Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 22:08:35 följande:

Nån tjej som har krav att killen ska vara över 180 eller nåt är väl inget att ha. 174 är inte så väldans kort. Flytta till USA annars, där är du 4 cm över medellängden.

Jag kan inte klandra tjejer som har de kraven när jag samtidigt vill att tjejen ska vara smal. Men om de nu tycker längden är så viktig så får dom fråga om den. Annars tar jag aldrig upp min längd.

Så vem vet. De kanske hoppades på en kille på 189 men fick en kille på 174. I så fall är det ju deras problem tänker jag.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (8) skrev 2021-03-08 22:17:20 följande:

Vill du ha ett hälsosamt tips? Radera appen. Jag har full förståelse för att dessa appar blivit väldigt populära på senare tid, speciellt med tanke på pandemin som håller oss alla hemma. Återigen har förståelse för att man testar lyckan på dessa appar, och absolut, för vissa fungerar det, men jag tycker Tinder är ett tragiskt snedsteg. 

Problemet med Tinder och liknande appar är, enligt mig, att tjejer har för mycket alternativ. Alternativ är bra, oavsett vad det handlar om, men för mycket alternativ för tjejer på Tinder blir direkt skadligt för männen, och till viss mån även för kvinnorna själva.

Tjejer som utseendemässigt är på en nivå 4-5 kommer ha miljoner gånger lättare att få matchningar än killar som är på 6-7. Tjejer kommer alltid drivas av hoppet om att de kan hitta någon bättre än sin senaste matchning. Tjejer skulle kunna matcha med killar som har "hela paketet", men de vet samtidigt att de är några högersvep ifrån att hitta någon bättre. De finns helt enkelt FÖR många män att välja på för kvinnorna, och de vet att de i princip kan få vem de vill, så trots att man matchar med någon som verkar genuint legit, så har de fortfarande i åtanke att det finns såååå många fler män där ute som de kan matcha med, man vill liksom inte gå miste om något. 

De populäraste männen på Tinder, säg dom topp 20-30% av männen som finns där, har i princip monopol på tjejerna.

Lek med tanken att kvinnor skulle få nya matchningar lika sällan som männen gör, jag kan lova dig att kvinnorna då hade lagt betydligt mer fokus på de killarna de matchat med. De som händer nu är att de matchar med vem som helst, när som helst, för mycket alternativ helt enkelt och de kommer ständigt jaga the bigger better deal.

Nu låter det som att jag lägger skulden på kvinnor, men nej inte direkt. Hade situationen mellan män och kvinnor varit helt omvända så hade männen gjort exakt likadant. Problemet ligger i ett ena könen, som råkar vara kvinnan, har för mycket att välja på för sitt eget bästa, och det resulterar i att en kraftig obalans skapas och en majoritet av tjejerna kommer vända sig till dom där topp-topp killarna, vilket gör att 60-70% av männen kommer få det EXTREMT kämpigt.

Jag är inte dum. Jag vet att oddsen är emot mig på alla möjliga vis. Jag vet precis att det går 5 tjejer eller mer på varje kille på Tinder.

Det hjälper inte heller att jag bor i en mindre stad med fler män än kvinnor i min åldersgrupp.

Att de två senaste att var nya på Tinder och hade en lång rad av snygga killar på rad som också ville få chans på dom vet jag också.

Hela situationen påverkar en såklart då man vet att man måste prestera på dejten. Tyvärr, är jag inte en person som presterar bra under press heller. Snarare blir jag bara mer omotiverad. När man vet vilka odds man har att jobba mot.

Däremot påverkar det inte det faktum att jag inte kan sluta tänka på kvinnor. Jag har dessutom en ganska stark sexualdrift som inte bara får att slå på om/off knappen. Så kvinnor finns där hela tiden i skallen även om jag trivs med mitt singel liv när jag inte bara tänker på att träffa en partner.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:27:15 följande:

Jag är inte dum. Jag vet att oddsen är emot mig på alla möjliga vis. Jag vet precis att det går 5 tjejer eller mer på varje kille på Tinder.

Det hjälper inte heller att jag bor i en mindre stad med fler män än kvinnor i min åldersgrupp.

Att de två senaste att var nya på Tinder och hade en lång rad av snygga killar på rad som också ville få chans på dom vet jag också.

Hela situationen påverkar en såklart då man vet att man måste prestera på dejten. Tyvärr, är jag inte en person som presterar bra under press heller. Snarare blir jag bara mer omotiverad. När man vet vilka odds man har att jobba mot.

Däremot påverkar det inte det faktum att jag inte kan sluta tänka på kvinnor. Jag har dessutom en ganska stark sexualdrift som inte bara får att slå på om/off knappen. Så kvinnor finns där hela tiden i skallen även om jag trivs med mitt singel liv när jag inte bara tänker på att träffa en partner.

Oj, 5 killar för varje tjej på Tinder menar jag såklart. Förmodligen lågt räknat.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 23:24:12 följande:

Du får väl skaffa dig en sån där docka för 20k då för att tillfredsställa ditt sexuella behov.

