• Emlan93

Bim April 2021 - Första barnet

Och där fick sambon ett positivt covid test... det går bra nu. Hoppas det blir lindrigt utfall. Ush!

• Emlan93

Vet inte om man ska ta en paus i bebisverkstaden. Någon annan som haft covid, hur gjorde ni?

• Emlan93
    Link92 skrev 2021-04-14 14:07:06 följande:

Jag blev gravid när jag hade Covid i oktober förra året. Vi försökte inte så aktivt (jag slutade tempa pga feber och tog inga Lh-tester) men låg när vi kände för det pga antog att min man skulle smittas hursomhelst. Min man blev inte sjuk så jag verkar inte ha varit så smittsam :) fick dessvärre missfall i v6-7 så blev inget långvarigt.

Gör som ni känner för!

Ledsen för ditt missfall! Ja vi får känna efter, får se hur sjuka vi blir till att börja med. Kram :)
  • Emlan93
    KNAS2 skrev 2021-04-14 14:28:32 följande:

Jag plussade i slutet på mars och testade positivt för covid för en vecka sedan. Och innan jag testade positivt har jag hostat rejält. Vill väldigt gärna att graviditeten ska hålla i sig men man vet ju aldrig. Är i vecka 7 nu och har inplanerat tidigt UL om en vecka ungefär.

Jag håller alla mina tummar!

Så läskigt innan man vet. Håller alla tummarna! kramar <3
  • Emlan93
    Msofie skrev 2021-04-14 14:35:06 följande:

Vad jag förstår är den största risken i relation till covid från och med runt vecka 22. Och det är gällande risken att föda för tidigt.

Ja det har jag också förstått det som. Men tycker samtidigt det är lite läskigt för det finns inte så mycket forskning på det ännu så man vet ju inte helt säkert om det kan påverka eller inte. Kram!
  • Emlan93
    VirrePirre06 skrev 2021-04-15 10:08:45 följande:

Glömde såklart bilderna i all hast haha

Men åhhh!! Stort grattis!!!! Vad roligt <3
  • Emlan93
    Sockerplanta skrev 2021-04-17 16:18:05 följande:

Jag plussade igår! Jag kan knappt tro att det är sant. Jag vet inte exakt när ÄL va men jag tror det var ÄL+14 igår. Jag har inte känt av några symtom och jag har haft stänkblödningar och molande värk i fyra dagar i sträck denna vecka, som alltid innan mens. Det gör mig ju lite orolig nu men jag har också läst att det är helt normalt. 

Men tänk att det gick! Att vi ska få barn. Efter 8 försök hade jag börjat tappa lite hopp. Men nu väntar vi en liten till jul. 

Jag hoppas att det snart går vägen för alla er andra här också. Jag vet hur svårt det kan vara att glädjas åt andra som plussar men tappa inte hoppet. Det kommer gå på ett eller annat sätt tillslut. <3 Massa kärlek till er som fortsätter kämpa. 

Men wow! Stort GRATTIS!!
  • Emlan93
    Soffsen skrev 2021-04-17 12:01:20 följande:

Har analyserat svaga test nu sedan ÄL +9, men detta gav mig lite hopp! 9 månader sen mitt missfall, ber att detta går vägen nu! ÄL +12 idag.

Men åh vad roligt!! Grattis grattis grattis!!!
  • Emlan93

Men nu fattar jag ingenting?! NC har ju bekräftat ÄL isåfall helt fel. Enligt NC hade jag ÄL cd 18 den 9/4, men så verkar ju inte fallet varit. Chockad till max. I och med senaste + och missfall känner jag mig lite mer "samlad" än vad jag gjorde sist, hoppas det ska gå bra denna gång <3

• Emlan93
    apan95 skrev 2021-04-19 09:43:52 följande:

GRATTIS! Va roligt <3 :)

Åh Tack!!! <3
  • Emlan93
    Molybden skrev 2021-04-19 14:53:38 följande:

Grattis! Håller tummarna för denna gång :)

Tack så jättemycket <3 läste ditt inlägg, surt att det ska ta så lång tid alltid. Håller tummarna för er! Kram
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-04-19 15:00:12 följande:

Åååh vad glad jag blir för din skull - STORT grattis och lycka till! 

Men tack snälla du!!! <3 hoppas på maj nu för din del, kram :)
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-05-21 09:36:15 följande:

Hej Lena! 

Har suttit och letat upp ditt inlägg nu bara för att jag så gärna ville få dela med mig av resultatet. Hoppas så, så mycket på att det skulle bli för mig som det blev för dig Att jag skulle bli gravid efter att polypen på livmodertappen tagit bort. 

Och titta här :) 10:e försöket och första försöket efter att man tog bort polypen <3 Jag är övertygad om att polypen suttit i vägen hela tiden och dessutom orsakat mellanblödningarna mina. Är världens lyckligaste :) 

Tack igen för att du tog dig tid att skriva till mig tidigare, fick upp hoppet igen <3

Men wow så häftigt att se!!! Stort grattis!!!!!! :D <3
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet