-
Jag har sett tjejer ge mig blickar på gymmet. Men för mig betyder det ju inget. Kan lika gärna vara att hon kollade på killen bakom eller nåt. Folk kollar på folk på gymmet och det behöver ju inte betyda nåt...Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 18:57:10 följande:Jag skulle absolut bli besvärad om nån kille började stöta på mig på gymet. Men försiktiga blickar och en långsamt utvecklande attraktion där någon kanske vågar bjuda ut mig till slut, men då är förutsättningen att man verkligen är ganska säker på intresset.
-
Helt sant.Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 19:02:07 följande:Eller så kanske det är så enkelt att du inte själv lever upp till vad du utgett dig för att vara?
Det är lätt att få samtal att flyta på bakom en skärm när man har möjlighet att tänka igenom svaren och kan bre på lite extra i sina skämt, sitt uttryck och i sitt beteende och, man skärper sig och man visar upp den man skulle vilja vara men kanske faktiskt inte är.. .
När man väl träffas sen klickar det inte alls för att det där självsäkra, roliga och flirtiga beteendet uteblir och istället möts man av konstiga kommentarer, fumlighet och total brist på charm och hyfs.
Kan du flirta på nätet men känner dig obekväm när ni väl möts så är det inte konstigt att det inte blir mer än en enda dejt. Det blir ju en form av falsk marknadsföring även om det inte är din mening.
Det är mycket enklare att uttrycka sig i skrift för mig och skämta. Man kan bre på med smilisar för att framstå som en glad och rolig person. Sen blir det platt fall då dom förväntar sig nåt annat i IRL.
Kanske är det falsk marknadsföring. Men det är ju så dagens dejting fungerar. Man ska chatta i veckor eller månader innan man ses.
Kanske borde man byta nummer och ringa varann istället ? Trots att jag vantrivs med telefon så har jag flera erfarenheter där vi har pratat i timmar på telefon. Men trots detta har det blivit platt fall när vi setts . Så det känns ändå inte som någon garanti .... -
Nej, det är deras problem. Jag har aldrig förespråkat att någon ska sluta äta.Anonym (E) skrev 2021-03-07 19:26:23 följande:Att vara den som slutligen triggar igång en ätstörning med ditt beteende( folk har bett dig att sluta och du fortfarande har plöjt på så oskyldig är du verkligen inte)... och att jämföra det med överviktig befolkning är absurt. Ätstörningar är ett stort problem i samhället och garanterat hos många av de där tjejerna som du tycker är så fina. De lider och du medverkar till det genom din gräsliga attityd. Att du inte ens förstår detta är väldigt allvarligt och tyder på låg social kompetens.
Kan de inte gå ner på ett sunt sätt så har det andra problem redan och tyder på dålig självkontroll. -
Nada,Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 19:29:26 följande:Pratar du om vikt/utseende avseende under dejterna?
Brukar inte ens ge någon komplimang för utseendet. Det är ju så otroligt känsligt idag. -
Fast nej.Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 19:40:43 följande:
Fast om du är en introvert person med ett djup kanske du faktiskt ska stå för den du är även i skrift? Utge dig inte för att vara nån du inte är.
Att du har humor och är en kul person även fast du är introvert kommer ju ändå att visa sig vartefter ni pratar.
Sluta låtsas och sluta spela spel, det är ju troligtvis därför dina dejter blir platt fall.
Behöver du hjälp med att behålla intresset när hon väl swipat på dig så använd dig av det du faktiskt kan istället för att låtsas vara nån du inte är. Berätta om ditt intresse för hemlösa katter, att du lärt dig sticka eller kan periodiska systemet utantill eller whatever istället för klämkäcka kommentarer som bara är fejk.
Flera gånger har det kommit frågor om hur jag är som person och då säger jag precis som det är att jag är introvert med få vänner. Men i de flesta fall har de velat träffa mig iaf . Så det verkar inte alltid vara ett hinder förutom för de som är extremt extroverta och söker en social kille. -
Det är mycket möjligt att jag framstår som det här.Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 19:39:25 följande:
Du är en elak, självcentrerad och gnällig liten, liten man. Att ingen vill vara i din närhet är en helt naturlig konsekvens av ditt beteende, din fullständiga brist på självinsikt och oförmåga att bete dig som en normalt funtad människa. Med din syn på kvinnor så hoppas jag verkligen att ingen råkar ut för dig.
Jag förstår helt ärligt inte hur du kan vara så blind för dina egna brister och negativa egenskaper. Du verkar lida av väldigt dålig självkontroll du med då du näst intill tvångsmässigt maler på om samma saker om och om och om igen. Hur kan du vara förvånad över att du står kvar på samma punkt och trampar?
