Anonym (Q) skrev 2021-03-21 01:06:41 följande:
Fast är det inte lite ironiskt att du gnäller och blir upprörd över att det finns språkpoliser? Att man är så lättkränkt och börjar gråta över att någon rättar ens felaktigheter i språket istället för att bara ta till sig det man faktiskt gör fel och tänka att förändring är bra? Eller om man nu inte vill stava annorlunda så behöver man helt enkelt inte ta åt sig?
Jag tycker endast det är positivt med sådana här trådar. Förhoppningsvis sitter det någon eller några där ute i cyberrymden som läser denna tråd och får en aha-upplevelse och tänker: "Ojdå, jag som alltid trott att det stavas förräns" eller "Vilket bra tips på hur man kan tänka kring de/dem".
Är det inte bra att sträva efter att stava korrekt istället för att ta allt så personligt och bli kränkt?
Sitter och gråter ha ha ha
Nej jag tycker det är KUL att diskutera - det är därför jag är med i ett forum och det brukar alltid finnas någon trevlig person man kan utbyta dialekt eller liknande med!!
Jag har ingenting emot nya uttryck osv...men hur ska det gå då språkpoliser är framme och klagar på ett nytt uttryck som till exempel "en gillar" istället för jag gillar..Nu var bara det ett exempel..
Sen har jag gått i skolan och kan stava rätt - även om jag/man ibland kan "råka" trycka på fel bokstav..
Alltså det jag skrev sist var ju bara skämt -Hajja´ru klyket???
Ett uttryck - så visst.fram med fler dialekter och vi kan väl börja skriva på Engelska också tycker jag, för DET är många som behöver lära sig att skriva..