• Anonym (Nyfiken)

    Sexet över efter mannens orgasm

    Jag undrar varför många(för att inte säga dom allra flesta män) verkar tycka att sexet är över när dom kommit. Oavsett om kvinnan fått orgasm eller, det hänger liksom på att när mannen kommer då är sexet slut. Hur tänker ni män här??

    Skulle ni tycka att det var hel okej att eran kvinna till exempel skulle rida er tills hon kommer, sen bara kliver av och säger godnatt och lämnar er till ert öde.??

    Väldigt intresserad av att höra er mäns åsikter i frågan, speciellt ni som gör såhär.

  • Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm
  • Anonym (man)

    Varför tror du att de flesta män tänker så? Eller är det bara ett tafatt försök att provocera? De flesta män är måna om sin partners njutning, även om inte alla kanske är så skickliga på att ge sin partner orgasm (och många kvinnor är dåliga på att kommunicera vad de vill och tror att mannen magist bara ska komma på det av sig själv).

    Rent fysiologiskt så kan väldigt få män behålla ståndet när de kommit, och då blir penetrerande sex en omöjlighet (och kan till och med ge bestående skador på penis). Däremot kan man förstås ha smek och oralsex.

  • Lark

    Jag tror absolut att du har en poäng i det du skriver.
    Jag möter mycket den attityden ang sex. När killen har sprutat så är det klart.
    Och killar/män har generellt sett extremt dålig koll på sex... hur kvinnan fungerar etc.

    För mig är det extremt viktigt att kvinnan kommer. Min fru får alltid minst en orgasm, men oftast två. Ibland en tredje.
    Jag ser alltid till att hon kommer minst en gång före mig... så har vi chans att komma tillsammans andra gången.

    Och beroende på hur kåt hon är... ibland är hon fortfarande superkåt när vi kommit tillsammans... tja, då slickar jag henne och leker tills hon kommer igen.
    Och den orgasmen brukar vara en enda lång orgasm... hon ber mig sluta.

  • Anonym (man)
    Lark skrev 2021-03-22 14:37:50 följande:

    Jag tror absolut att du har en poäng i det du skriver.
    Jag möter mycket den attityden ang sex. När killen har sprutat så är det klart.
    Och killar/män har generellt sett extremt dålig koll på sex... hur kvinnan fungerar etc.

    För mig är det extremt viktigt att kvinnan kommer. Min fru får alltid minst en orgasm, men oftast två. Ibland en tredje.
    Jag ser alltid till att hon kommer minst en gång före mig... så har vi chans att komma tillsammans andra gången.

    Och beroende på hur kåt hon är... ibland är hon fortfarande superkåt när vi kommit tillsammans... tja, då slickar jag henne och leker tills hon kommer igen.
    Och den orgasmen brukar vara en enda lång orgasm... hon ber mig sluta.


    Uppenbarligen tänker inte du så. Inte jag heller. Och jag har aldrig stött på den inställningen bland andra män, men å andra sidan brukar jag inte diskutera sex med mina vänner. Varför tror du att du är unik i att bry dig om kvinnans njutning?
  • Hotelliggaren

    Det är ju så att många män känner absolut ingen lust alls efter orgasmen. det rinner liksom av fullständigt. Men det är klart att man kan fortsätta att ägna sig åt henne, slicka, smeka... Efter ett tag brukar man ju då vakna till liv oxo!
    Men jag ser alltid till att hon får minst en orgasm innan jag stoppar in kuken! Då är det ju inte hela världen om jag vill lägga mig och pusta lite efter min orgasm.... 

  • Lark
    Anonym (man) skrev 2021-03-22 14:44:21 följande:
    Uppenbarligen tänker inte du så. Inte jag heller. Och jag har aldrig stött på den inställningen bland andra män, men å andra sidan brukar jag inte diskutera sex med mina vänner. Varför tror du att du är unik i att bry dig om kvinnans njutning?
    Jag sa aldrig att jag var unik. Men uppenbarligen så tänker du och jag tämligen annorlunda.
    Du behöver inte ens prata med männen... du kan prata med kvinnorna.
    Eller inte ens prata... bara lyssna.

    Sex är ett ämne som verkligen lyser igenom och påverkar en relation enormt mycket. Det kommer upp förr eller senare. 
    Och då får man höra.

    Sen kan du ju testa vilken kille som helst.
    Fråga ett gäng killar hur stor klitoris är?
    Hur klitoris är konstruerad?
    På hur många sätt man kan stimulera klitoris?
    På hur många sätt man kan penetrera fittan?
    Vad man kan ändra i penetrationen?

    Shit... listan kan ju göras en mil....

    Jag undrar hur många killar som ens kan svara på dessa frågor.
  • Anders 386
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-03-22 13:52:10 följande:

    Jag undrar varför många(för att inte säga dom allra flesta män) verkar tycka att sexet är över när dom kommit. Oavsett om kvinnan fått orgasm eller, det hänger liksom på att när mannen kommer då är sexet slut. Hur tänker ni män här??

    Skulle ni tycka att det var hel okej att eran kvinna till exempel skulle rida er tills hon kommer, sen bara kliver av och säger godnatt och lämnar er till ert öde.??

    Väldigt intresserad av att höra er mäns åsikter i frågan, speciellt ni som gör såhär.


    För mig och för många andra män handlar det inte om hur vi "tänker" utan hur vi fungerar. Och som sagt - dom flesta "tappar" ståndet en stund efter utlösningen. Och då är fortsatt samlag en omöjlighet. Dessutom som någon uttryckte det så försvinner också lusten en stund efter utlösningen.
    Personligen löser jag det genom att alltid ge min fru orgasm innan jag själv kommer. Misstänker att många män löser det på samma sätt? Man prioriterar sin partners njutning för att sedan tänka på sin egen.

    Många kvinnor fungerar annorlunda, dom kan fortsätta njuta även efter en orgasm, vissa kan få flera orgasmer på raken vilket extremt få män klarar av.

    Det är lite förvånande att okunskapen är så stor hos det motsatta könet? Men det är väl för att det handlar om sex? Inget man lär sig i skolan direkt. Glad
  • Anonym (X)

    De flesta män tänker så, sorgligt nog.
    95% av männe får orgasm mot endast 65% av kvinnorna.

    Fast på familjeliv hävdar exakt alla män att de definitivt inte gör det. Det kan inte vara sant men de inser hur fel det är och därför ljuger dem rakt upp och ner.

    Anledningen: penetrationssex är normen liksom vår kultur att kvinnor ska behaga och män ta för sig.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/orgasmglappet
    www.facebook.com/watch/
    www.svd.se/orgasmer-ar-viktiga-for-jamstalldheten
    helio.se/sv/magazine/alla-vara-ligg-orgasmglappet/
    www.dagensarena.se/opinion/ulrika-karnborg-om-orgasmglapp/
    www.etc.se/inrikes/porren-bidrar-till-orgasmglappet

  • Anonym (Nyfiken)

    Jag hör redan här att män poängterar att dom tappar lusten och stånder efter orgasm, detta vet vi kvinnor självklart , tror inte någon kvinna kräver att en man ska ha fullt stånd efter orgasmen och kunna fortsätta samlaget direkt. Men sex betyder inte bara samlag. Det jag reagerat på att många män direkt efter orgasm avslutar sexet. Även om han vet att kvinnan inte alls har nått klimax eller är väldigt nära. I omvänd situation och jag inte känner att jag vill fortsätta ha samlag så ser jag till att tillfredsställa min man på annat sätt, jag tänker inte ens att inte att sexet är över föränn båda är tillfredsställda eller säger att det räcker nu.

  • Anonym (X)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-03-22 15:30:28 följande:
    Jag hör redan här att män poängterar att dom tappar lusten och stånder efter orgasm, detta vet vi kvinnor självklart , tror inte någon kvinna kräver att en man ska ha fullt stånd efter orgasmen och kunna fortsätta samlaget direkt. Men sex betyder inte bara samlag. Det jag reagerat på att många män direkt efter orgasm avslutar sexet. Även om han vet att kvinnan inte alls har nått klimax eller är väldigt nära. I omvänd situation och jag inte känner att jag vill fortsätta ha samlag så ser jag till att tillfredsställa min man på annat sätt, jag tänker inte ens att inte att sexet är över föränn båda är tillfredsställda eller säger att det räcker nu.
    Det ser man ju i tråden också.
    "Men jag slaknar så jag kan inte fortsätta".
    Jag, jag, jag, jag. Hela tiden fokus på sin egen njutning.
    De är i filosofisk mening inte ett dugg bättre än vilken torsk som helst som köper prostituerade. Deras njutning är det enda som har betydelse. När de inte har lust längre är det slut.


  • Anonym (X)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-03-22 15:30:28 följande:
    Jag hör redan här att män poängterar att dom tappar lusten och stånder efter orgasm, detta vet vi kvinnor självklart , tror inte någon kvinna kräver att en man ska ha fullt stånd efter orgasmen och kunna fortsätta samlaget direkt. Men sex betyder inte bara samlag. Det jag reagerat på att många män direkt efter orgasm avslutar sexet. Även om han vet att kvinnan inte alls har nått klimax eller är väldigt nära. I omvänd situation och jag inte känner att jag vill fortsätta ha samlag så ser jag till att tillfredsställa min man på annat sätt, jag tänker inte ens att inte att sexet är över föränn båda är tillfredsställda eller säger att det räcker nu.
    Jag hade en gång ett karlskrälle som funkade lika egoistiskt som de flesta karlar gör - när han fått orgasm är sexet slut. Punkt.

    Jag såg till att det var jag först vid ETT enda tillfälle. Sen betedde jag mig precis som han, som de allra flesta karlar gör: när jag hade fått orgasm var sexet SLUT.
    Herregud vilket liv det blev, vad förringad han kände sig, bortvald, usel och avvisad.

    Tja, sa jag: välkommen till min värld och de allra flesta kvinnors värld.
    Blev det någon ändring?
    Nix pix.

    Då ställde jag kravet att jag skulle få orgasm lika många gånger som han: då menade han på att det var helt mitt eget ansvar.
    Det är då man bryter upp och inser att vilken karl som helst går att byta ut mot en dildo, resultatet blir oftast otroligt mycket bättre.
Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm