kan vi börja försöka Igen! Om vi prickat nästa ÄL blir det ju antagligen ett JUL-barn. Hmm. Chansen är ju rätt liten men ändå :p
  • Emlan93
    Mizzi26 skrev 2021-03-12 12:26:02 följande:

Härligt!

Ja jag är lite oroad över det men blir det så så blir det så haha! Har en släkting som fyller år 2 dagar före julafton och hon har varit jätteledsen hela sin uppväxt. Men jag har kommit på en smart tradition man kan ha för att det ska kännas som två olika saker iaf :)

Ja, alla jag känner som fyller år i december hatar det. Men asså, alternativt är ju att just dem inte skulle funnits alls så :p Ja men spännande, man får i såfall försöka göra det bästa av det! :)
  • Emlan93
    Soff skrev 2021-03-13 18:07:16 följande:

Hej alla bekanta människor och även nya som försöker få drömmen att slå in <3 

Nu är jag och min sambo inne på 12:e försöket, med förväntad ÄL på Fredag. Jag har för cirka en vecka sedan försökt minska på min stress genom att få in mer avslappning i vardagen, och vara snällare mot mig själv. Kommer gå på akupunktur 1 gång/veckan ett tag, och har börjat med lite yoga, andningsövningar etc. som jag gör regelbundet. Hälsan i första hand helt enkelt. Nästa akupunktur blir faktiskt på förväntad ÄL-dag :) så det var ju bra timing. Skriver in mig i listan:

Hej Soff och välkommen, Tror också det är jätteviktigt att försöka göra saker man själv mår bra av och försöka leva på vägen även om det är så svårt ibland. Hoppas nu att detta blir din månad! Kram
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-03-15 16:33:22 följande:

Alltså, ni skriver ju så många fina och sanna saker:

Kimsann - om att vi faktiskt är så häftiga som kämpar och bryter ihop och samlar ihop oss igen för att fortsätta den ibland väldigt utmananade och kämpiga vägen mot våra mål.

Mizzi26 - om värmen i att se alla återkommande namn och allt stöd ni ger så att man inte känner sig så ensam på den här resan, samt om att försöka hitta glädje mitt i allt det svåra.

Emlan93 - om att försöka lita på våra kroppar och inte glömma bort att leva på vägen.

Stickling - om att det finns något fint i att följas åt och se bekanta namn återkomma, för att vi går igenom samma sak och kan förstå kampen och längtan som vi bär.

Till alla ni fantastiska kvinnor här inne: jag ser upp till ER och ni är verkligen inspirerande! 

Åh vad fint av dig! Blev helt varm och glad av detta. Tacksam för alla ni underbara tjejer i denna tråd!
  • Emlan93
    MAKL skrev 2021-03-16 08:28:16 följande:

Hej!

Hoppar in här från marstråden då det slutade med att mensen kom igår kväll. Jobbigaste dagen jag varit med om under våra 6 månader av försök. Men det är som ni skrivit tidigare i tråden att man bryter ihop, samlar ihop sig igen och försöker nästa cykel. Tänk va vi växer av det!

Jag älskar dom här trådarna där man får skriva av sig om allt man tänker på, både positivt och negativt i den här processen och hur vi alla kan känna igen oss i det alla här går igenom. Vi kvinnor är så mycket starkare tillsammans <3

Vill bara tillägga att jag, tillskillnad från många, skulle tycka det va underbart att få en december bebis då jag själv är född i december. Det är faktiskt inte så dåligt som man kan tro att vara född sent på året ;)

Åh, det suger när den dyker upp och förhoppningen än en gång raseras. Man måste få lite tid att vara ledsen då också. Tror också vi växer något enormt som är med i den här processen, Tycker vi alla är grymma som kämpar, tar motgångar och vågar hoppas igen, någon dag så är hoppet värt allt! :) Heja December barn!! Nu kör vi <3
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet