• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad bär du hem maten i
  • zZzZz

Tidigare så vart det plastpåsar som ändå gick till soppåse, men numera 
    så blir det pappkasse storlek beroende på hur mycket man handlar :)

• VillaVillerkulla
    Minimalen skrev 2021-03-28 14:29:31 följande:

Jag använder ryggsäck, återanvända plastpåsar och Dramaten. Men det går ju inte att välja mer än 1 alternativ. Du borde göra om tråden och låta folk välja flera alternativ. Har kanske köpt 5 nya påsar de senaste 10 åren.

Det är inte livsviktigt att det blir till 100% rätt.
  • VillaVillerkulla
    Minimalen skrev 2021-03-28 14:29:31 följande:

Jag använder ryggsäck, återanvända plastpåsar och Dramaten. Men det går ju inte att välja mer än 1 alternativ. Du borde göra om tråden och låta folk välja flera alternativ. Har kanske köpt 5 nya påsar de senaste 10 åren.

• Minimalen
    VillaVillerkulla skrev 2021-03-28 16:07:17 följande:

Oj jag glömde skriva att jag även använder nära nog utslitna tygkassar.
  • Jag är bara jag

Tygpåsar varav den äldsta är hur många år som helst, Gamla plastkassar vi sparat och nån papperspåse jag fått. Lite tjockare/finare pappåse då.

• Betty Boop

Jag bär hem mina varor i tygkassar! Men varför är det relevant om jag har köpt dem nyligen eller redan hade de hemma??

• Physalis

Använder tjocka plastkassar som man kan köpa i affären. Har också en tunn "tyg" påse (acryl så plast egentligen) i väskan om jag spontanhandlar, behöver jag fler påsar köpet jag en papperskasse som jag återanvänder.

Korrekturläser som en kratta
  • sextiotalist

Tygkassar, (den äldsta är nog 30 år nu), större shoppingkassar, dramaten eller cykelkorg

• hawthorne
    Betty Boop skrev 2021-03-28 19:04:55 följande:
    Jag bär hem mina varor i tygkassar! Men varför är det relevant om jag har köpt dem nyligen eller redan hade de hemma??
    Jag gissar att TS tänker på miljöpåverkan.

Plats- eller papperskassar är lika dåliga för miljön. Medan nya tygkassar är allra värst.
    Bäst är att använda det som redan finns, tex tygkassar som gjorts av begagnat tyg.
Svar på tråden Vad bär du hem maten i