Anonym (8) skrev 2021-03-08 22:17:20 följande:
Vill du ha ett hälsosamt tips? Radera appen. Jag har full förståelse för att dessa appar blivit väldigt populära på senare tid, speciellt med tanke på pandemin som håller oss alla hemma. Återigen har förståelse för att man testar lyckan på dessa appar, och absolut, för vissa fungerar det, men jag tycker Tinder är ett tragiskt snedsteg.
Problemet med Tinder och liknande appar är, enligt mig, att tjejer har för mycket alternativ. Alternativ är bra, oavsett vad det handlar om, men för mycket alternativ för tjejer på Tinder blir direkt skadligt för männen, och till viss mån även för kvinnorna själva.
Tjejer som utseendemässigt är på en nivå 4-5 kommer ha miljoner gånger lättare att få matchningar än killar som är på 6-7. Tjejer kommer alltid drivas av hoppet om att de kan hitta någon bättre än sin senaste matchning. Tjejer skulle kunna matcha med killar som har "hela paketet", men de vet samtidigt att de är några högersvep ifrån att hitta någon bättre. De finns helt enkelt FÖR många män att välja på för kvinnorna, och de vet att de i princip kan få vem de vill, så trots att man matchar med någon som verkar genuint legit, så har de fortfarande i åtanke att det finns såååå många fler män där ute som de kan matcha med, man vill liksom inte gå miste om något.
De populäraste männen på Tinder, säg dom topp 20-30% av männen som finns där, har i princip monopol på tjejerna.
Lek med tanken att kvinnor skulle få nya matchningar lika sällan som männen gör, jag kan lova dig att kvinnorna då hade lagt betydligt mer fokus på de killarna de matchat med. De som händer nu är att de matchar med vem som helst, när som helst, för mycket alternativ helt enkelt och de kommer ständigt jaga the bigger better deal.
Nu låter det som att jag lägger skulden på kvinnor, men nej inte direkt. Hade situationen mellan män och kvinnor varit helt omvända så hade männen gjort exakt likadant. Problemet ligger i ett ena könen, som råkar vara kvinnan, har för mycket att välja på för sitt eget bästa, och det resulterar i att en kraftig obalans skapas och en majoritet av tjejerna kommer vända sig till dom där topp-topp killarna, vilket gör att 60-70% av männen kommer få det EXTREMT kämpigt.
Jag är inte dum. Jag vet att oddsen är emot mig på alla möjliga vis. Jag vet precis att det går 5 tjejer eller mer på varje kille på Tinder.
Det hjälper inte heller att jag bor i en mindre stad med fler män än kvinnor i min åldersgrupp.
Att de två senaste att var nya på Tinder och hade en lång rad av snygga killar på rad som också ville få chans på dom vet jag också.
Hela situationen påverkar en såklart då man vet att man måste prestera på dejten. Tyvärr, är jag inte en person som presterar bra under press heller. Snarare blir jag bara mer omotiverad. När man vet vilka odds man har att jobba mot.
Däremot påverkar det inte det faktum att jag inte kan sluta tänka på kvinnor. Jag har dessutom en ganska stark sexualdrift som inte bara får att slå på om/off knappen. Så kvinnor finns där hela tiden i skallen även om jag trivs med mitt singel liv när jag inte bara tänker på att träffa en partner.