• molly50

Hur berätta om otrohet?

Blueskillen skrev 2021-05-19 12:05:54 följande:
    Du skriver att du accepterar TS ställningstagande men samtidigt kladdar du ner hela ditt inlägg med skuldbeläggande. Igen. Du har inte accepterat att hon gjorde det val hon gjorde eftersom hon inte gjorde som du tyckte.

Du har hängt i den här tråden i månader och spikat in dina åsikter utan minsta insikt.

Och ja, hon har skrivit redan vad hon tycker om många inlägg här och hon tycker INTE om många av dem, så hon har redan sagt vad hon tycker.
    Då tycker jag du ska läsa igen vad jag skrev.
    Jag skrev att jag respekterar hennes beslut,men att jag tycker det är synd att hon valde att gå den vägen.
    Det är på intet sätt skuldbeläggande bara för att du tycker det.
    Det finns andra här i tråden som har varit betydligt hårdare i tonen mot TS än vad jag har varit,så varför ger du dig på just mig?
    Kan du svara på det?
    Är det något personligt?
    I så fall är du välkommen att ta det i PM med mig istället.
    För du har inte tillfört tråden speciellt mycket själv då du bara ägnat dig åt att spy galla över mig.
    Tänker du inte ta det i PM med mig så avslutar jag diskussionen med dig här och nu då detta är OT.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-19 13:50:18 följande:
    Äh, otrogna människor och otrohetförespråkare försöker alltid framställa skuldbeläggande och dömande som fel. Men faktum är att det inte är fel att skuldbelägga eller fördöma omoraliska handlingar utan snarare rätt.

Skuldbelägga: Ja det är väl klart att det är korrekt att lägga skulden där den hör hemma, dvs hos dem som agerar omoraliskt. Skuld finns det ju, den uppstod i samband med handlingen. Och självklart ska den läggas hos den som agerar omoraliskt

Fördöma: Om människor inte fördömer omoraliska handlingar hur ska folk då fatta att det är oacceptabelt? Att fördöma är ju ett sätt att visa att det är oacceptabelt att bete sig så. 
    Visst är det så.
    Men det jag reagerar mest på är att personen ifråga hoppar på mig,och enbart mig,trots att jag inte är den enda som har försökt råda TS att berätta.
    Nästan som att det är något personligt agg emot mig,
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-20 18:41:32 följande:
    Det var nog mest så att han inte hade några vettiga argument att komma med och då vill ju många börja prata person istället för sak Flört
    Det är möjligt. Men oavsett så känns det ju inte roligt.
    Men han skrev i pm till mig och gav en förklaring.
    Så bara så du vet så är du och några fler här mina trollkonton. 
  • molly50
    Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 18:47:00 följande:
    Kan bero på att det faktisk är ganska kul att trigga igång dig vilket är väldigt enkelt och ofta slutar i rätt humoristiska cirkelargumeteringar som inte leder någon vart utom till till att det blir läge att hämta chipspåsen.
    Jag kan inte låta bli att undra hur gammal du och vissa andra här är om du går igång på vuxenmobbning.
    Men hämta du gärna din chipsskål om det roar dig.
  • molly50
    Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 20:35:10 följande:
    Och du är på mitt humorkonto. Lite kul att du klassar folk som inte delar din svart eller vitt syn på livet som troll. Säger en hel del om dig och din vilja att försöka förstå att alla ser inte på livet på samma sätt som du gör.
    Jag har inte kallat någon troll.
    Det är jag som har blivit anklagad för att trolla.
    Läs om och läs rätt.
  • molly50
    Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 20:38:02 följande:
    Ser det inte som vuxenmobing på något sätt för ditt sätt att argumentera ser jag inte som vuxet på något sätt. Egentligen borde man skämmas över att tycka att du är rolig men jag gör faktisk inte det.
    Att jag kan argumentera på ett,kanske inte så vuxet,sätt när jag blir provocerad,det erkänner jag.
    Men jag skäms inte för att jag tycker det är omoget att roa sig på andras bekostnad.
    Och att jag ser det som vuxenmobbning att försöka reta upp någon för att man själv tycker det är roligt är inte heller något jag skäms för.
    Därför tänker jag inte ge dig det nöjet.
    Så ha en trevlig kväll!
  • molly50
    Anonym (vissa vill veta) skrev 2021-05-20 21:13:05 följande:
    Du är säkert jättelycklig med ditt liv

Molly jag läser lite sporadiskt och är inte helt insatt men det känns som du har ett par troll på dig. Det är inget fel på ditt sätt att diskutera. Ville bara ge min stöd. Orkar inte läsa det här mobbing skit längre
    Tack! Jag kan bara säga som det är.
    Och det är att det här är det enda nicket jag använder.
    Jag skriver aldrig anonymt.
    Och att flera personer har samma åsikt innebär ju inte per automatik att det är samma person bakom alla nicken.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 09:27:47 följande:
    Tja, kan man förvänta sig något annat av personer som tycker svika, ljuga och manipulera är helt ok?
    Ja,jag vet inte.
    Tycker mest det är tragiskt när vuxna människor beter sig så.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 10:06:13 följande:

Jo visst är det tragiskt, men om man  är ok med att svika, ljuga och manipulera andra så är det kanske inte förvånande om sättet att argumentera speglar ens värderingar.
    Nej,det är sant.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 10:32:31 följande:
    Tycker nog att det är minst lika tragiskt med människor som inte tillför något utan upprepar samma argument i absurdum men en övertro på sin egen förträfflighet. Har väldigt svårt för dig och din totala oförmåga att inse att människor är väldigt olika. Vissa styrs av känslor och andra fattar beslut med logik som grund. Vi som i grunden styrs av lokiskt tänkande och kalkyler kan av människor som styrs av känslor uppfattas som egoistiska och kalla medan vi som styrs av logik bara ser känslomännidkor som hysteriska och orationella i sitt resonemang.

