Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 19:31:56 följande:

Incelvarning på dig tycker jag...

Vad menar du ? Talar inte undersökningar sitt tydliga språk menar du ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 19:56:20 följande:

Håller med faktiskt.

TS, jag tror att du ska lägga mindre på forum och dejtingappar och ägna mer tid med riktiga människor. Du verkar ha påverkats oerhört negativt av nätet. Du har slutat ge komplimanger för att du läst att "kvinnor inte gillar det", vilket i sin tur garanterat drar ner dina chanser när du ska dejta. Chattade länge med en jättetrevlig man men han gav inte en enda komplimang under tiden och det fick faktiskt mitt intresse att dö.

Du har en massa sanningar om att "kvinnor vill ha si och kvinnor vill ha så". Jag tror ärligt talat att det är oerhört skadligt för dig. Jag tror att din psykiska hälsa skulle förbättras av att ta en paus från nätet. Har du kontakter utan nätet? Jobbar du?

Du kanske har rätt. Man ska kanske inte lyssna så mycket på vad kvinnor säger.

Man analyserar så mycket att det tillslut blir negativt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 20:06:34 följande:

Nu skrev jag inte att du "inte ska lyssna så mycket vad kvinnor säger" (ännu ett exempel på hur bittra dina tankar blivit) utan att du med stor sannolikhet skulle må bättre av att inte vara på nätet. Inte på forum och dejtingappar i alla fall. Du svarar inte på frågorna om jobb och umgänge utanför nätet, så jag antar att du är ensam. Tror tyvärr inte du kan fylla det hålet med att bli provocerad och själv provocera på nätet. Tvärtom tror jag att det drar ner dig ännu längre i träsket.

Nej, jag umgås inte så mycket utanför nätet. Men jag saknar mest en partner och inte en vän.

Jag skriver med tjejer på Tinder. Men är lite nere då två söta tjejer ej ville träffa mig igen efter första dejten. De senaste 20 tjejerna har inte velat träffa mig igen.

Men det kan väl inte bara vara pga att jag inte gett några komplimanger om utseendet på dejterna ?
  • Anonym (Pelle)
    Erika71 skrev 2021-03-08 20:17:26 följande:

Det kan mycket väl vara att de upptäckt att du inte har några vänner eller ett aktivt liv med människor, det skulle avskräcka de flesta. Du borde sakna vänner, en partner kan inte ge dig allt du saknar, hon kommer att dräneras på energi om det är vad du förväntar dig.

I så fall borde de ha upptäckt det innan vi våran dejt tycker jag ?

Nej, jag saknar inte vänner. Jag har själv undvikit att umgås med vänner då det oftast brukar innebära alkohol. Däremot har jag kontakt med er par.

Nej, hon skulle inte dräneras. Då jag trivs bra själv också... Snarare jag som dräneras om jag behöver umgås med en partner jämnt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 20:21:02 följande:

Nej säkert inte bara, men vad vet jag. Som sagt, för mig var det anledningen med den mannen. Han fick mig att skratta och vi hade skitkul tillsammans, men saknade värmen och uppskattningen som är viktig för mig. Särskilt när man haft kontakt ett tag. Och jag sa inte för utseendet, jag sa komplimanger.

Tror inte att det är en bra idé alls att chatta på Tinder när du mår som du gör. Kommer inte att fungera. Att sakna partner och inte en vän, är också ett varningstecken för mig. Skulle dra mig undan om någon började prata så.

Tack, jag uppskattar ditt svar. Det där är något jag ska försöka tänka på till nästa dejt. Dock kommer jag bara ge komplimanger om jag verkligen menar det jag säger.

Aha, okej. Ja, antingen får hon ju acceptera den jag är eller inte.

Jag har haft förhållanden tidigare och min brist på vänner har ju inte stått i vägen då.
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 20:36:18 följande:

Du inser väl att vad folk på FL tycker inte kan projiceras på hela svenska befolkningen?

