BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Det är först framåt 15-16 mitt illamående kommer så arbetsdagarna funkar bra tycker jag. Uppskattar helt plötsligt att jobba hemifrån för då kan man ta en Powernap och avsluta arbetsdagen när illamåendet kommer.
Åh... Usch, det är inte lätt! Lider med dig! Men va märkligt att det kan börja på så konstiga tider på dagen! Alltså att vissa känner mer av det senare än tidigare.Vissa inte alls, andra extremt mycket.
Min sambo var liksom fundersam över mitt bakis-mående och sa nåt i stilen häromdagen: "Men vad är den evolutionära funktionen med detta för en kvinna, när detta inte riktigt hjälper en?". JO TACK, det undrar vi kvinnor med! hahahaha. Kanske att det ändå tvingar en till att vila mer för att man är så opepp på allt annat? Vad vet jag... :P
Är ju så tacksam över att vara gravid men man testas ju lite i denna resa också, haha. Jag försöker räkna ned mina dagar och veckor på min preglife-app tänka mer framåt mot de nästkommande veckorna med KUB osv.
Tänker många gånger på hur en man skulle kunna hantera dessa saker. Då tänker jag direkt på att det är vi kvinnor som är gjorda för att fysiskt och mentalt klara av sjukdomar och andra påfrestande saker (som graviditet) än vad män gör. Det är ju därför män har MAN COLDs som helt förlamar dem, medan vi kvinnor ofta hade kunnat springa runt som vanligt trots feber osv.
Så därför tänker jag att det ändå är JÄVLIGT HÄFTIGT att vara kvinna! Även om det såklart kommer med en del ojämnställdhets-aspekter ibland också tyvärr. VI ÄR JU SÅ SJUKT STARKA!
Pepp härifrån i ett sjukt långt inlägg! Vi klarar detta!