• LeffeBilly

    Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga!

    Hej!

    Vet egentligen inte riktigt vart jag ska börja....

    Jag vill har era råd,tips, idéer och tankar som kan underlätta för min hjärna.

    Det är såhär att min flickvän sedan snart 3 år tillbaka har valt att lämna mig/ ta en paus ifrån oss. Detta då det har varit ganska dåligt i vårt förhållande den senaste tiden och hon har fått stå ut med en del skit från min sida. Det är nämligen så att jag inte har mått jätte bra på slutet och varit i en liten depression, vilket har gått ut över vårt förhållande. Hon har ändå valt att stanna kvar fram tills nu då hon längre inte själv mådde bra i förhållandet. Jag har inte varit otrogen eller något sånt utan mer varit nere och väldigt tråkig. Hon säger att hon fortfarande älskar mig och innerst inne tror jag hon vill ha en framtid med mig. Hon säger att vi så småningom kan börja träffas lite igen, men just nu är hon inte redo på att det ska bli vi utan att hon måste börja må bra i sig själv först.

    Jag har nu börjat ta tag i mig själv och äntligen gått till en psykolog för att få hjälp och prata ut vilket jag tyckte va väldigt skönt.

    Hur tycker ni jag ska göra? Jag älskar ju henne. Ska jag kämpa för att få henne att vilja komma tillbaka och känna sig uppskattad? Ska jag bara låta hela situationen vara och inte höra av mig och låta henne få tid till att tänka och hoppas på att hon ska höra av sig? Hur ska jag själv tänka för att underlätta allt för min egen del?

    Skulle verkligen uppskatta alla tips och råd man kan få!

  • Svar på tråden Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga!
  • LeffeBilly
    Anonym (E) skrev 2021-03-08 09:27:50 följande:

    Svårt att svara på. Det kan ju vara så att hon nu när hon är själv, känner att hon mår så mycket bättre och att hon inte vågar chansa på er igen. Eller så är kärleken till dig så stark att hon vill fortsätta.

    Hur länge sedan är det hon sade att hon ville ni skulle träffas igen? Har det bara gått några dagar eller någon vecka, så är det lite tidigt, tycker jag. Men jag tycker å andra sidan inte att du ska behöva vänta hur länge som helst, ni har varit tillsammans i tre år, då tycker jag man har skyldighet att vara ärlig och ge klara besked om hur man vill ha det.

    Pratar ni på sociala medier, då kan du lägga ut något om att du börjar må bättre, att det hjälper med psykolog osv, så att hon ser att du gör framsteg.

    Och hör hon inte av sig på t ex några veckor, så tycker jag det är helt OK att du gör det. Inte för att kräva svar men bara lite återkoppling, hur du mår och hur hon mår. 


    Ja det är just det jag är rädd för att hon ska börja känna, att hon trivs bättre utan mig. Men då är det bara till att acceptera och försöka gå vidare!

    Det va igår som hon skrev att hon kan tänka sig att ses så småningom, men då har hon nyss flyttat så hon har nog inte hunnit känna efter ordentligt tyvärr. Ja vi har fortfarande kontakten men jag vill inte vara för på och skriva massa till henne :/
  • LeffeBilly
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-08 10:59:19 följande:

    Nej, du måste se till att fixa dina egna demoner innan du ens funderar på en relation. Det kan ta flera år innan du är klar hos psykologen om det är riktigt illa.

    Låt henne gå vidare med sitt liv, det kommer inte att bli bra om ni fortsätter utan slutar ändå i tårar, men hellre då skiljas som vänner än att mala sönder relationen till smulor.


    Okej det va tråkigt att läsa :/ men du kanske har rätt!
  • LeffeBilly
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-08 11:34:30 följande:

    Fundera på det här: Om du hade varit singel så hade det inte varit på världskartan att sikta på en relation med någon. Du mår inte bra, hon mår inte bra, du har en hel del att bearbeta så gör det.


    Ja jag förstår! Det är bara svårt när vi bägge älskar varandra och innerst inne vill vi nog bägge två hitta tillbaka till varandra!
  • LeffeBilly
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-08 11:48:06 följande:

    Ja, och ni har större chans om ni båda två mår bra. Det är iaf vad jag tror. Om ni fortsätter på samma sätt så fortsätter ju saker på samma sätt, om du förstår.


    Anonym (Nej) skrev 2021-03-08 11:48:06 följande:

    Ja, och ni har större chans om ni båda två mår bra. Det är iaf vad jag tror. Om ni fortsätter på samma sätt så fortsätter ju saker på samma sätt, om du förstår.


    Ja jag förstår absolut! Det va lite det som va meningen från hennes sida när hon valde att flytta ut. Att vi skulle vara ifrån varandra och må bättre och sen förhoppningsvis hitta tillbaka till varandra. Men du tror det är helt kört?
Svar på tråden Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga!