• Fri 26 Feb 2021 18:22
    6663 visningar
    278 svar
    278
    6663

    BF november 2021

    Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • Sat 27 Feb 2021 22:33
    #21
    Mizzi26 skrev 2021-02-27 21:02:04 följande:

    Någon som är kunnig eller kan lugna mig?

    Jag har sedan jag plussade inte fått starkare sträck. Dom är fortfarande supersvaga och det gör mig sååå rädd. Jag testade med digitalt igår som sa 1-2 veckor. Men alla andra test skymtar man bara ett streck på. Inte ens testa tidigt blir starka. Har fortfarande symtom så känns ju som att hormonerna inte är påväg ner ( kroppsligt ). Är detta normalt? Är det ens möjligt att få 2-3 eller 3+ på ett digitalt då?

    Är i vecka 4+4 idag enligt alla appar & jag tempade också så har haft koll på ägglossning osv.

    Detta har gjort att all glädje är borta, mannen vill pussa o prata om det hela tiden men jag känner bara att (den är ju ändå död...så skitsamma typ). Så tragiskt :,( och så får man inget besök förens 6 april.. nästan så jag vill fejka ont i magen i mars så dom gör ett vul o ser så allt ser bra ut?


    HCG dubblas typ var tredje dag. Så om du inte ser nån skillnad på en dag tycker jag att du ska ha lite is i magen och vänta ett par dagar. Ser är ju faktiskt ca 2 veckor sen befruktning om du är i v.4+4 eftersom man ofta har ÄL runt 2+0. Och det är ju väldigt olika hur tidigt man plussar också så lägg ej för stor vikt vid testen<3

    Om du är superorolig så tycker jag att du ska betala för ett privat ultraljud och inte fejka något. Det ska ex jag göra för är osäker på hur långt gången jag är och vill veta. Tycker inte någon ska slösa vård när det inte finns någon medicinsk anledning till det när det finns så många som har riktiga behov.
  • Sat 27 Feb 2021 22:40
    #22
    viljaa skrev 2021-02-27 22:33:37 följande:

    HCG dubblas typ var tredje dag. Så om du inte ser nån skillnad på en dag tycker jag att du ska ha lite is i magen och vänta ett par dagar. Ser är ju faktiskt ca 2 veckor sen befruktning om du är i v.4+4 eftersom man ofta har ÄL runt 2+0. Och det är ju väldigt olika hur tidigt man plussar också så lägg ej för stor vikt vid testen<3

    Om du är superorolig så tycker jag att du ska betala för ett privat ultraljud och inte fejka något. Det ska ex jag göra för är osäker på hur långt gången jag är och vill veta. Tycker inte någon ska slösa vård när det inte finns någon medicinsk anledning till det när det finns så många som har riktiga behov.


    Nej såklart inte, det var mer för att beskriva min frustration :( blir tokig. Vet ju att man inte kan se något på ultraljud såhär tidigt. Så får vänta o hoppas fler symtom dyker upp som kan lugna mig. :) graviditetstesten har sett exakt likadana ut i över en vecka. Dom har till o med blivit ljusare än innan. Det borde dom åtminstone inte bli... tänkte ta ett digitalt i slutet på nästa vecka. Då borde det visa 2-3. Annars kanske jag får ringa och rådfråga en barnmorska o kanske be om ett hcg prov.
  • Sat 27 Feb 2021 22:48
    #23
    Mizzi26 skrev 2021-02-27 22:40:58 följande:

    Nej såklart inte, det var mer för att beskriva min frustration :( blir tokig. Vet ju att man inte kan se något på ultraljud såhär tidigt. Så får vänta o hoppas fler symtom dyker upp som kan lugna mig. :) graviditetstesten har sett exakt likadana ut i över en vecka. Dom har till o med blivit ljusare än innan. Det borde dom åtminstone inte bli... tänkte ta ett digitalt i slutet på nästa vecka. Då borde det visa 2-3. Annars kanske jag får ringa och rådfråga en barnmorska o kanske be om ett hcg prov.


    Jaha, missade att du tagit test i över en vecka!! Men då tycker jag att du ska kontakta din bm, det borde ju absolut vara skäl för HCG prov! Men oroa dig inte ändå , lätt att säga men graviditeten är bortom din kontroll, den sköter sig själv <3 håller tummarna på att allt rullar på som det ska!
  • Sat 27 Feb 2021 23:29
    #24

    Hej hej

    Jag är 4+3 idag, såå ba blir i början i november,

  • Sat 27 Feb 2021 23:37
    #25
    viljaa skrev 2021-02-27 22:48:04 följande:

    Jaha, missade att du tagit test i över en vecka!! Men då tycker jag att du ska kontakta din bm, det borde ju absolut vara skäl för HCG prov! Men oroa dig inte ändå , lätt att säga men graviditeten är bortom din kontroll, den sköter sig själv <3 håller tummarna på att allt rullar på som det ska!


