Utsättningsbesvär av SSRI
Hej. För 3 år sedan började det bli jobbigt på jobbet, för höga krav, dåliga förutsättningar osv... detta ledde till en stressreaktion och panikångestattack... blev sjukskriven och läkaren berättade om SSRI, om hur bra detta var mot både depression och ångest. Biverkningarna bestod av lite skakighet i armar, yrsel och lite illamående berättade läkaren, men detta var övergående inom 1-2 veckor. Sen skulle jag må bra.
Jag blev insatt på SSRI, tredje dagen small det till! Panikångestattacker avlöste varandra, självmordstankar dök fram( har aldrig haft dessa förut)... tremor, illamående, yrsel och diarré... blan annat. Efter 3 månader kunde jag känna mig något lugnare, men hade alltid spänningar kvar under hela behandlingstiden. För 6 veckor sedan satte jag ut detta med hjälp av en långsam uttrappning och en läkare. Tre första dagarna mådde jag fruktansvärt bra, manisk, euforisk, ville träffa allt och alla! Min sexlust kom tillbaka och livet var på topp. Fjärde dagen! Herregud vilken baksmälla! Yrsel, ångest, diarré och kräkningar... en känsla av feber och influensa och ont i mina muskler. Nu har det gått sex veckor och yrsel har gett med sig, illamåendet är bättre men jag har kvar sån stresskänsla i kroppen. Likt en inre stress/inre ångest... som kulminerar i panikattacker och gråtattacker. Känner inte igen mig! Är det någon som varit med om långdragna utsättningssymptom? När går det över? Behöver jag börja med SSRI igen?!
Jag känner mig helt rådvill och vet faktiskt inte vad jag ska göra...
Finns det några där med egna erfarenheter som vill dela med sig...