Inlägg från: Anonym (Tufft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tufft)

    Endometrios och letrozol

    En nära vän till mig led av endometrios, precis som du. Det är hemskt, jag lider med dig! Smärtor som endast hjälps av värme, illamående och periodvis sängliggande. Ställa in planer i sista stund pga smärtor etc. Var verkligen inte en rolig tid för henne när det var som värst. Hon blev bättre efter några år av läkarbesök, olika smärtstillande och till sist en stor förändring av kosten. Kolla lite på endo-kost och testa dig fram om något sådant kan hjälpa dig att må bättre. Du ska inte behöva må så här!

    Min vän har nu 2 barn som blivit till under deras första månader av försök (1-4 mån). Det är inte omöjligt, många med endo lyckas :) jag har en annan vän som inte har några fel alls, men där det tog 1,5 år att bli gravid och hon väntar nu sitt första barn i vår <3

    Det är inte lätt att vara gravid sen heller, nej (som #1 skriver ovan). Men du har medicinsk smärtproblematik som du behöver hantera utöver "vanlig" längtan efter ett barn. Det blir psykiskt tufft. Jag hoppas du hittar fler i samma sits som kan hjälpa dig att hitta bra smärtlindring för dina besvär!

Svar på tråden Endometrios och letrozol