    Ja jag får nog ringa och rådfråga då. Nämnde det vid första samtalet men hon la ingen vikt i det så kanske inte är att oroa sig för. Tack för orden <3
  • Sun 28 Feb 2021 02:35
    #26

    Jag plussade den 26 och tror mig ha BF den 6 november!! Har fortfarande inte fattat det. Är verkligen superglad men också nervös. Jag har som mensvärk från och till, men den känns lite annorlunda... lite mer ?brännande?. Och så är jag fruktansvärt trött med lite ömma bröst. Känns som att jag verkligen ?känner? att jag är gravid!!

  • Sun 28 Feb 2021 06:41
    #27
    Mizzi26 skrev 2021-02-27 21:02:04 följande:

    Någon som är kunnig eller kan lugna mig?

    Jag har sedan jag plussade inte fått starkare sträck. Dom är fortfarande supersvaga och det gör mig sååå rädd. Jag testade med digitalt igår som sa 1-2 veckor. Men alla andra test skymtar man bara ett streck på. Inte ens testa tidigt blir starka. Har fortfarande symtom så känns ju som att hormonerna inte är påväg ner ( kroppsligt ). Är detta normalt? Är det ens möjligt att få 2-3 eller 3+ på ett digitalt då?

    Är i vecka 4+4 idag enligt alla appar & jag tempade också så har haft koll på ägglossning osv.

    Detta har gjort att all glädje är borta, mannen vill pussa o prata om det hela tiden men jag känner bara att (den är ju ändå död...så skitsamma typ). Så tragiskt :,( och så får man inget besök förens 6 april.. nästan så jag vill fejka ont i magen i mars så dom gör ett vul o ser så allt ser bra ut?


    En gång när jag hade plussat (plussade 5 dagar innan BIM) fick också gravid !-2 veckor, jag ville testa varje dag för att se ökningen på testen men det vart inte starkare streck,  jag fick mensen som den skulle sen på mensdagen. 

    Hoppas att det inte är så för dig, utan att det är en långsam ökning bara. men ta det lugnt och tänk inte så mycket på testen,
    Jag fick 2-3 veckor nu när jag var 4+2 vet också när jag hade ägglossning. 
  • Sun 28 Feb 2021 09:42
    #28
    Linda4barnsmamma skrev 2021-02-28 06:41:05 följande:

    En gång när jag hade plussat (plussade 5 dagar innan BIM) fick också gravid !-2 veckor, jag ville testa varje dag för att se ökningen på testen men det vart inte starkare streck,  jag fick mensen som den skulle sen på mensdagen. 

    Hoppas att det inte är så för dig, utan att det är en långsam ökning bara. men ta det lugnt och tänk inte så mycket på testen,

    Jag fick 2-3 veckor nu när jag var 4+2 vet också när jag hade ägglossning. 


    Fick inte mitt första + förens på bim+2 så hade redan passerat bim. Men min temp har hoppat upp och ner som en jojjo sedan dess. Har accepterat båda utfallen så återstår väl bara att vänta o se. Är på bim +6 idag.

    Tack för svar :)
  • Sun 28 Feb 2021 12:15
    #29

    Här är en till! Plussade igår så bf räknas bli 7/11. Jag är superglad, har en son som blir 1 på torsdag och en son som vi förlorade 7 veckor gammal. På grund av det hade vi jättemycket kontroller senast (med sonen på 1) och jag förväntar mig samma igen. Det som är lite extra jobbigt är att med första sonen (ängeln) hade vi bf 7/11 men han kom med akut snitt 18/10 så enda som inte får hända är att denna lill* kommer det datumet

  • Sun 28 Feb 2021 12:19
    #30

    Hej,

    Jag hoppar gärna in här. Jag plussade förra lördagen och är i v 5 (4+5-6). Ena appen har räknat BF till första november och andra till 31 oktober, men jag tror mer på november. Har två missfall i bagaget, ett tidigt i v 6 för snart ett år sedan och ett MA som de upptäckte på KUB i v 13 i september (hade avstannat i v 10 (9+6)) så det tog några dagar innan jag överhuvudtaget tog in detta plusset. Kände mig skeptisk, men sedan vände det och nu har en bra känsla äntligen infunnit sig, vilket är nytt för mig. Det var som att jag redan visste från start de tidigare två gångerna att det skulle gå som det gick. Jag har endast ett par få symptom: extremt andfådd, trötthet och mol/växtvärk. Har inte upplevt något illamående ännu vilket jag tidigare hoppats på att jag ska få göra då jag inte var ett dugg illamående de andra två gångerna, men just nu så känns det som det kvittar, men fråga mig igen om en vecka, då kanske oron är tillbaka och jag önskar att få känna av illamående. Jag ska få träffa min BM första gången nu på måndag då jag ska få täta besök och lite mer ?ompyssling? denna gången då MAt blev utdraget och tog hårt på både kropp och psyke, och jag är så tacksam för det då jag tror att det är vetskapen om detta som gör att jag känner mig så lugn just nu och det är ju en lyx få förunnat när man är i denna sitta, det kan nog alla skriva under på. Har aldrig fått känna lugnet och bara njuta förut. Dock är inte själva inskrivningsbesöket förens 26 mars och då kommer jag vara i v 9. Vet inte varför de skiljer på dessa besöken.

Svar på tråden BF november 2021