Jag vet.

Men på hela kvinnliga befolkningen skulle resultatet förmodligen bara skilja sig ett par procentenheter.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 20:38:12 följande:
    Vad tänker du på för komplimanger? När jag märker att någon blir geniunt glad för att jag skriver och säger det, tar jag det som en jättefin komplimang. Eller om de berättar hur mycket de uppskattade dejten. Det behöver alltså inte vara "snygg kropp" eller liknande. Något fint att säga har man väl till de flesta människor?
    Jag pratar om komplimanger när vi ses på första dejten.  Att jag blir glad när hon skriver tror jag framgår.  Det är just när vi väl träffas det tydligen blir platt fall för mig.  
    Nja, som senaste dejten .  Hon var väldigt fint uppklädd, fin kavaj höga klackar, sminkad osv.   Men jag sa ingenting om det... 
    Förra dejten var helt annorlunda hon var friluftsklädd och jag mera uppklädd.  Då påpekade jag det och kände att det var nog lite tokigt. Trots att jag sa att de nog var jag som hade klätt mig fel för en promenad. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-08 20:38:46 följande:

Krav är ett trist ord.

Åldern ser man ju när man får deras namn, för det brukar jag få innan vi ses. Annars får man det ju ännu senare, när man dejtat några gånger och då blir det ännu värre. Längden ser man ofta direkt. Kanske är mer än ett par cm i de fallen. Men bilderna - alltså, när man inte känner igen personen som kommer - när han ser fem år äldre ut - det är inget kul
    För mig känns det som en lögn. 
    Utöver det så har jag ju ofta valt en profil som passar mig i gemensamma intressen och sånt. Har man en bra konversation i chatten så ses jag gärna. Inte alltid det klickar nej, men börjar man ärligt så finns det betydligt större chans. 

Jag ljuger inte om varken längd eller ålder.  Brukar snarare avrunda längden neråt.  
    Däremot är mina bilder ett par år gamla och jag har verkligen ansträngt mig för att ta fram det bästa av mig.   
    Så det är ju möjligt att kvinnorna förväntar sig någon hunkigare kille i verkligheten.  
    Jag matchade med en tjej för 1-2 år sen och hon ville se selifes på mig och då tyckte hon inte att jag alls såg ut som i min Tinder profil. Det slutade med att hon blockade mig.  Och det kan jag hålla med om... på nära håll i en selfie är jag ful. Men på lite håll i rätt ljus och vinkel rätt snygg.  

Samtidigt ljuger ju inte mina bilder ändå då det är jag på bilderna.  Bara i den bästa versionen av mig.  Men så har ju nästan alla på Tinder.  Du måste verkligen visa din bästa version för att få matchningar.  Iaf, som kille.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:01:28 följande:
    Känns inte som att du tar in det vi säger. Jag menar inte NÄR du säger komplimanger utan vilken typ. Nej det brukar inte framgå. Det är jättetrevligt att höra sådant och liknande. Att geniunt förklara hur mycket man uppskattar dejten, till exempel. Att du verkligen trivs med hennes umgänge. Utseendekomplimanger pga höga klakar och fint sminkad tycker jag inte att du ska börja med. Kan bara tipsa dig att försöka sluta tänka yta. Orkar inte.
    Det brukar jag säga efter första dejten om jag vill träffa henne igen.  Att dejten var trevlig och att jag skulle vilja träffa henne igen. 
    Ok, så utseende mässiga komplimanger ska man undvika alltså ?  Känns som jag får skilda rekommendationer hela tiden ?    
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 21:04:28 följande:
    Eller så kanske det är något du har fått om bakfoten pga din egen bitterhet?
    Jag går mer efter personligheten än utseendet.
    Om personen inte har en fin personlighet som jag trivs med så spelar det yttre ingen som helst roll.
    Så alla som svarat på familjeliv ljuger alltså? 
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?