Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 18:39:33 följande:
    Nä, för mig är det inte det minsta oklart.
    Jag respekterar fullt ut om TS nu har släppt den här tråden och för alltid helt släppt de mycket tveksamma personer som bara strävar efter att döma och sänka henne och med det också strävar efter att sänka hennes nära och kära.

Den allra största respekt om hon nu väljer ägna sig åt oändligt mycket viktigare och trevligare saker, för sig själv, för sin man och för sin familj.
    Du har ju minst lika svårt att fatta precis som du anklagar Jaha för att göra.
    Jag skriver att det skulle vara INTRESSANT att få höra. Förväntar mig alltså inte att ts skulle redogöra eller ens svara mer.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-19 11:30:41 följande:
    TS valde för en tid sedan att vara otrogen. Oavsett vilken dum eller fruktansvärd handling det var så är det gjort och går inte göra ogjort. De är den verklighet som råder och den verklighet TS har att förhålla sig till.

TS har fattat ett genomtänkt beslut som, med de förutsättningar och den verklighet som nu råder, säkerligen är det bästa såväl för henne som för hennes man och för alla nära och kära.
    Ingen i den här tråden känner till förutsättningarna bättre och ingen kan ha underlag för att fatta beslutet bättre än TS själv.

De (den?) medlemmar i tråden som gillar gå till personangrepp borde verkligen skämmas för när de så uppenbart saknar egen förmåga att skilja på sak och person så borde de inte ens skriva ett enda inlägg i någon enda tråd.

Mycket bra att TS tog hjälp av en terapeut för vilken terapeut som helst är självfallet en bättre samtalspartner än vad några inbillade, och kanske skadade?, "experter" i en tråd på FL någonsin kan.

I den rådande situation som TS har försatt sig i så har hon försökt överväga allt, tagit sitt ansvar och fattat sitt beslut för att säkerställa att inte riskera förstöra familjen, att inte känslomässigt skada sin man och minimerat risker för att barnen ska ta skada.

Om TS i stället hade valt fatta beslutet att berätta, för att lätta sitt hjärta eller för att skjuta över ansvaret på sin man, så hade hon givetvis riskerat att förstöra familjen, riskerat att känslomässigt skada både sin man och barnen på ett mycket allvarligt sätt. 

Det spelar ingen roll vilka känslor eller åsikter man har, spelar ingen roll hur fruktansvärd man anser hennes handling var, spelar ingen roll vilka fula ord och uttryck man gillar använda, så kan ingen på saklig grund motsäga allt detta.
    Du snackar så jävla mycket om saklig grund och den enda sakliga grunden som gäller är din, eller?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 10:10:07 följande:
    Som sagt, det är väl klart att du aldrig kommer erkänna att dina argument suger så den här diskussionen är ju ganska meningslös.

Att inte hålla med dig är inte detsamma som att tysta dig. Ännu ett falskt påstående från din sida....
    Äh, han är bara krängt för att hans "medkännande" åsikter för dom som är otrogna inte går hem hos alla.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 10:32:31 följande:
    Tycker nog att det är minst lika tragiskt med människor som inte tillför något utan upprepar samma argument i absurdum men en övertro på sin egen förträfflighet. Har väldigt svårt för dig och din totala oförmåga att inse att människor är väldigt olika. Vissa styrs av känslor och andra fattar beslut med logik som grund. Vi som i grunden styrs av lokiskt tänkande och kalkyler kan av människor som styrs av känslor uppfattas som egoistiska och kalla medan vi som styrs av logik bara ser känslomännidkor som hysteriska och orationella i sitt resonemang.

Kan räcka med att titta på Myer-Briggs personlighetstyp för att förstå hur olika människor kan vara och jag som ligger högt på värden när det gäller att styras logiskt kommer aldrig någonsin att ändra mig hur mycket du än hoppar jämfota och tycker att mina logiska beslut inte rimmar med dina känslomässiga reaktioner.
    Styrs av könsorganet menar du?Obestämd
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-05-21 10:49:07 följande:
    Det står dig helt fritt att tycka.
    Jag har inga problem med att acceptera att folk är olika.
    Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.
    Det är som att man trampar på ömma tår.
    Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.
    Bry dig inte...Du resonerar efter dina erfarenheter och åsikter, och det har du all rätt att göra. Dina åsikter skadar eller nedvärderar i.a.f inte andra, till skillnad från vissa andra som skriver här.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:26:25 följande:
    Inte lite bjälsjuk du inte. Tror nog faktisk att du trivs med att vara en trasig LP-skiva. Skull var riktigt spännande att krypa in i skallen på dig och försöka bena ut vad det är för trauma du försöker bearbeta med att köra papegoja-stilen när du ändå helt logiskt borde ha fattat att det spelar ingen roll om du upprepar dig 1000 gånger till dina argument bli inte bättre för det och dom som inte håller med dig kommer bara att bli ännu mer övertygade i sin åsikt både i sak och i sin uppfattning om dig.
    Ser nästan ut som om det är Örjan som bytt nic mitt i tråden.
    Förresten, vad är "bjälsjuk"? Felskriven grälsjuk? Men får inte ihop det med meningen i övrigt??
  • Anonym (FYI)
    Anonym (K) skrev 2021-05-21 12:19:27 följande:

Ännu en tråd där man helt och hållet struntar i ts och vad tråden handlar om bara för att man själv älskar att diskutera. På vilket sätt får ts då svar på sina frågor?

Ts har ju redan bestämt sig !
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 13:38:25 följande:
    TS har gjort ett egoistiskt val där hon skitit i att ta reda på vad han vill och enbart utgått ifrån vad han vill. Om det är klokt eller ej kan diskuteras, men omoraliskt är det garanterat.

Nejdå, jag kommer alltid säga emot människor som påstår att manipulera andra människor är ok. Sen kan du såklart tycka vad du vill om det.
    Och det gör du, jag, molly, och alla andra som har någon empati och respekt för den som drabbats rätt i ! Annars hade "Sex och Samlevnad" blivit ett stort jävla spyhål för narcissister och psykopater.
    Dom som propagerar för att bära sig åt som svin mot andra, skall bara inte få härja fritt.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 13:43:48 följande:
    Det är för det första TS liv och TS val. Om du inte har något bättre att göra av ditt liv än att försöka få mig att lyssna på dina predikningar så säger jag bara lycka till. Skriv gärna en till lång predikan till så har jag något att läsa som jag inte kommer att bry mig det minsta om.
    Visst är det ts liv och val. Men hon har valt att berätta/fråga om det på ett öppet officiellt forum. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:00:01 följande:
    Ja hon frågade om råd och fattade sedan ett klokt beslut. Vad du tycker om detta beslut är nu totalt ointressant för hon har som sagt fattat sitt beslut och hur det på sikt kommer att påverka hennes liv och hennes relation är det ingen som vet.
    Bara det att de sista 100 inläggen inte varit riktade till ts utan till ett gäng psykopater som inte bryr sig ett skit om de som blir drabbade.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?