Men trots det så har jag ju fått till flera dejter. Uppenbarligen såg dig mig som en självcentrerad och gnällig liten man. -
Inte som en gnällig och självcentrerad liten manAnonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:51:43 följande:
Det är mycket möjligt att jag framstår som det här.
Men trots det så har jag ju fått till flera dejter. Uppenbarligen såg dig mig som en självcentrerad och gnällig liten man.
-
Tack, många bra tips.Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 19:45:59 följande:
Det ena utesluter ju inte det andra. Djupa samtal styr man ju in det på så klart.
Ex på samtal.
Om du tex frågar var tjejen kommer ifrån och hon svarar Norrland. Kan du ju direkt fråga vad fick dig att flytta till...? Om hon svarar jobbet ganska fantasilöst och direkt bara ställer en tråkig följdfråga eller inte verkar så social, kan du ju associera till varför du själv flyttade till den stan (om du nu är inflyttad) eller berätta varför du trivs, om du varit i hennes barndomsstad, fråga om och varför hon trivs vad som skiljer sig åt mellan orterna eller jobben åt osv. Har hon sett den och den platsen ännu, besökt det och det fiket, stadsdelen exempelvis.
Du ska inte ställa frågor som man kan svara ja eller nej på utan välja saker som kräver utveckling. Du kan ju fråga hur länge hennes förra relation såg ut, vad hon anser om nätdejting osv. Berätta hur du har upplevt det, utan att visa på för stora misslyckanden eller sårbarhet. Fråga vilken favoritfilm hon har och varför. Berätta vad du tycker om den genren, filmen osv. Hur ser hon på framtiden, vad gillar hon göra på sin fritid och varför? Vad söker hon i en partner osv.
Med vissa kommer snacket igång med sidohistorier direkt, det är vad jag kallar fri association och bra kommunikation. Med andra är det mer tungrott och man måste skämta lite, ta ansvar försöka leda in samtalen på lite mer personliga saker och erfarenheter. Sånt brukar vara populärt och öppna upp den andre.
Det kan absolut vara så att du stött på ovanligt osociala eller blyga tjejer och att ni inte passar så bra ihop helt enkelt. Men ge inte upp utan försök ditt yttersta med att försöka få till en otvungen och skön konversation. Prata humorprogram, var ni tycker är rolig. Försök få till skratt, nudda vid varandra, säg något fint till henne, förutsatt att du finner henne attraktiv. Inte annars. Kvinnor kan sniffa sig till en lögn på nolltid. Berätta varför du ville träffa henne, vad som fick dig att skriva till henne, vad i hennes profil, som gjorde dig nyfiken. Fråga gärna henne detsamma.
Skapa intimitet och våga flirta lite och vara ditt bästa jag. Flirt går alltid hem såvida inte tjejen finner dig riktigt obehaglig och oattraktiv.
Någon lade ut en länk till Happy dating. Där finns en hel del bra tips i frågan och hur man övar sig på att bli sexig och avslappnad.
Jag tycker egentligen att det är den typen av frågor jag ställer. Om hon berättar något så ställer jag följde frågor osv.
Ja, det är kanske flirta jag behöver göra. Sista tjejen jag träffade var väldigt sött och fint klädd. Kanske skulle jag sagt nåt om det.
Problemet är väl att man läser hela tiden att tjejer inte uppskattar komplimanger om utseendet. Det har liksom grott in i min skalle så jag pratar aldrig om hennes utseende på en första dejt. -
Jag har haft 4 förhållanden. Från 6 månader till 1,5 år.Anonym (E) skrev 2021-03-07 20:04:39 följande:
Så du har fått förhållanden eller långvarigt dejtande med samma person eller vad? Annars är det ett ypperligt tecken på att du blivit genomskådad.
En annan detjade vi i flera månader och hade sex vid nåt tillfälle. Hon gick tillbaka till sitt ex dock. -
Nja, BMI är att dra det hårt . Jag har aldrig frågat en dejt vad dom har för BMI.Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 19:59:42 följande:
Fast det är ju rätt motsägelsefullt att påstå att man är djup och intresserad av intellektuella diskussioner när man ?väljer? kvinnor utefter vilket BMI de har?
Jag har förståelse för att man inte vill dejta en tjock människa när man är liten och smal själv men dina viktpreferenser är ju synnerligen snäva...?
Tror din ytlighet skiner igenom och som någon skrev, det blir falsk marknadsföring när du dessutom är socialt handikappad.
Man ser ju om hon är smal eller inte.
Jag är socialt handikappad kanske. Men inte totalt handikappad.