Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur berätta om otrohet?

Blueskillen skrev 2021-03-15 15:56:48 följande:
    Ditt svar visar att du inte har förstått något av allt det jag skrev. Du tog inte in något. Du har ett stängt hjärta.  Självmål. 
    Stängt hjärta?...Det är ju bara löjligt. Vem skall man ha hjärta för? Den som sviker eller den som blir sviken?
  • Anonym (FYI)

En sak jag undrar över. Många råd går ut på att man skall gå och få hjälp att prata av sig hos någon typ av terapeut.
    Terapeut i sig är ingen skyddad yrkestitel så vem som helst kan i princip kalla sig det och öppna en butik.
    Det visade sig t.ex i ett tidigare inlägg (tror det var i denna tråden) där terapeuten gaddade sig ihop den otrogne, vilket blev ett helvete för den drabbade och tog flera år att komma över.

Bara en fundering men det verkar som det skulle vara en fixlösning av många som skriver här. 

KBT terapeuter, psykologer o.d. ÄR skyddade och legitimerade, men hur är det med parterapeuter, familjeterapeuter, sexologer mm t.ex. Hur är det i kommunen? Är det leg. psykologer?

• Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 16:19:09 följande:
    Alla
    Men nu är det ett diskussionsforum vi skriver i, och då kommer alla åsikter och känslor fram, precis som det skall vara.
    Du protesterade om mitt inlägg om "hur fan man kan"...osv. Men jag är faktiskt genuint intresserad av hur tankebanorna går när man bestämmer, och träffar ett gammalt ligg en kortis (ung, ta en kopp kaffe) och hamnar i sängen, trots att man har familj och barn hemma som inget vet.

Någon gnatade på Molly att det var hennes känslor/erfarenheter som färgade hennes inlägg??? Tro fan det...Sina egna erfarenheter är väl dom enda man kan referera till när man pratar om dessa sakerna. Att flumma ut i hur man eventuellt skulle reagera om man drabbades, utan att ha en susning eller varit med om det själv är ju bara dumheter
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 17:41:04 följande:
    För att inte tala om.... vad hjälper det TS partner om hon bollar saker med en terapeut för sin egen skull? Hon kommer säkert må bättre av det och få hjälp att hantera sitt samvete, men han är väl lika lurad för det så länge han inte får veta något?
    Ja visst är det så, men av nyfikenhet eftersom jag inte vet. Det finns ju psykologer som är familjeterapeuter o.d. och öppnat firma. Men eftersom det inte är en skyddad titel vad jag läst mig till, blir man ju tvungen att be om leg. om man skulle behöva gå dit.
    Och precis som du säger har det ju noll och inget värde om den otrogne inte är ärlig och berättar allt både för sin drabbade och terapeuten.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 16:49:53 följande:
    Skillnaden är att jag utgår ifrån TS vad hon har ställt för fråga medan du tänker på de som attackerar henne.

Ett forum är enligt mig till för att samtala, ha en ömsesidig dialog, om ett ämne eller en fråga. Inte att misskreditera, mosa, ösa ur sin ilska på eller skada någon. Då har man missuppfattat hela grejen med detta.

Sedan ska man givetvis få svänga lite i tråden och fråga om annat kring ämnet som du själv säger men saken är hur man uttrycker sig. Det finns bra och det finns dåliga sätt. Oftast är de väldigt kraftfulla och dömande.

Det är lätt att sitta bakom en skärm och kräka ur sig. Men väldigt fegt.
    Du som är så redig, varför går du inte in på tråden "Otrohet - gått ett år nu..."
    och kommenterar. Där kan du se i olika inlägg vad en otrohet ställer till det för den drabbade rent känslomässigt.

Denna tråden heter dessutom "Hur berätta om otrohet"...På vad sätt svarar du på den frågan?
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 19:16:59 följande:
    Du fattar uppenbarligen ännu inte att det är inte otrohet jag pratar om här.

Jag tar det en gång till. Prata respektfullt till dina medmänniskor så får du respekt tillbaka. Fattat?
    Det jag inte fattar är varför du ö.h.t. skriver i denna tråden där det faktiskt handlar om otrohet och där ts ber om förslag om hur hon skall berätta för sin man.
    Det finns andra trådar i forumet som diskuterar icke respektfulla inlägg. Skriv där.

Personligen uppfattar jag det som att tonen trappas upp när folk skriver typ "skit i att tala om det, lev med ditt misstag o.s.v..
    Samtidigt vet man att rent mänskligt är det precis detta den otrogne vill höra. En bekräftelse av andra att det man gjort trots allt inte var så farligt och man skall absolut inte behöva ta ansvar för sitt misstag.

Sen kalla oss som har blivit bedragna och har uppfattningen att man inte skall låta någon leva i ett förljuget förhållande, kallar oss för moraltanter, religiösa o.s.v.

Sen har vi nättrollen typ, Go for it girl, man lever bara en gång. Det man inte vet har man inte ont av...

Detta gör att tonen höjs.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 03:34:29 följande:
    Du ser, det finns andra trådar här som diskuterar icke respektfulla inlägg. Det verkar vara en stor grej det här med att sakna respekt. Tragiskt. 
    Det finns säkert många anledningar till att tonläget höjs men då tycker jag att man ska försöka hålla sig lugn och inte följa med i strömmen och vara lika dum. 
    Men skriv i den tråden då för i denna tråden har du inte bidragit med något.
    Det allmänna tonfallet har inget med ts att göra. Ts väljer själv vilka inlägg hon svarar på. Just i denna tråden visas det speciellt, då hon bara svarat på inlägg som jag gav exempel på som utgår från att det inte varit så farligt. Det händer hela tiden.
    Det kan f.ö. också bidra till att tonläget höjs. Inte få någon reaktion.
    Dina inlägg höjer definitivt tonläget eftersom dom som sagt inte tillför trådens fråga något.
  • Anonym (FYI)
    Detta är ett typexempel. Vad är det för ett jäkla var till den du citerar...
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-16 06:47:30 följande:
    Precis så vad tycker du vad hon ska göra då? För det är det som det handlar om i denna tråden
    Blueskillen skrev 2021-03-16 07:32:07 följande:
    Jag förstår att det är svårt att förstå vad jag menar. Att mitt budskap inte går fram till alla. Jag begär inte det heller men hoppas att de flesta förstår.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-19 06:34:35 följande:
    Du verkar helt ha missat att ts skrev som fråga hur hon ska berätta. Så jag förstår inte vad du tjatar om det där för.
    Kan vi inte skippa allt idiotsnack och släppa in ts igen. Blueskillen har bara en anledning att skriva, förstöra tråden, jävligt dåligt när han inte ens försökt svara på ts fråga. Ignorera honom som vilken annan idiot som helst.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-19 16:55:21 följande:
    Bra där, tack! Skål
    Får du oxå en känsla av att det är "Anonym Man med egna erfarenheter".
    Jag vet att det var han som började anklaga andra för att köra med olika nic. i en annan tråd vi hade olika åsikter i.
    Jaja, håller med...Bra där ,Tack.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?