Dejting fungerar inte. Varför ?
Incelvarning på dig tycker jag...
Incelvarning på dig tycker jag...
Håller med faktiskt.
TS, jag tror att du ska lägga mindre på forum och dejtingappar och ägna mer tid med riktiga människor. Du verkar ha påverkats oerhört negativt av nätet. Du har slutat ge komplimanger för att du läst att "kvinnor inte gillar det", vilket i sin tur garanterat drar ner dina chanser när du ska dejta. Chattade länge med en jättetrevlig man men han gav inte en enda komplimang under tiden och det fick faktiskt mitt intresse att dö.
Du har en massa sanningar om att "kvinnor vill ha si och kvinnor vill ha så". Jag tror ärligt talat att det är oerhört skadligt för dig. Jag tror att din psykiska hälsa skulle förbättras av att ta en paus från nätet. Har du kontakter utan nätet? Jobbar du?
Nu skrev jag inte att du "inte ska lyssna så mycket vad kvinnor säger" (ännu ett exempel på hur bittra dina tankar blivit) utan att du med stor sannolikhet skulle må bättre av att inte vara på nätet. Inte på forum och dejtingappar i alla fall. Du svarar inte på frågorna om jobb och umgänge utanför nätet, så jag antar att du är ensam. Tror tyvärr inte du kan fylla det hålet med att bli provocerad och själv provocera på nätet. Tvärtom tror jag att det drar ner dig ännu längre i träsket.
Det kan mycket väl vara att de upptäckt att du inte har några vänner eller ett aktivt liv med människor, det skulle avskräcka de flesta. Du borde sakna vänner, en partner kan inte ge dig allt du saknar, hon kommer att dräneras på energi om det är vad du förväntar dig.
Nej säkert inte bara, men vad vet jag. Som sagt, för mig var det anledningen med den mannen. Han fick mig att skratta och vi hade skitkul tillsammans, men saknade värmen och uppskattningen som är viktig för mig. Särskilt när man haft kontakt ett tag. Och jag sa inte för utseendet, jag sa komplimanger.
Tror inte att det är en bra idé alls att chatta på Tinder när du mår som du gör. Kommer inte att fungera. Att sakna partner och inte en vän, är också ett varningstecken för mig. Skulle dra mig undan om någon började prata så.
Du inser väl att vad folk på FL tycker inte kan projiceras på hela svenska befolkningen?
Krav är ett trist ord.
Åldern ser man ju när man får deras namn, för det brukar jag få innan vi ses. Annars får man det ju ännu senare, när man dejtat några gånger och då blir det ännu värre. Längden ser man ofta direkt. Kanske är mer än ett par cm i de fallen. Men bilderna - alltså, när man inte känner igen personen som kommer - när han ser fem år äldre ut - det är inget kul
För mig känns det som en lögn.
Utöver det så har jag ju ofta valt en profil som passar mig i gemensamma intressen och sånt. Har man en bra konversation i chatten så ses jag gärna. Inte alltid det klickar nej, men börjar man ärligt så finns det betydligt större chans.