Har du en i lastbilen eller ?
  • Anonym (Pelle)
    nihka skrev 2021-03-08 22:49:42 följande:

Jamen fortsätt att leta där och bli förvånad när det inte går vägen precis som tjejen som letar efter killar att dejta på stallet

Jag är inte förvånad alls faktiskt. Bara besviken.
  • Anonym (Pelle)

Gah, jag har börjat prata med en Stockholms tjej som ser ut lite som en modell. Hon är väldigt trevlig och vi har jätte många konversationer. Vi skämtar och skojar med varandra och kramar godnatt m.m. Hon ska eventuellt komma till min stad.

Men jag undrar vad jag håller på med. Tjejerna faller lätt för mig i skrift , men rädd för platt fall igen. Men jag gillar ändå att prata med henne.

• Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-09 10:39:02 följande:

Var på en del dejter när jag var singel och de flesta träffade jag minst 2 gånger men några stycken gjorde jag det inte.

Här är anledningen till att jag inte ville träffa just den mannen en gång till - per person:

- Sjukpensionär som inte passar i min aktiva livsstil.

- Pratade bara om sig själv och hur bäst han var i alla lägen.

- Hade många barn med olika kvinnor.

- Rökare, bostadslös och skuldsatt.

- Vågade sig inte utanför asfaltskanten.

- Verkade livrädd för mig och var alldeles för tyst.

- Kröp in under skinnet på mig direkt och gav mig obehagliga rysningar.

- Högljudd gymkille som trodde jag behövde räddas.

- Han tyckte en filmkväll hemma hos honom och hans polare var en bra dejt nr 2 efter en snabbfika på arbetstid.

Inget av det där stämmer in på mig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 18:14:02 följande:

Absolut, men då kommer det enbart handla om RL och inte via nätet, vilket är det jag försökte förmedla till TS. Det kommer aldrig vara ett kvinnoöverskott på dejtingsidor. I absolut bästa fall är det 50/50, och t.om DET är extremt osannolikt.

Det kommer aldrig finnas mer kvinnor på någon datingapp. 

Är det här dagens skämt eller ?

www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/~:text=Tinder%20demographics%20worldwide&text=As%20of%20December%202019%20it,to%20stats%20published%20on%20Statista.

"the US, Tinder users skew heavily male. As of December 2019 it was estimated that 78.1% of Tinder users were male, compared to 21.9% female, according to stats published on Statista.

In the UK, it was estimated by Ogury that 85% of the online dating market was male, as of April 2019. This imbalance was even more pronounced among Tinder users, for which the ratio was 9:1 in favour of male users."

Att det skulle vara annorlunda fördelningen Sverige tror jag inte. 9:1 är mer rimligt.
  • Anonym (Pelle)
    elin1989 skrev 2021-03-09 17:39:42 följande:

Jag föredrar vältränade män över 180 som inte har barn. Men man kanske inte inte ska ha en sån minor grej som typ längd eller vikt som total dealbreaker... Du behöver ju inte dejta en 5 barnsmamma med kraftig övervikt, men det normala är väl att man gör någon typ av kompromiss mellan vad man vill ha och vad man kan få? Jag skulle liksom kunna vara ihop med någon som är lite kortare eller lite tjockare, och barn är ingen dealbreaker heller. Att som nästan 40-åring sitta och skriva att kvinnan måste ha BMI under 20 är ju jättetöntigt. Min BMI är typ 19-20 och jag är smalare än nästan alla jag känner i min ålder...

Det är möjligt att jag skulle kunna vara ihop med nån som har BMI 21 med fettet på rätta ställen och lite extra muskler som väger.

Att du är smalare än dom flesta är för att dom flesta är överviktiga idag.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 20:11:40 följande:

Nej precis, och det var det jag sa. Det kommer aldrig finnas kvinnoöverskott på datingsidor, inte ens 50/50. Och även om det var väldigt jämt fördelat mellan könen så hade män fortfarande haft det extremt tufft på datingmarknaden. 

Aha, jag läste lite fel. .

Du har helt rätt.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-10 08:30:30 följande:

Där har du en avgörande kommentar till varför du inte träffar någon. 

Om jag läst övriga inlägg vettigt och får det till att du är runt 40 så är denna kommentar i mina ögon omogen. Och om du hänger upp dig på en BMI-siffra i normalviktsspannet istället för hur personen är så det förmodligen det tjejer/kvinnor läser ut av dig tämligen omgående och därför du inte träffar någon.

Själv fick jag faktiskt massor av positiva kommentarer på en bild där jag vägde 15kg mer än vad jag gjorde på de övriga nyare bilderna, men jag hade kvar den bilden för den utstrålade verkligen hur jag är som person. 

Självklart kan man ha en önskelista, men att stirra sig blind på den begränsar utbudet något enormt och man sätter begränsningar för sig själ och missar massor av trevliga människor. Och hur kan man i förväg veta vad som sedan blir rätt?