Kan räcka med att titta på Myer-Briggs personlighetstyp för att förstå hur olika människor kan vara och jag som ligger högt på värden när det gäller att styras logiskt kommer aldrig någonsin att ändra mig hur mycket du än hoppar jämfota och tycker att mina logiska beslut inte rimmar med dina känslomässiga reaktioner.
    Det står dig helt fritt att tycka.
    Jag har inga problem med att acceptera att folk är olika.
    Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.
    Det är som att man trampar på ömma tår.
    Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 10:58:47 följande:
    Bry dig inte...Du resonerar efter dina erfarenheter och åsikter, och det har du all rätt att göra. Dina åsikter skadar eller nedvärderar i.a.f inte andra, till skillnad från vissa andra som skriver här.
    Det är lättare sagt än gjort när man blir påhoppad och anklagad för saker man inte gjort.
    Men jag ska försöka.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:03:53 följande:
    Jag som är logiker funderar nog mer på hur du tänker med ditt oändliga upprepande. Du har självklar din fulla rätt att uttrycka din åsikt men om jag skall vara ärlig skull du vinna mycket mer gehör om du slutade upprepa dig som en trasig LP-skiva. Blir som andra redan påpekat bara komiskt och väldigt kontraproduktivt att mala på och vara hysterisk. Har full respekt för vad du tycker men hysteri och tjat gör att den respekten går förlorad.
    Hade du haft den minsta respekt för mig så hade du bara scrollat förbi mina kommentarer och struntat i dem.
    Men att du läser mina kommentarer,fast ingen tvingar dig,och sedan stör dig så på mig,det säger faktiskt mer om dig än det gör om mig.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:26:25 följande:
    Inte lite bjälsjuk du inte. Tror nog faktisk att du trivs med att vara en trasig LP-skiva. Skull var riktigt spännande att krypa in i skallen på dig och försöka bena ut vad det är för trauma du försöker bearbeta med att köra papegoja-stilen när du ändå helt logiskt borde ha fattat att det spelar ingen roll om du upprepar dig 1000 gånger till dina argument bli inte bättre för det och dom som inte håller med dig kommer bara att bli ännu mer övertygade i sin åsikt både i sak och i sin uppfattning om dig.
    Precis som Anonym (Jaha) skrev så är ju en anledning till att upprepa sina argument vara att samma dåliga ursäkter upprepas hela tiden.
    Gillar man inte det så är det väl bara att scrolla förbi,som jag skrev.
    Jag har inga trauman att bearbeta.
    Men jag har lite svårt för att du,och andra tror er veta hur jag är som person och hoppar på mig som person för att jag uttrycker mina åsikter.
    Det är något jag tar illa upp av.
    Men om det får dig att känna dig bättre så...
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:39:39 följande:
    Det där med att respektera att folk är olika är ju en sanning med modifikation. Att respektera människor olikheter är ju inte riktigt samma sak som att respektera egoistisk beteende. Vi kan absolut respektera varandras olikheter så länge man beter sig schsysst mot varandra. Egoistiska människor finns det inge som helst anledning att respektera eftersom de själva inte respekterar andra.

Men egoistiska människor argumenterar gärna för att deras "olikheter" ska respekteras oavsett om de själva respekterar andra eller ej.  Det ingår ju i den egoistiska mentaliteten att tro att man kan äta kakan och ha den kvar, bete sig egoistisk mot andra och ändå bemötas med förståelse och respekt.
    Så är det kanske.
    Men oavsett så tycker jag inte att man ska ta till personangrepp för att man stör sig på någon annans sätt att diskutera.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:45:15 följande:
    Du är inte lite rolig du. Vem är det som alltid startar runorna med att upprepa samma gamla argument. Om du någon gång kund ge dig och kunde acceptera att alla tycker inte dom du skull du också låta bli att starta dessa humoristiska cirklar där samma argument går runt hela tiden men det finns nog inte i din världsbild att sluta upprepa dig i hopp om att andra skall förstå din ofantliga förträfflighet.
    Är det du,Örjan?
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:49:34 följande:
    När diskuterade du något senast?. Har inte sett något i denna tråd av dig som påminner om en diskussion. En jävla massa pekpinnar och en vilja att styra och ställa i andras liv är det enda jag kan se.
    Jag diskuterade här i tråden tills du och ett par andra bestämde er för att kapa tråden genom att hoppa på mig.
    Vad tycker du själv att du tillför tråden,med detta?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?