BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Jag fick en insikt idag efter att jag tänkt på vad några av mina bästa vänner sa i söndags när jag berättade för dem att jag var gravid i vecka 9 (de har båda barn sedan tidigare!).
Det här med att just nu oroa sig för MF/MA. Den oron kmr gå över till något annat sen. Efter KUB kommer jag säkert börja oroa mig för om barnet växer som det ska. Inför förlossningen kommer jag oroa mig för om allt ska gå bra. Sen när barnet är satt till världen kommer jag oroa mig över plötslig spädbarnsdöd. Sen kommer jag vara orolig över att jag nu har ansvar för en annan människas liv! OMG! Sen kommer jag väl oroa mig över om något ska hända barnet i förskolan, sedan i grundskolan. Och tänk sen när tonåren startar och alla dumheter som kommer hittas på där! Riskerar ju att vara sömnlös om nätterna tills jag vet att den är hemma igen efter sitt galej!
Ville bara säga att från och med nu kommer nog den där oron att finnas med oss. Jag ska själv försöka dämpa den och påminna mig själv om att oro inte gör mig själv något gott. Bättre att glädjas åt det jag vet här och nu. Och just nu är det att jag är gravid och vi ska kanske få vårt första barn. Amazing! :D
Precis vad jag har hört sen innan! Oron är en del av föräldraskapet, så det är bara att vänja sig, hahahaha!
Häftigt att vi alla här är gravida! Vilken otrolig känsla! (fast om jag ska va bortskämd och får önska skulle det gärna kunnat va mindre illamående för min del.. hahah)