Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur berätta om otrohet?

molly50 skrev 2021-04-13 12:34:24 följande:
    Fast det finns ju faktiskt de som är ärlig,eller vill vara ärliga,om sina snedsteg.
    Men som inte vet hur de ska lägga fram det
    Då kan man behöva hjälp.
    Ok, men om man skulle ta ts som exempel, (förlåt (Ditt ansvar)) så har hon tagit kontakt med en terapeut. 
    Utan att veta...Borde hon inte fått svaren hon söker genom denne?

Men håller med. Skulle vara intressant med en uppdatering.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-04-13 13:39:14 följande:
    Hur som helst gäller att:
    Pyttsan att du FYI har erbjudit TS någon som helst hjälp i tråden, trots alla dina inlägg! 
    Ok, då skall jag se om jag kan hjälpa ts med hennes fråga.
    Detta blir ju lite retroaktivt eftersom ts såg ett möjligt tillfälle i påskas eftersom dom var barnfria då.

Älskling...Jag har en sak jag måste berätta för dig...För ett halvår sedan fick jag kontakt med X. Han skickade ett mail och frågade lite alldagliga frågor om hur det var osv. Vi bestämde att det skulle vara kul att träffas över en fika......OSV.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-14 17:42:14 följande:
    Äh, hon HAR redan alla svar hon behöver. Problemet är att inget av dem kommer ge henne en magiskt lösning på problemet. 

Alternativ A: Hon berättar och ger sin kille en chans att själv välja, men det betyder att hon själv får ta konsekvenserna för det hon gjort

Alternativ B: Hon struntar i att berätta för att rädda sig själv, men det betyder att hon lurar sin kille att vara kvar och förnekar honom chansen att själv välja.

Ingen terapeut i välden kan göra det valet ÅT henne, det måste hon göra själv. I slutändan är det ett val mellan egoism och ärlighet. Sätta sig själv främst eller sin kille.
    Jo, men jag menar inte att terapistens skulle göra valet för henne utan ge henne verktyg att ta ett beslut. Kanske t.o.m. ge henne modet att berätta för mannen.
    Många psykologer förordar ju faktiskt ärlighet i ett förhållande. 
    Har både hört det på Tv program som behandlar otrohet och läst i typ Terapisnack
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-14 17:42:14 följande:
    Äh, hon HAR redan alla svar hon behöver. Problemet är att inget av dem kommer ge henne en magiskt lösning på problemet. 

Alternativ A: Hon berättar och ger sin kille en chans att själv välja, men det betyder att hon själv får ta konsekvenserna för det hon gjort

Alternativ B: Hon struntar i att berätta för att rädda sig själv, men det betyder att hon lurar sin kille att vara kvar och förnekar honom chansen att själv välja.

Ingen terapeut i välden kan göra det valet ÅT henne, det måste hon göra själv. I slutändan är det ett val mellan egoism och ärlighet. Sätta sig själv främst eller sin kille.
    Jo, men jag menar inte att terapisten skulle göra valet för henne utan ge henne verktyg att ta ett beslut. Kanske t.o.m. ge henne modet att berätta för mannen.
    Många psykologer förordar ju faktiskt ärlighet i ett förhållande. 
    Har både hört det på Tv program som behandlar otrohet och läst i typ Terapisnack
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Exakt så) skrev 2021-05-14 09:34:08 följande:
    Kan jag meddela att han inte gjort. Hans livsmission är att påpeka hur fel otrohet är. Så trist när han gör entré i alla trådar.
    Javisst är det trist när någon tycker man skall visa respekt för sin partner, eller hur?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Exakt så) skrev 2021-05-14 09:34:08 följande:
    Kan jag meddela att han inte gjort. Hans livsmission är att påpeka hur fel otrohet är. Så trist när han gör entré i alla trådar.
    Dessutom verkar du ha missat rubriken i ts helt och hållet...Och inte bara du,

Hur berätta om otrohet?

Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-07 18:32:18 följande:

Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-17 11:41:35 följande:
    Säkert, man ska såklart behandla andra väl. Men du tar i för mycket ibland och gör trådarna till grus. Så jag tycker det är tråkigt när du håller på som du gör. Och det skulle jag kunna säga till dig utan en skärm emellan. Tycker du förstör så många trådar och håller dig ej till topic. Det är faktiskt jättetråkigt.
    Vad får dig att tro att jag överhuvudtaget bryr mig om vad du tycker. Vad jag har sett på dina inlägg tycker du inte otrohet är någon big deal, utan det är helt ok och att det är något man bara får räkna med och acceptera.
    Nu är det ju så att alla inte tycker som du. Lev med det.
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-17 21:26:35 följande:
    Och vad gör dig att tro att jag bryr mig om vad du tycker. Men du respekterar inte en enda trådstart, därav min kommentar. I övrigt avfärdar jag ditt bjäbb.
    Och det tycker du att du gör? Låt mig då citera ts...

Just i denna tråden var dina inlägg synnerligen ot.

Har du i något inlägg i denna tråden, eller f.ö. någon tråd där det handlar om otrohet gett något annat råd än "Berätta inte". "Det hen inte vet......"
    Men det är klart, du och alla som är/har varit otrogna vill ju inte gärna att det skall komma fram. Respekten för sin partner (som egentligen är den enda man borde kunna lita på) kommer i andra hand.
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-17 20:45:32 följande:

Hej, 
    Vill väl göra en uppdatering, om än att några kanske tycka att mitt beslut är korrekt eller likande. Jag ber er att hålla era synpunkter hur jag är som person för er själva, ni varken känner mig, vet vet hur jag lever, vilken bakgrund jag har, eller vad jag har för bagage och för monster att brottas med.
    Om ni känner att ni har en uppfattning om mig, så ring mig, har ni inte mitt nummer, så har ni inte någon anledning att ha en uppfattning om mig.

Det har nu gått en längre tid sedan incidenten, jag har gått hos min terapeut några gånger, och vederbörande har ej hjälpt mig att fatta ett beslut, utan snarare hjälpt mig att lägga in olika delar i beslutet, och att få mig att inse konsekvenserna över de två olika besluten. 

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

Vad förvånad jag blev nu...Obestämd

• Anonym (FYI)
    Det skulle vara jäkligt intressant att få reda på terapeutens för/emot.
    Jag menar...Det är ju en himmelsvid skillnad på ts
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-07 18:32:18 följande:

Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-17 20:45:32 följande:

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

• Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 14:59:47 följande:
    Jag för min del förutsätter att terapeuten inte har kommit med några konkreta för/emot.
    Då skulle jag hellre våga inbilla mig att terapeuten har hjälp TS att sortera ut sina egna känslor och sina egna för/emot?
    Den uppfattningen får jag av TS senaste inlägg och bl a av
    "Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta"
    Ok, då skulle det vara intressant att höra vad terapeuten har hjälpt ts att sortera så hon kommit fram till att chansen är 30/70...Vilket som är 30 och vilket som är 70 är dock oklart.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?