Inlägg från: Anonym (Hatar "språkpoliser") |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hatar "språkpoliser")

Det stavas FÖRRÄN

city cat skrev 2021-03-25 19:44:34 följande:
    Inte alls märkligt. På ett forum som detta får jag själv välja vem eller vilka inlägg jag vill svara på. 
    Det är väl jäkligt märkligt att du klagar på folk som inte utgett sig för att vara en "språkpolis" men att du inte klagar på TS som använder "språkpolis" som namn OCH t.o.m i sin trådstart skriver flera fel vad gäller svenska språket bla stavar hen fel redan där!

Men det var ju bara starten!
    Sen i 90% av svaren TS skrivit till andra personer så skriver TS som en kratta!

Ett ex BARA - en person skrev jag stör mig på dessa ord.
    Då svarar TS helt jäkla obegripligt enligt "språkpoliser" 
    Ja , också roligt !

Liksom wtf så SKA man icke skriva som en TS som kallar sig så jäkla duktig i det svenska språket att hen t.o.m kallar sig "språkpolis"

Skriver man inte- Ja, dom orden är/var också roliga!
    Kolla- , och ! och innebörden i TS svar jämfört med mitt!
    Jämfört med TS så är ju jag en expert på det svenska språket! Tungan ute

Jag behöver inte rätta folk i ett forum bara för att jag kan stava.
    Om jag stavat fel eller använt!!!!!!!!!!!!! så är det bara för att ni är så jäkla präktiga så det är roligt att provocera sådana personer,förstår du Karen?

Detta var bara ETT exempel på hur TS själv skriver som en  j...la KRATTA!!
    Då undrar man ju är det DU som är TS eller?
    För om du inte är TS hur kan du inte låta bli att rätta hens stavfel, etc som "gäller" i det svenska språket?
    city cat skrev 2021-03-25 19:44:34 följande:
    Inte alls märkligt. På ett forum som detta får jag själv välja vem eller vilka inlägg jag vill svara på. 
    Det är väl jäkligt märkligt att du klagar på folk som inte utgett sig för att vara en "språkpolis" men att du inte klagar på TS som använder "språkpolis" som namn OCH t.o.m i sin trådstart skriver flera fel vad gäller svenska språket bla stavar hen fel redan där!

Men det var ju bara starten!
    Sen i 90% av svaren TS skrivit till andra personer så skriver TS som en kratta!

Ett ex BARA - en person skrev jag stör mig på dessa ord.
    Då svarar TS helt jäkla obegripligt enligt "språkpoliser" 
    Ja , också roligt !

Liksom wtf så SKA man icke skriva som en TS som kallar sig så jäkla duktig i det svenska språket att hen t.o.m kallar sig "språkpolis"

Skriver man inte- Ja, dom orden är/var också roliga!
    Kolla- , och ! och innebörden i TS svar jämfört med mitt!
    Jämfört med TS så är ju jag en expert på det svenska språket! Tungan ute

Jag behöver inte rätta folk i ett forum bara för att jag kan stava.
    Om jag stavat fel eller använt!!!!!!!!!!!!! så är det bara för att ni är så jäkla präktiga så det är roligt att provocera sådana personer,förstår du Karen?

Detta var bara ETT exempel på hur TS själv skriver som en  j...la KRATTA!!
    Då undrar man ju är det DU som är TS eller?
    För om du inte är TS hur kan du inte låta bli att rätta hens stavfel, etc som "gäller" i det svenska språket?
    Spucks skrev 2021-03-25 14:07:57 följande:

Förlåt, jag är utlänning, du vet jag hur oanpassad vi är!

Anonym (Hatar "språkpoliser") skrev 2021-03-25 12:18:31 följande:
    Nej jag ÄR inte sinnes sjuk för att jag IBLAND använder 2-3 utropstecken!!
    I svenska så är det ok att göra det ibland om man vill poängtera något lite extra som jag gjorde ovan. Jag poängterade att jag är inte sinnes rubbad pga det!
    Sen skulle jag aldrig blanda och skriva så här !!!11!!1!!

