• Gameofthrones

    Killar el män över 40 med Filippinska?!

    Greencard.

    Man märker om det är äkta kärlek, man utvecklas som människa, man är kär, man umgås på ett sätt. Det så jag tror.

    Har den erfarenheten själv. Är halvasiatisk med amerikanskt blod. Min man är super nordisk.

    Alla som jag träffar på tror att jag är filippinska thai, men vad fan det är en jävla skillnad man har halvgröna ögonfärg än bruna. Uppvuxen mestadels här, jobbar tre fina barn och en superfin make. Gift i 20 år och är 40.

    Jag önskar att folk skaffar sig lite kunskap eller fråga om man är nyfiken. Inte ta förgivet att man är filippinska eller Thai. Ungefär som ska ta en sydamerikansk för en kines, ta en ryss för en finne,

    Ta en pollack för norsk.

    Det är en stor skillnad på Filippinsk, thai, korean, japanska, Nordkorea, kines, vietnamesiska mm.

    Fråga istället för ta för givet säga hej på Thai till mig.

    Anledning jsg tog Greencard det var det första ordet jag kom på. För många tror det om mig.

  • Gameofthrones
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-02-24 20:46:12 följande:

    Äckliga gubbar med vridig människo/kvinnosyn som är sådana idioter att de kan utnyttja fattiga på det sättet. Tar avstånd från sådana gubbar efter bästa förmåga. Säkert röstar på SD.

    Stackars kvinnor som hade ett sådant hemskt liv i hemlandet att det är bättre att vara slav och bli påsatt av ett sådant äckel. Hoppas han bara våldtar och inte slår henne.


    På nått sätt är du svartsjuk, avundsjuk eller vill du ha svart långt hår, fina bruna ögonfransar mm. För att många män tycker att vi är vackrare än du!? - mer bitter kan man inte vara på livet. Man märker på kroppsspråket, hur dem är tillsammans. Men det är jag det - ser sådant.

    Ärligt talat skaffa dig kunskaper innan man yttrar sig, hoppas att du blir polisanmäld när du uttrycker dig så offentligt i affären. Jag tror att du muttrar, säger gärna ngt till sådana par. Den dagen kabsje6det kommer karma just för att du har fördomar med kränkande attityd.
  • Gameofthrones

    **Den dagen kanske det kommer karma just för dig**

  • Gameofthrones
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-02-24 22:50:30 följande:

    Inte ett dugg avundsjuk, även om jag håller med om att många kan vara vackrare. Speciellt indiska och kvinnor från Sri Lanka tycker jag är vackra. Vi turister har dusch och rent vatten, men ligger som strandade sälar, medan de är rena, fräscha, välstrukna kläder, vackra smycken och rör sig graciöst.

    Men att jag är oändligt mer tacksam över att vara född i sverige, att jag fötts frisk, att ha en utbildning, jobb där jag kan försörja mig utan att vara beroende av någon annan. Att jag kan ligga svettig, osminkad som en standard säl utan att bry mig eller behöva se bra ut, det ser jag som frihet.

    Hur skulle mina tankar vara olagliga? Ts frågade vad jag tänkte och jag svarade. Du var väl utländsk? I så fall tycker jag synd om dig att du fötts med sämre möjligheter. Lika som jag tycker synd om de flesta på jorden.

    Jag har inte haft några större problem att hitta män att leva med, även om det inte har varit så viktigt för mig.

    Jag har viss erfarenhet, se svaret ovan, men ska självklart läsa på mer/se fler dokumentärer/ prata mer fler som kommit till Sverige då tillfälle ges.


    Så du menar inte att asiatiska kvinnor får rent vatten och utbildningar? (jisses vilken formel människa du är. Jag har en livserfarenhet som jag är stolt över. Men såna som du ska absolut ha mer kunskaper. Inte ha kränkande yttrande. Jag har ett arbete som är välbetalt, fina utbildningar. Gift, 3 fina barn. Bor bra, vänner, familj, visdom, kränker inte människor, jag har nog mer än vad du har.

    Lever rikt på livet, med kärlek, jag har allt jag behöver plus på kanten.

    Punkt slut.
  • Gameofthrones
    Anonym (lll) skrev 2021-02-25 10:55:46 följande:

    Jag vet ett par som är gifta av kärlek. Det är inte heller så stor åldersskillnad mellan dem, kanske bara 10 år. De har två barn och lever precis som vilken familj som helst. Deras ena barn är kompis med mitt barn. 

    Men sedan vet jag ett annat par där man tyvärr uppfyller den här stereotypen om äckelgubbar som tar hit en kvinna på postorder. Hon kan knappt svenska efter massor av år här., är hemmafru. Gubben är säkert 30 år äldre, stor, fet, otrevlig. Hon hade en son på ca 4 år. När jag mötte dem så stod mor och barn bakom mannen, vi var på lägenhetsvisning för de skulle flytta. Pojken såg livrädd ut. 
    Mannen gick runt och visade lägenheten och sa saker som "hon städar bra, kvinna" (inte ens hennes namn sa han). Hon var som luft. 
    Hon såg så ängslig ut hela tiden. När vi ställde frågor om lägenheten och försökte vända oss både till honom och henne, tog han kommandot och nästan föste bort henne från oss, och svarade på frågorna. Visst, hon hade nog inte kunnat svara så bra på svenska, men just hans beteende mot henne - det var riktigt obehagligt att se. 


    Det är såna typer som sätter mer rykte om vi asiatiska kvinnor. Alla är inte ute efter greencard, prostiution. Endel lever lyxigt liv(av egen vilja av kärlek) Endel är här för trafficking har inget val för dem som högdjuren hotar döda familj, barn mm. Endel blir lurade hit för i tron av arbete men dem hamnar i prostution, knark mm. Endel lurar snälla män för Greencard, 
  • Gameofthrones
    Anonym (Bra) skrev 2021-02-25 23:54:00 följande:

    Nu är det ju väldigt svårt att se exakt ålder på asiatiska kvinnor eftersom de ser unga ut långt upp i åldern, även upp i medelåldern kan de ju se ut som tjugofem.

    Jag tycker man ska akta sig för att dra alla över en kam och tro att det är en äcklig gubbe med en stackars fru.

    Jag har jobbat ihop med folk från Filippinerna, på sjön, och de har en helt annan syn på detta med äktenskap och familj än oss. Vi har ju som mål att vara kära och att relationen ska utveckla och bekräfta oss. För dem är det ofta en praktisk angelägenhet där alla drar sitt strå till stacken. De har inte heller samma skönhetsideal som vi har. Att ha en tjock man behöver inte vara nåt negativt utan tvärtom visar det att du kan laga god mat.

    Känner flera med filippinska eller thailändska fruar och ser inget negativt med det. Många som jobbar på sjön har utländsk fru. Dels reser de mycket men det är också svårt att hitta en svensk kvinna som accepterar att vara ensam hemma i långa perioder.


    Mm, håller med dig! Jag har två etniska ursprung Asien och USA. Pratar engelska flytande, asiatiska språk-klarar mig när jag är där. Är man hemma ett tag pratar man flytande

    Samma med svenska. Mina 3 barn pratar 3 språkigt. Flytande.

    Jag ser yngre ut är 40 ser ut som 25. Folk blir totalt chockade när dem hör min ålder. Ibland har vi sådana reaktioner från fil som inte har ngt annat för dig eller den kunskapen. Det gäller den äldre generationen också speciellt män ifrån Asien speciellt ifrån Japan, Kina och Sydkorea.

    Det va en kinesisk (Beijing) man då runt 50 år gick med din fru hon går bakom honom (enligt gammal tradition) Han skäller och skäller på mig för att jag är gift med en svensk man. Sen kommer min man skäller på kinesiska. Det är svårt och sätta äldre generationen på plats. Dem gick bakåt och buga samtidigt bad om ursäkt. Frun log och gick med sitt huvud högt. Utan att skämmas.

    För mig så var det kulturkrock, har bott i Sverige så många år. Sen jag va liten. Till och från har jag bott i Asien och USA
  • Gameofthrones

    *felstavningar kommer då och då. Skriver ifrån mobilen - enklare från datorn.

  • Gameofthrones
    Anonym (J) skrev 2021-02-25 22:38:58 följande:

    Sådana här trådar är så sjukt förutsägbara.

    Svensk kvinna: Det är förryckta asiatiska kvinnor med feta äckelgubbar.

    Svensk man: Asiatiska kvinnor gillar faktiskt äldre män och vi väljer asiatiska kvinnor för att svenskor bara gnäller, blir feta och frigida med åren. Laga mat kan de inte heller. Asiatiska kvinnor är tillgivna, trånga och nätta.

    Asiatisk kvinna: Svenskor är bara avundsjuka för att vi är så vackra.

    Random svensk: Jag känner ett par som är jättelyckliga.

    Verkligen sakliga argument i en meningsfull diskussion (not).

    Varför frågar du TS? Har du tänkt skaffa dig en filippinska och nojjar över vad folk ska tycka?


    Haha, vad du är rolig, (på bra, sätt)

    Jag är väldigt tillgiven till min make. Därför man har varit gift 20 år!
Svar på tråden Killar el män över 40 med Filippinska?!