• Emlan93

Bim April 2021 - Första barnet

Hej, idag var första gången på läänge jag tänkte "Jippi!!" när jag såg att mensen hade kommit. Första mensen efter missfallet, kom något sent men nu hoppas jag min cykel är igång så vi har en chans i april. Hoppas! Välkomna ni nya som tillkommit, glad och ledsen att se era namn här. :)

Ericky 1/4, 33 år (9e försöket)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2a försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år ( 5:e försöket)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, ( 14e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Emlan93, 19/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

• Emlan93
    Ericky skrev 2021-03-29 12:22:07 följande:

Hej på er, 

Vill bara få ventilera lite här. Vi kom upp till fjällen igår där vi ska vara med vänner i en vecka. Jag testade tidigt för att få veta hur det ser ut innan vi ska vara här en vecka bland folk och jag förstås INTE gravid.

Och förstås berättar ett annat par att de är gravida. Och säger att "nu får vi se om det sprider sig som en löpeld" och ni också skaffar barn. Ville bara skrika att vi försöker och försöker, men inget händer. Men det kan man ju inte göra. Så jag spelade med. Och sedan ville jag gråta för att jag så, så, så önskar att det var vi som fått berätta att vi väntade barn på den här resan. Eller för flera månader sedan. 

Jag har iallafall fått igenom nu att få operera bort min polyp vilket känns hoppfullt. Den sitter i livmoderhalsen och är 1 cm stor vilket borde innebära att det är stopp i hela kanalen upp. Inte lätt för spermier att komma in där då, hur pigga de än är. Så jag hoppas såååå mycket på att detta ska få bort mina mellanblödningar och underlätta för oss i våra försök. 

Nä vad jobbigt <3 Är det något jag lärt mig hittills är att jag ska försöka göra allt för att själv inte säga klantiga saker i detta ämnet framöver. Man vet aldrig vad andra går igenom. Massa kram till dig!
  • Emlan93
    Stickling skrev 2021-03-30 06:28:16 följande:

Hej alla gamla och nya längtare! Jag har lagt till mig i listan sedan innan, då jag visste att det var nu i april jag skulle få börja med ägglossningsstimulerande behandling och ha lite bättre chanser till graviditet än jag annars har pga PCOS. Lyckades dock bli gravid nu i mars, plussade igår men med låg temp och en begynnande blödning. I natt kom blödningen igång ordentligt så det blev ett andra missfall :( Får troligen ingen Bim i april, men hänger kvar för att se hur det går för er andra <3

• Emlan93

[quote=81038960][quote-nick]Emlan93 skrev 2021-03-30 07:32:36 följande:[/quote-nick][/quote]

Men nej vad tråkigt, vad ledsen jag blir. Massa kram till dig, ta hand om dig. <3

• Emlan93

Hej på er, tog några dagar "ledigt" men läst ikapp mig i tråden, så nu är jag på banan igen :) ÄL närmar sig för mig. Jag har kunnat koppla bort hyfsat okej nu under påsken, men fortfarande ligger det där, kommer nästa påsk se annorlunda ut? Tänk om, tänk om inte. Till er som skrev om att få ta emot andras gravidbesked under påsken, ush asså, det är tufft när man själv så gärna vill vara den som ska få ge beskedet. Hade vi inte fått missfall var det under påsken vi skulle gå in i v.12 och berätta för familjen. Även om graviditeten var väldigt kort så hann jag planera, beställa påskpresenter som skulle aävslöja

• Emlan93
    Emlan93 skrev 2021-04-05 15:49:21 följande:

Hej på er, tog några dagar "ledigt" men läst ikapp mig i tråden, så nu är jag på banan igen :) ÄL närmar sig för mig. Jag har kunnat koppla bort hyfsat okej nu under påsken, men fortfarande ligger det där, kommer nästa påsk se annorlunda ut? Tänk om, tänk om inte. Till er som skrev om att få ta emot andras gravidbesked under påsken, ush asså, det är tufft när man själv så gärna vill vara den som ska få ge beskedet. Hade vi inte fått missfall var det under påsken vi skulle gå in i v.12 och berätta för familjen. Även om graviditeten var väldigt kort så hann jag planera, beställa påskpresenter som skulle aävslöja

Åh.. råkar alltid skicka iväg innan jag är klar.. fortsätter.

Skulle avslöja att vi skulle bli familj. Men den här påsken blev inte så, vi fick returnera det jag hann beställa. Känns lite konstigt fortfarande. Tänk att man bara på några dagar hinner tänka och bygga upp sitt nya liv framför sig. Jag hoppas vi får en annorlunda påsk nästa år allihop!

Och för er som fått plus, grattis!!!

Kram!
  • Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-04-12 09:36:05 följande:

Mensen kom i helgen så det blev tyvärr inget plus detta tionde försök heller och vi har nu försökt mer än ett år som vissa av er säkert redan vet. Vi har i alla fall en tid på en fertilitetsklinik som är inbokad sedan ett tag och nu närmar sig i slutet av april, så får vi se vad som händer då. Känner precis som Soff att man knappt vet vad man ska hoppas på: att allt ser bra ut eller att det är något liiitet som man enkelt kan åtgärda. Känns väldigt nervöst i alla fall, för så länge man inte vet att något är fel så finns ju fortfarande hopp, men samtidigt är det ju alltid bättre att veta om det skulle vara något som är fel. 

Lycka till allihopa som fortfarande har BIM denna månad, så ses vi som ses i maj-gruppen <3 

Massa kramar till dig!!!! <3
  • Emlan93

[quote=81063819][quote-nick]Msofie skrev 2021-04-12 12:07:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad spännande!! Håller tummarna!! :)

• Emlan93
    Vickan31 skrev 2021-04-12 16:41:56 följande:

Tack snälla Emlan! <3 Hur mår du?

Åh tack för frågan, jag mår helt okej. Jag fick till slut ÄL bekräftad i NC med typ en vecka spann, mina temperaturer har varit konstiga denna månad så trodde inte äns jag hade ÄL över huvudtaget. Nu har jag sån sjuk PMS, känner mig framför allt så lättirriterad så väntar in mensen nu i dagarna antar jag. Så jag hänger nog med dig in i maj-tråden sen <3 Hade ju varit mysigt med en sommargraviditet, eller hur? hoppas hoppas och heja oss!
  • Emlan93
    Msofie skrev 2021-04-12 17:48:32 följande:

Idag var jag på fertilitetskliniken, CD 26. Dem kunde se att jag hade ägglossat (vilket jag inte hade gjort förra månaden, oklart varför) och äggstockarna såg bra ut. Min slemhinna var på 9mm och allt såg bra ut! Dock undrar jag om någon har koll på hur tjock den bör vara? Vissa sidor står det över 7 mm i lutealfas och vissa över 10.

Tog även blodprov på progesteron som jag får resultaten på 28e när vi har vårt nästa besök. Men är så lättad att allt ser bra ut med mig!

Vad skönt att höra!! Jag har också hört över 7 är bra men jag är absolut inte någon slemhinneexpert. Sen är der säkert olika från person till person vad som är "bra" :)

Håller tummarna för ditt nästa besök!
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet