Hur berätta om otrohet?
Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-19 12:20:20 följande:
Allt jag har skrivit i inlägget som du citerade är sakligt, eller jag har åtminstone strävat efter att vara saklig.
Inget av det jag skriver i inlägget beskriver mina egna känslor eller mina åsikter!
Annars ber jag dig visa exakt vad av det jag skrivit som inte skulle vara sakligt så ska jag korrigera mig.
Eller så får jag förklara mig bättre om jag varit otydlig så att något har kunnat förväxlats med mina känslor och åsikter.
Om du anser att några av de saker jag tagit upp är direkt felaktiga så ber jag dig att på ett sakligt sätt visa att det är fel så lovar jag att korrigera mig eller att förtydliga så det blir korrekt.
1) Att påstå att TS gör sin man en tjänst genom att inte berätta är inte fakta det är ren spekulation för den enda som vet vad han vill är han själv.
2) Att påstå att det är att berätta sanningen som förstör förhållande är inte fakta, det är ett falsk påstående lika korkad som att påstå att det är att berätta för person att hen har cancer som kommer ta död på personen och inte cancern i sig.
3) Att påstå att det är ett bra beslut är ren spekulation, för kommer sanningen fram senare kommer alla år hon låtit honom leva i lögn oxå räknas in och skadan kommer bli betydligt större än om hon berättat med en gång
4) Att påstå att stå för sina misstag och berätta sanningen för den/de drabbade är att "skjuta över ansvar". Dels kan ansvaret för TS otrohet aldrig någonsin skjutas över på någon annan. Det var hon som utförde den alltså kommer ansvaret alltid ligga på TS och dels är att ljuga för att slippa ta konsekvenserna för sina handlingar detsamma som att fly sitt ansvar.
Hela din argumentation bygger på en extremt egoistisk och narcissistisk värdegrund där det är ok att ljuga och manipulera andra och missbruka andras förtroende.