• Anonym (Hen)

    Socionomer manshatare?

    Min allmänna upplevelse är att i princip alla är feminister och en stor andel dessutom är manshatare? Stämmer det? Och varför har det blivit så?


    Det är en viktig institution som arbetar hårt för att barns trygghet. Kan det vara så att man i detta yrke möts av elaka män och att det då kan vara svårt att förhålla sig professionellt till detta?

  • Svar på tråden Socionomer manshatare?
  • Anonym (Bra att socionomer finns)
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-03-13 15:45:51 följande:
    Inser du att många familjer trasats sönder?
    Inser du att pappor blivit utsedda till pedofiler för att de varit nakna i sitt eget hem mellan duschen och garderoben?
    Inser du att bensköra barn slitits från sina föräldrar när de sökt vård?
    Inser du att mamman fick klä av sig naken, sätta sig på huk och hosta, för att utesluta att hon stoppat upp någon i fittan?
    Inser du att barnen blivit otrygga i sina egna hem för att föräldrarna, i deras ögon, övergivit dem då soc tagit dem?
    Inser du att vissa barn får men för livet av detta?
    Inser du att oskyldiga föräldrar väljer döden när soc har tagit deras barn utan egentliga skäl, för att de tror mer på ondsint skvaller än på dem som sitter på sanningen?

    Är du känslokall i övrigt också?
    Du sätter alltså den vuxnes rätt att slippa bli utredd före barnets rätt att slippa bli utsatt för övergrepp? Usch för människor som du.

    Självklart finns det dåliga socionomer och socionomer som gör misstag men det finns fler föräldrar som inte är lämpliga och för barnens skulle är det bra att det finns dom som utreder och kollar hur hemmiljön är

  • Anonym (Hen)
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 17:28:41 följande:
    Du sätter alltså den vuxnes rätt att slippa bli utredd före barnets rätt att slippa bli utsatt för övergrepp? Usch för människor som du.

    Självklart finns det dåliga socionomer och socionomer som gör misstag men det finns fler föräldrar som inte är lämpliga och för barnens skulle är det bra att det finns dom som utreder och kollar hur hemmiljön är
    Självklart är det bra att socionomer finns och att dom gör ett bra jobb överlag. Lika självklart är det att det ibland förekommer misstag tyvärr.

    Det tråden handlar om är dock om det är en yrkesgrupp som genusmässigt är långt ut på den feministiska politiska agendan generellt sett...
  • Anonym (Ogillar)
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 17:28:41 följande:
    Du sätter alltså den vuxnes rätt att slippa bli utredd före barnets rätt att slippa bli utsatt för övergrepp? Usch för människor som du.

    Självklart finns det dåliga socionomer och socionomer som gör misstag men det finns fler föräldrar som inte är lämpliga och för barnens skulle är det bra att det finns dom som utreder och kollar hur hemmiljön är
    Tyck vad du vill, det spelar ingen som helst roll för mig vad du har för åsikter om mig som person.

    Du läser det du vill läsa, inte vad jag skrivit.

    Usch för människor som du.
  • Anonym (Bra att socionomer finns)
    Anonym (Hen) skrev 2021-03-13 17:35:56 följande:
    Självklart är det bra att socionomer finns och att dom gör ett bra jobb överlag. Lika självklart är det att det ibland förekommer misstag tyvärr.

    Det tråden handlar om är dock om det är en yrkesgrupp som genusmässigt är långt ut på den feministiska politiska agendan generellt sett...
    Tråden handlar nog mer om att generalisera vilket är otroligt korkat, självklart kan man inte säga att stora grupper är si eller så, vad mer kan du se i din kristallkula när det gäller socionomer? hur många som är sossar? sd:are? är otrogna? tycker om färgen grönt? är troende? homosexuella?
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-03-13 17:41:23 följande:
    Tyck vad du vill, det spelar ingen som helst roll för mig vad du har för åsikter om mig som person.

    Du läser det du vill läsa, inte vad jag skrivit.

    Usch för människor som du.
    Självklart får du tycka vad du vill men jag anser det viktigare att barn ska slippa bli utsatta för övergrepp än att en vuxen människa ska känna sig kränkt över att man undersöker om barn far illa eller inte

    Din reaktion är heller inte oväntad, människor som generaliserar  och kritisera andra brukar nämligen bli otroligt kränkta när dom själva blir ifrågasatta
  • Embla twopointoh
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 17:59:47 följande:
    Tråden handlar nog mer om att generalisera vilket är otroligt korkat, självklart kan man inte säga att stora grupper är si eller så, vad mer kan du se i din kristallkula när det gäller socionomer? hur många som är sossar? sd:are? är otrogna? tycker om färgen grönt? är troende? homosexuella?
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-03-13 17:41:23 följande:
    Tyck vad du vill, det spelar ingen som helst roll för mig vad du har för åsikter om mig som person.

    Du läser det du vill läsa, inte vad jag skrivit.

    Usch för människor som du.
    Självklart får du tycka vad du vill men jag anser det viktigare att barn ska slippa bli utsatta för övergrepp än att en vuxen människa ska känna sig kränkt över att man undersöker om barn far illa eller inte

    Din reaktion är heller inte oväntad, människor som generaliserar  och kritisera andra brukar nämligen bli otroligt kränkta när dom själva blir ifrågasatta
    Det är alltid lika pinsamt när vuxna människor inte förstår vad statistik är för något. Att något är sant för en grupp generellt sätt, är inte samma sak som att alla individer i gruppen följer det generella.

    Det är alltså fullt möjligt att säga att socionomer överlag tillhör den vänstra delen av den politiska skalan. Det är inte samma sak som att säga, eller tro, att det inte finns socionomer som är höger.
  • Anonym (Ogillar)
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 17:59:47 följande:
    Tråden handlar nog mer om att generalisera vilket är otroligt korkat, självklart kan man inte säga att stora grupper är si eller så, vad mer kan du se i din kristallkula när det gäller socionomer? hur många som är sossar? sd:are? är otrogna? tycker om färgen grönt? är troende? homosexuella?
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-03-13 17:41:23 följande:
    Tyck vad du vill, det spelar ingen som helst roll för mig vad du har för åsikter om mig som person.

    Du läser det du vill läsa, inte vad jag skrivit.

    Usch för människor som du.
    Självklart får du tycka vad du vill men jag anser det viktigare att barn ska slippa bli utsatta för övergrepp än att en vuxen människa ska känna sig kränkt över att man undersöker om barn far illa eller inte

    Din reaktion är heller inte oväntad, människor som generaliserar  och kritisera andra brukar nämligen bli otroligt kränkta när dom själva blir ifrågasatta
    Bara så du vet så är jag inte kränkt, varför i hela friden skulle jag vara det???
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 17:59:47 följande:
    Tråden handlar nog mer om att generalisera vilket är otroligt korkat, självklart kan man inte säga att stora grupper är si eller så, vad mer kan du se i din kristallkula när det gäller socionomer? hur många som är sossar? sd:are? är otrogna? tycker om färgen grönt? är troende? homosexuella?
    Anonym (Ogillar) skrev 2021-03-13 17:41:23 följande:
    Tyck vad du vill, det spelar ingen som helst roll för mig vad du har för åsikter om mig som person.

    Du läser det du vill läsa, inte vad jag skrivit.

    Usch för människor som du.
    Det är ett diskussionsforum. Där kan man diskutera både bekväma och obekväma frågeställningar. Jag tycker min frågeställning är rimlig och är intresserad av vad alla tycker/tror i denna fråga. Och jag lyssnar även på dina argument såklart.
  • Anonym (Bra att socionomer finns)
    Anonym (Hen) skrev 2021-03-13 18:11:33 följande:
    Det är ett diskussionsforum. Där kan man diskutera både bekväma och obekväma frågeställningar. Jag tycker min frågeställning är rimlig och är intresserad av vad alla tycker/tror i denna fråga. Och jag lyssnar även på dina argument såklart.
    Nej det är inte rimligt att generalisera och kalla en yrkesgrupp för manshatare baserat enbart på egna fördomar/åsikter


  • Anonym (Hen)
    Anonym (Bra att socionomer finns) skrev 2021-03-13 18:16:31 följande:
    Nej det är inte rimligt att generalisera och kalla en yrkesgrupp för manshatare baserat enbart på egna fördomar/åsikter
    Det är rimligt att du får ha den åsikten.
  • Anonym (Socsekr)

    Jag är för män och kvinnors lika värde och rättigheter osv men jag är inte vänster. Skulle säga att det är ungefär 50/50 på min arbetsplats och andra jag känner till.

    Däremot kan jag se ett tydligt sammanband att männen som gjort de värsta dumheterna alltid tycker väldigt synd om sig själva och påstår att allt är någon kvinnas fel. Så med din logik får jag väl fråga varför alla män hatar kvinnor?

  • Anonym (Man)

    Nej det stämmer knappast. Att några feminister kanske gör det betyder inte att alla eller ens de flesta gör det. Att du fått för dig det beror nog på att du lever i din egen bubbla utan mycket erfarenhet av verkligheten.

  • Anonym (Moderaten)

    Nej, det är inget jag märkt inom mitt skrå, däremot är det väldigt vänstervridet. De flesta jag stött på är för alla människors lika värde.

  • Anonym (Hen)

    Tack för åsikter. Även ni som försöker göra en tråkig knorr på slutet av ert inlägg för att trycka till eller för att visa er irritation. Jag vet att titeln är magstark, men det är roligare med lite utmanande titel.

  • Anonym (jorå seru)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-13 18:04:56 följande:
    Det är alltid lika pinsamt när vuxna människor inte förstår vad statistik är för något. Att något är sant för en grupp generellt sätt, är inte samma sak som att alla individer i gruppen följer det generella.

    Det är alltså fullt möjligt att säga att socionomer överlag tillhör den vänstra delen av den politiska skalan. Det är inte samma sak som att säga, eller tro, att det inte finns socionomer som är höger.
    På tal om pinsamt - du missade alltså den delen i trådstarten där ts skriver "i princip alla är feminister och en stor andel dessutom är manshatare"

  • Embla twopointoh
    Anonym (jorå seru) skrev 2021-03-13 23:59:09 följande:
    På tal om pinsamt - du missade alltså den delen i trådstarten där ts skriver "i princip alla är feminister och en stor andel dessutom är manshatare"
    Det var inte TS jag svarade på.
Svar på tråden Socionomer manshatare?