Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:04:51 följande:
    Men där har du ju verkligen ett svar på din fråga. Du ser inte som du gör på bilderna. Det må vara du, men det är inte som du verkligen ser ut. Aldrig ett bra utgångsläge att komma till en dejt och göra sin dejt besviken det första man gör. Bättre att lägga upp en ärlig bild och få färre matchingar men som verkligen kan leda till något.
    Fast jag vet inte om det är hela sanningen ändå.
    Kanske.
    Vissa har fått min instagram och det är inte bara perfekta bilder på mig där.  Trots de har de velat träffa mig .   
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:06:59 följande:
    Kvinnor är som sagt unika individer. Men tror uppriktigt att du är för inriktad på yta.

Menar inte som en avskedsreplik utan att under dejten visa/säga att du uppskattar henne och er stund tillsammans.
    Mmm, okej.  Har du några exempel på hur jag kan visa det på ? :)
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 21:09:45 följande:
    Kanske inte alla. Men du kan ju aldrig vara säker på att alla svarar ärligt heller.
    Vad har man för anledning att ljuga i en anonym omröstning ? 
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 21:13:44 följande:
    För att man sitter bakom en skärm där ingen kan se att man ljuger?
    Så du menar att 91% av kvinnorna röstade på män som var över 180 för att de ljög men i själva verket gillade män under 175.
    Hör du inte själv hur långsökt det låter ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:16:41 följande:
    Nä kanske inte hela sanningen, men en stor del. Och en jävligt dålig strategi.
    Nej, en jävligt bra strategi.
    Kanske fungerar det bra för kvinnor med halvtaskiga bilder.  Men för män fungerar det inte om du inte är 10-poängare. 

Däremot kanske bör skicka lite mer halvtaskiga bilder innan dejt så hon får se ens sämre sidor också. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:25:38 följande:

Jävligt bra på vilket sätt? Ett fåtal dejter som inte lett någonstans och gjort dig ledsen/bitter? 

Fast det kan ju lika gärna bero på hur jag framställde mig själv på dejten. Eller att jag var för kort , fel kläder eller nåt annat.

Jag har faktiskt ingen aning om varför . Mer att det var trevligt men det klickade inte.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:31:39 följande:

Ärligt talat ts, du söker bara magra tjejer med höftben som sticker ut som inte heller får ha barn (när du själv är i en ålder där de flesta faktiskt har barn). Du lägger upp bilder som inte ser ut som du. Du ger inga komplimanger. Du har nästan inget umgänge eller vänner. Du är bitter/nere och din kvinnosyn verkar inte superskön. Jag gissar att du arbetslös också eftersom du inte svarar när vi frågar dig. Och du är superfokuserad på yta. Jag tror att du har svaret på varför det inte funkar för dig finns bland någon eller flera av dessa anledningar.

Det är sant. Smala tjejer som inte fått barn. Det är väl inte så höga krav motför vad många tjejer har på en partner?

Jag vet inte . Det bara en input jag har fått av en kvinna.

Det är för litet underlag. Jag har frågat andra på dejt om de känt igen mig. Och alla har ju känt igen mig när vi träffas. Det inte som att jag är helt annan person bara för att jag tagit proffsiga bilder.

Jag har mycket kontakt med kollegorna på jobbet och är rätt nöjd så. Även en del kontakta med ett par vänner och med min familj. Jag är nöjd så. Samt god ekonomi.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:32:50 följande:

Tror verkligen verkligen VERKLIGEN inte att de beror på längd eller kläder.

Du tror . Men du vet inte.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:46:50 följande:

Men vad spelar det för roll vad andra har för krav? Det är ju DU som sitter i situationen att du saknar en partner. Man kan bara jämföra med sig själv. Det är inte du mot tjejerna.

De kanske känner igen dig, men du är inte så attraktiv som du utger dig för att vara.

Märks mer och mer att du bara vill vinna diskussionen, så lämnar tråden nu. Ville hjälpa först, men det verkar inte möjligt. Den enda som drabbas är du själv så lägger inte ner mer tid. Fortsätt du med din jävligt bra stategi..

Det är en teori att jag inte ser lika attraktiv ut.

Men hur ska jag veta ?

Det är ju inte som att mina dejter får fylla i enkät efteråt på vad som gick fel med dejten. Trots att det hade varit precis vad jag hade önskat.

Nu famlar jag bara efter halmstrån...

Tror jag lägger ner jag med . Känns inte som att någon kommer att kunna reda ut problemet här åt mig. Jag har fått några tips att tänka på iaf som kanske kan vara till min hjälp.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 22:02:20 följande:

Nej det gör dem inte.

Går det bra för dig att dejta ? Du var inte dom mest utvecklade svaren mer än ja och nej.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?