Jag kunde det inte i alla fall. Och som jag sagt till särbon att om vi möts för 10-20 år sedan hade jag troligen sprungit åt andra hållet och aldrig gett honom en chans ens. 

Var på dejter med alla möjliga sorters män och valde i första hand det jag trodde att jag ville ha - utseende, aktiviteter osv,  men det kändes aldrig rätt. Sedan som en vild chansning så tog jag kontakt med numera särbon och det kändes rätt direkt första dejten. Och jag kan verkligen inte säga varför det känns rätt. Det är bara hemma helt enkelt. 

Fast jag har ju fått till ett par dejter om året som uppfyller mina krav.

Problemet är väl snarare varför dom inte vill träffa mig igen.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-11 08:11:51 följande:

Jag orkar inte plöja igenom hela tråden så detta kanske har varit uppe redan - men hur smal är du själv? 

Jag tycker att det är rimligt att du "kräver" detta om du själv lägger mycket tid och kraft på att hålla dig i form. Då är det ju en livsstil du söker. Ni kanske har träningsformer, långpromenader och bra kost ihop.

Jag har bara varit ihop med män som gillat smala tjejer, som krävt smala tjejer, men då är ju de också extremt snygga i kroppen. Vilket jag har "rätt" att kräva tillbaka anser jag. 

Jag vet inte om jag är extremt snygg i kroppen. Men jag tränar 5-7 dagar i veckan, blandat konditionsträning och styrketräning. 174 cm. 65-66 kg.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-11 11:33:33 följande:

Jösses! Då har du ett BMI på 21,5.

Hoppas verkligen att du har fettet på rätt ställen och att du har muskler som är tunga som väger upp.

Allvarligt talat hur är det ok för dig med BMI över 20 när din tjej inte får ha det?

Generellt så vill ju kvinnor ha en större kille. Dom gillar att känna sig liten.

Jag tror alltså inte det ger mig nån fördel om jag gick under 20 i BMI.

Och ja det är mest musklerna som väger på mig.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-11 13:41:34 följande:

Hur mycket tid lägger du på din träning? 

Hur petig är du med mat/alkohol/godis osv?

Nu har jag passerat 40 men för mig är du i magraste laget misstänker jag utan att ha sett det. Som jag sa till en killkompis som är äldre än mig när han fick tokfnatt och bantade ned sig från normal till väldigt mager och åldrades 10 år utseendemässigt - Kvinnor i vår ålder vill sällan ha män som ser ut som en 15-årig pojke i kroppen.

Inte så petig. I och med att jag tränar mycket.

Men jag är å andra sidan inte mycket för godis. Så jag äter väldigt lite sånt.

Jag har alltid varit smal så jag har inte bantat något. Fick höra av en kollega som vart förvånad över hur jag kan se så ung ut fast jag var smal.

Men jag misstänker att de som åldras 10 år när dom går ner i vikt har inte alltid varit smal. Huden är väl inte lika spänstig när man blir äldre så huden kanske blir lite mer lös när man går ner som äldre. En teori bara.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-11 17:08:11 följande:

Det låter som du är väldigt nätt, mitt ex var 172 och vägde strax över 70kg. Du kanske borde träna mer styrka? Då kan du kompensera för din ringa längd i muskler!

Jo, jag ska tillbaka till gymmet efter Corona.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-11 17:08:11 följande:

Det låter som du är väldigt nätt, mitt ex var 172 och vägde strax över 70kg. Du kanske borde träna mer styrka? Då kan du kompensera för din ringa längd i muskler!

Hur stor är du själv?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-07 17:27:46 följande:

Låter som det klassiska att dejten blir trevlig men inte mer. Du skapar helt enkelt ingen sexuell attraktion så det blir aldrig mer än vänskap som mest. Det är är något som jag själv har rätt stora problem med. Jag är urusel på att flirta (kommer inte alls naturligt för mig) så även om jag är en intressant och trevlig person med många bra egenskaper (om jag ska tro på de som jag varit på dejt med) så slår det tyvärr inga gnistor.

Dejting coachen Linnea Molander på Happy Dejting har skrivit och gjort en del videos om det. Även om hon nu förtiden bara verkar ta kvinnor som klienter så är mycket av det hon skriver/säger något som gäller även oss män. Just när det handlar om flirtande så kanske det gäller män än mer än kvinnor efter som vi ofta förväntas vara de drivande trots att det är år 2021.

happydating.se/flirtbrist/

Personligen tycker jag att det är skitsvårt att dejta utan att det bara blir vänskapliga känslor, särskilt om inte tjejen heller är särskilt flirtig av sig. Vore jäkligt skönt om det uppstod känslor till och från någon som jag känt som kompis först. Då tror jag det blir helt annorlunda.

Fasen att jag glömde detta.

Var på en dejt med en riktigt fin tjej. Men vågade inte ta kroppskontakt och nu känner hon inte för en andra dejt heller.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?