• Anonym (Hejsan)

Vad tycker ni om flicknamnen??

Börjar få lite smått panik då det inte finns något flicknamn _överhuvudtaget_ mer som känns bra och mannen ratar allt fint.

Har börjat kolla upp namn jag tidigare inte varit så förtjust i pga desperat som sagt så undrar vad ni tycker om dessa namn?

Dua, Leila och Hoda.

• Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnen??
  • Anonym (Jejja)

Tyvärr, inget av dem var fint. Men måste ni ta ett av dem så Leila isåfall. Dua låter inte som ett namn och Hoda är bara konstigt.

• Anonym

Nej, inget
    Har din man några förslag? eller dissar han bara och ger inget bidrag

• Anonym (Oj...)

Nej, nej och nej.

Dua- motsatsen till att nia en person- nej tack.
    Leila- tänker bara på hon kändisen
    Hoda-va? Är det ens ett namn?  I så fall nåt utländskt från nåt visst land och inte passande här alls. Tänker bara på hood som i luva.

• Anonym (Hejsan)
    Anonym skrev 2021-03-12 21:35:06 följande:

Nej, inget

Har din man några förslag? eller dissar han bara och ger inget bidrag

Hans två förslag är Jasmine och Sally. Annars inga fler.

Jasmine känns inte rätt (blir dessutom jättejobbigt med uttal och stavning säkert) och Sally är fint men uppfattas väl som ett hundnamn i Sverige så det känns inte heller rätt.
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Oj...) skrev 2021-03-12 21:35:42 följande:

Nej, nej och nej.

Dua- motsatsen till att nia en person- nej tack.

Leila- tänker bara på hon kändisen

Hoda-va? Är det ens ett namn?  I så fall nåt utländskt från nåt visst land och inte passande här alls. Tänker bara på hood som i luva.

Alla tre är arabiska.
  • Anonym

Beställ hem en namnbok på nätet så får ni in lite nya namn

• Seven Costanza

Några namn jag hört på muslimska flickor som jag tycker är fina och enkla att uttala: Lina, Amina, Amira, Zara, Daria, Nadia.

• Anonym (Hoda!)

Hoda var ju skitcoolt! Vart kommer det namnet ifrån? Låter som en riktig vikingatös...här kommer Hoda: 180 lång, 80kg tung i rena muskler med lår som trädstammar och skall slita skallen av dig. 

Välj Hoda. Det är skitcoolt! Påminner även om en kvinnlig variant av Hodor från game of thrones. Hade Hodor haft hjälp av Hoda hade de kunnat hålla dörren dubbelt så länge! Hodor! Hoda!

• Anonym (Jasmine)

Dua och Hoa, verkligen inte fina namn.

Leila, Sally och Jasmine är fina.

Men varför skulle Jasmine vara jättejobbigt att uttala?

Jag heter Jasmine, och det har bara hänt ett par gånger i mitt snart 40-åriga liv att någon uttalat det fel.

Det kan ju stavas på lite olika sätt: Jasmine/Jasmin tex, men det gäller ju även namn som tex Caroline/Carolin/Karolin

• Anonym (A)

Arabiska namn som är fina annars:

Heba

Dalia

Evin

Yara

Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnen??