• JosHed

    Hjälp! Bim+2, positivt ÄL-test men neg gravtest

    Hur går det för dig? 

    Jag tänker att mensen kan ju absolut vara sen om cykeln är rubbat. Vilken dag hade du ÄL (alltså typ dagen efter positivt ÄL-test)? Vilken dag är du på efter ÄL? 


     

  • JosHed

    Men den första stegringen, var den positiv då? Eller var den aldrig det? I så fall så kanske du hade ögglossning mycket senare än du trodde? Och då är det ett tag kvar. 

  • JosHed

    Man kan ju få ett positivt test på ägglossningstest utan att ägget sen släpper, kroppen försökte ägglossa men lyckades inte. Då kan den istället försöka senare. 

    Hade du i så fall positivt ÄL-test 24 mars och vi tänker att du ägglossade då så ägglossade du ju antagligen 25 mars. Räknar man sen 14 dagar framåt i tiden till beräknad mens så är det ju 7 april typ. 

  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-12 11:49:54 följande:

    Uppdatering! Nu är jag på BIM+21 om man utgår från min vanliga cykel men fortfarande ingen mens eller plus. Hade en pytteliten blödning för tre dagar sedan som jag gissar KAN vara en nidblödning men det är fortfarande oklart. Ska ta ett nytt graviditetstest i slutet på veckan.

    Håll tummarna för mig!


    Hur gick det?
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-27 06:08:47 följande:

    Jag fick varken ett pluss eller någon mens! Första gången jag är med om att mensen bara hoppar över en månad. Först blev jag orolig men sen träffade jag av nästa ägglossning med äl-test, så nu är jag på äl+11 och hoppas på ett pluss den här månaden istället.

    Annars får jag bara hoppas att mensen kommer så inte det blivit något helknas med den!


    Har läst att det är helt normalt att hoppa över 2 ägglossningar per år! Håller tummen nu ?? När ska du testa?
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-27 07:19:18 följande:

    Tänkte testa imorgonbitti på äl+12!

    Jag har ilningar/stickningar i brösten dagligen men det är det enda ?symtom? jag upplever. Skriver imorgon när jag testat! Tack för pepp och tum-hållningen :D


    Gör det!
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-04-29 20:49:48 följande:

    KAN INTE FATTA DET!! Jag är gravid!

    Tack snälla ni för all pepp <3

    Nu får jag bara hoppas att allt går bra.. Är i total chock!


    Grattis! Finns en grupp för BF 2022 på Facebook om du vill hoppa på :D
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-05-11 17:45:16 följande:

    Hej igen JosHed!

    Kan du bjuda in mig i fb-gruppen? Vill gärna vara med!!

    När plussade du?


    Hej! Finns en tråd här på familjeliv under gravidforumet som är typ BF januari 2022. Skriv där så blir du inbjuden av hon som skapat gruppen (den är hemlig!) :D

    Plussade 26 april (supertidigt på ÄL+8 typ). Är i v.6 nu!
  • JosHed
    Chanor011 skrev 2021-05-11 21:30:06 följande:

    Åh, okej! Då ska jag göra det :D

    Vad roligt! Då plussade du några dagar före mig bara. Jag plussade 29/4 , på äl+13.


    Ja precis! Mitt BF är 10 januari så får jag se om man blir flyttad på ultraljudet sen :)
Svar på tråden Hjälp! Bim+2, positivt ÄL-test men neg gravtest