Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur berätta om otrohet?

KimLinnefeldt skrev 2021-03-20 07:23:23 följande:

Berätta inte. Lev med det.

Att du vill berätta är inte för hans skull eller för ert äktenskaps skull, det är för att du vill lindra din ångest. Det är bara själviskt.

Sexet hade ingen djupare betydelse för dig. Låt det sjunka undan, eller njut av minnet, rent av.

"don´t ask - don´t tell"

Alltså, sånt här snack är bland det värsta jag vet. För vem har det ingen djupare betydelse? Visst, för ts visade det sig inte ha det, men hur är det för den bedragne?
    Och hur ser ångern ut om om hon går omkring med ett leende och njuter av minnet?
  • Anonym (FYI)

Hur har det gått ts...Har du tagit ett beslut ännu?

• Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-23 14:22:06 följande:

Jag har frågat efter det vid upprepade tillfällen men hittills har inte någon enda person lyckats visa att det skulle finnas ens minsta lilla gnutta tvivel gällande den enkla sanningen.
    Och du har heller aldrig lyckats BEVISA din enda sanning.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (vissa vill veta) skrev 2021-03-24 23:27:52 följande:
    Nu vill jag inte provocera utan är verkligen intresserad hur du resonerar.

Det du fick veta är faktum, det har hänt, det är verklighet. Personen kanske hade onda avsikter, ville såra, eller helt enkelt inte ansåg sig skyldig att skydda dig från verkligheten. Hade du inte föredragit att höra det från din man? Eller tycker du att alla som vet ska alltid vara försiktiga med att skydda den bedragne från sanningen?
    Nu när du vet, och det var faktiskt bara ett snedsteg, är inte det någonting som i slutändan stärker er? Skulle inte du säga att ni har kommit närmare varandra efter avslöjandet?
    Berättigade funderingar.
    Sedan är det väl så att det Esther Perel pratar om är mekanismer som utlöser otrohet, och framför allt otrohet som på något sätt blivit avslöjad.
    Det är ju först då man kan göra valet att ,som hon säger, starta sitt andra förhållande med varandra, eftersom  det första är slut...eller inte...
    Och det är väl där du Sagoflickan är?
  • Anonym (FYI)
    Sagoflickan skrev 2021-03-26 10:41:02 följande:
    Jo, det är där jag är eller har varit. Just hennes avslutningsfras om att första äktenskapet är över tog mig så hårt. Så för att citera henne har vi påbörjat vårt andra äktenskap. :)
    Förstår det, men...Om du inte fått veta, var hade ni varit då?
    Som "Jaså" säger...Om han kommit undan med det, vad säger att han inte fortsatt. Det blev ju inga konsekvenser.
    Och säg nu inte att detta inte kunde hända för han hade så dåligt samvete och är så fin. Han har ju visat motsatsen. Han kunde.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-26 11:18:57 följande:
    Det var nog värre än så.. om jag minns Sagoflickans story rätt så fortsatte han ha kontakt med älskarinnan trotts att hon visste. Så ja han hade nog inte slutat om hon inte fått reda på det.
    Sorry, "Jaha" va det juSkrattande

Jag har bara ett vagt minne av "Sagoflickans" story och orkar inte leta upp den.
    Men jag hoppas det hon skriver är sant, och att det fortsätter vara bra, och att dom kan bygga sitt nya äktenskap. Och framför allt. Att han lärt sig sin läxa.

Det jag känner är att det ligger en typ, rosa skimmer över hennes berättelse. Hon måste vara oerhört förälskad i honom, och vara livrädd att mista honom.
  • Anonym (FYI)
    Sagoflickan skrev 2021-03-26 11:27:54 följande:
    Hade jag inte fått veta hade vi varit kvar i vårt lyckliga "första" äktenskap. Ja, han kunde men det kan alla människor vilket han är ett tydligt exempel på. Det var en gammal, kort och isolerad otrohet som han mått dåligt av länge vilket är en konsekvens i sig och även en anledning att inte göra det igen. Det behöver inte vara jag som partner som står för konsekvensen. Bara att för att man är otrogen en gång behöver man heller inte vara det igen. Nu fick det dock verkligen konsekvenser genom att han såg hur dåligt jag mådde. Vilket jag inte behövt göra.
    Tills det kommer fram vid ett annat tillfälle. Det vet man ju aldrig.
  • Anonym (FYI)

Hon har inte berättat, och kommer inte att göra det. Hon har resonerat med sig själv och kommit fram till att det är bäst för "partnern" ?? att leva i en lögn.

De allra flesta kan inte uppbringa det modet som krävs

• Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-04-13 11:59:35 följande:
    Vi får väl hoppas att TS vill berätta hur hon har valt att göra.
    På något sätt verkar det som uppmärksamhet är ledordet för otrogna. (Io.f.s inget nytt)

Först otrogen för att få bekräftelse
    Sen ännu mer bekräftelse genom att berätta om det här. Pyttsan att det är hjälp som efterfrågas. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-04-13 12:31:11 följande:
    Men, inbillar du dig verkligen att TS och andra skriver sina trådar för din skull och inte främst för sin egen skull???
    Hur är det med läsförståelsen...Bekräftelse = Sin egen skull !
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?