Samma sak med ? så är det också okej att ibland förstärka frågan med 2 (eller 3) ?? 
    Om jag skrivit något i den här tråden felstavat eller med flera !!!!!!!!!!!!! så har det varit för att det är kul att reta "språkpoliser" som själva stavar och skriver som en kratta!!

Man ska icke klaga på andras stavfel och sen själv skriva helt obegripligt!
    Jag hade höga betyg i svenska språket och hjälper andra att stava, men jag skulle aldrig klaga på någon i ett forum, förutom "språkpoliser"

Du verkar bli väldigt upprörd över ett citatt av en satirisk författare. Lugna dig! ;)
    Försökte BARA förklara att jag eller andra inte behöver vara rubbade i skallen om eller bara för man använder fler än ett ! el ett ?

No more no less!
    I am not upset and I promise I will not start cryingKyss
    Du får gärna rätta min engelska - that is a different thing, I would love to learn better english!
    EnAnonumius skrev 2021-03-26 00:50:11 följande:
    Självklart får DU det. Jag har aldrig hävdat att du inte skulle få göra det.

Samtidigt  så får du vackert inse att jag har samma rätt att tycka det är märkligt att du  inte svara exempelvis "person X".

Skulle vara intressant att höra din (bort)förklaring på varför du inte har rättat "(Språkpolisen)" och språkpolisens urdåliga svenska, men du har gått in och hackat och rättat andra i denna tråden som aldrig utgivit sig för att vara språkpolis.

Skall jag tolka dina svar i denna tråden att  tycker att det är helt acceptabelt och okej att de som kallar sig för "språkpoliser" har rätt, enligt dig, att få skriva på kass svenska?
    Om du inte anser detta.

Så varför sitter du och hackar och rättar folk som, har slarvat (medvetet) med språket och aldrig utgett sig för att var språkpoliser enbart aldrig utgett sig?
    Skrev ungefär sådär ha ha ett liknande svar till samma person, men jag tror ju att det är ju TS som håller på att svamla- kolla så får du se att du citerade TS exv och då kommer präktiga KAREN in och rättar digSkrattande

OBS Jag är ingen kvinnohatare Karen Tungan ute
    EnAnonumius skrev 2021-03-26 00:50:11 följande:
    Självklart får DU det. Jag har aldrig hävdat att du inte skulle få göra det.

Samtidigt  så får du vackert inse att jag har samma rätt att tycka det är märkligt att du  inte svara exempelvis "person X".

Skulle vara intressant att höra din (bort)förklaring på varför du inte har rättat "(Språkpolisen)" och språkpolisens urdåliga svenska, men du har gått in och hackat och rättat andra i denna tråden som aldrig utgivit sig för att vara språkpolis.

Skall jag tolka dina svar i denna tråden att  tycker att det är helt acceptabelt och okej att de som kallar sig för "språkpoliser" har rätt, enligt dig, att få skriva på kass svenska?
    Om du inte anser detta.

Så varför sitter du och hackar och rättar folk som, har slarvat (medvetet) med språket och aldrig utgett sig för att var språkpoliser enbart aldrig utgett sig?
    Skrev ungefär sådär ha ha ett liknande svar till samma person, men jag tror ju att det är ju TS som håller på att svamla- kolla så får du se att du citerade TS exv och då kommer präktiga KAREN in och rättar digSkrattande

OBS Jag är ingen kvinnohatare Karen Tungan ute

Nej!
    Jag är inte upprörd och sitter inte och gråter pga att 2 likadana meddelanden "råkades" skickas 2 ggr t.o.m av någon anledning?

Tobben skrev 2021-03-25 12:13:39 följande:
    Skärp dig!11! Det stavas övedriva.
    Skrattande Den var rolig!11!
    Jag tror inte han förstod att du var ironisk och att han faktiskt stavade rätt.
    Spucks skrev 2021-03-24 07:41:29 följande:
    Vet inte varför det blev frågetecken där, jag gjorde citationstecken.
    Kanske du har säkra tecken på ett sjukt sinneTungan ute för du skrev ju om man använder fler än ett ! eller ett ? så hade man det + förutom att du hade massor med stavfel - vilket jag inte skulle dra upp annars OM du inte hade frågat mig - så klaga inte på andra innan du själv skriver PERFEKT!
    Spucks skrev 2021-03-26 10:45:51 följande:

Nej, jag skrev inte om man använder fler än ett uttropstecken eller frågetecken är man knäpp, citatet handlade om "exclamation marks", som är uttropstecken. Dessutom hat jag ju inte gjort mina citationstecken som blev frågetecken på samma ställe Tungan ute

Och som jag skrev i mitt första inlägg här (det var ett tag sedan), så är jag faktist glad om jag blir rätt

Så du skojade eller om det med fler utropstecken?  okej no problems jag gillar också att skoja och jag skojade tillbaka om att du kanske var rubbad för att du använt 2 ?  och  om dina stavfel -

Du skriver ju riktigt bra svenska, men jag trodde du kom från england av nån anledning - kanske för du skrev om nån T.P från england?

Sen läste jag nog inte ditt första inlägg Flört
    Spucks skrev 2021-03-26 13:32:37 följande:

Nej, jag skojade inte om uttropsrecken, jag skojade när jag svarade på Tobbens kommentar om att det stavas "övedriva".

Menar du att du inte kännde till Terry Pratchett? Jag tror jag måste sluta prata med dig nu, det går bara inte att kommunicera med sådana barbarer!

Och jag menar faktist allvar att jag är glad om jag blir rättat ;) Jag använder faktist detta forum bland annat för att träna på att skriva på svenska, eftersom jag inte har bott i Sverige sedan 2014 och sedan dess har jag bara hållit igång språket genom att läsa böcker (och ibland artiklar) på svenska.

Ok..du har rätt att tycka vad du vill om du tycker jag är primitiv och grym för att jag inte visste vem det var - kände bara igen namnet -så får du ju tycka det självklart!
    Anonym (-y) skrev 2021-03-26 16:54:07 följande:
    Du verkar fett kränkt över allting.
    "fett kränkt" men du språkpolis- skriver man verkligen så? 
    NEJ! Skrattande
    Jag tycker den här tråden är rolig för att minst 50% ogillar språkpoliser så vi "pratar" om annat också och hur jäkla roligt det är att provocera en som tror att hen stavar perfekt!
    Ett exempel bara är att jag tyckte det är kul att utbyta dialekter med tex "gotlänningen" mot riktigt gammal stockholmska som nästan är lika svårt att förstå!

Du verkar "fettto" kränkt genom att hoppa på MIG helt plötsligt, men ni "språkpoliser" som speciellt TS som själv stavar och skriver meningar som en tjurig Baby/5 åring hen ska ni icke hoppa på?

Det kan ju vara lite obehagligt att tala om sanningen till någon som tror hen stavar och skriver perfekt i det svenska språket?
    Kolla på TS inlägg och klaga på hens stavfel och ibland totalt obegripliga - meningar som t.o.m vi som inte är språkpoliser ser är helt fel! 

Med det sagt så betyder inte det att jag är dålig på att stava - det vore ju lite fel när jag hjälper andra att stava rätt.
    Hoppa inte på folk först fetto om du inte kan stava perfekt svenska själv!
    Tungan ute
    city cat skrev 2021-03-26 18:50:52 följande:
    Nej, jag är inte TS. 
    Okej Karen lugna ner dig jag tror dig!
    Du är bara ännu en löjlig "språkpolis" som tror "för" är ett adjektiv?

Där fick du liiite komplex så pass att du inte ens kunde svara, men hoppa på folk som ALDRIG utgett sig för att stava perfekt eller vara en j...la "språkpolis" det är helt okej?
    Istället för att påpeka för TS som VILL lära sig riktig svenska och inte bara tattar svenska-att nej, men nu stavade du ju lite fel eller skrev lite fel - skriv som en svensk istället såhär - bla bla stoppa inte in tattar språk i svenskan!
Svar på tråden Det stavas FÖRRÄN