• Lilant

    Gravid v 28, kort tapp och öppen

    Alla omföderskor är mer öppna under hela graviditeten upp till 3 cm än förstföderskor, så jag hade inte varit orolig eftersom det inte är ditt första barn :) jag va öppen (förstföderska) 1-3 cm från vecka 30 :) denna gången är jag ju bara i vecka 14 så vet ej, men om hinnbkåsan bultar så ska du ta de jävla lugnt då den kan spricka vid ansträngning och om barnet inte är fixerat så ska du lägga dig ner och ringa ambulans direkt

  • Lilant

    Ska tilläggas att jag har extremt onda förverkar från vecka 20 då snackar vi förlossnings ont men hon är född i vecka 39. Fick göra 3 ultraljud på förlossningen vecka 25( minskade fosterrörelser) ,38(blödningar),39 ( kollade Hur bäbisen mådde innan dom tog vattnet)

  • Lilant
    MammaMu89 skrev 2021-04-01 08:35:08 följande:

    Okej vad skönt att höra, ja jo den är ju de. Har inte pratat med läkaren, har super ångest så fort jag måste ringa till förlossningen å känns inte som man blir tagen på allvar. Har så mycke dåliga erfarenheter sen förra gången tyvärr. Men får ta mig i kragen och ringa om de är samma idag och åka in för en kontroll, magen är konstant spänd å jobbig men inte alltid direkt ont ont men ibland får jag förjäkla ont.


    Vet att dom aldrig tar en seriöst, har du en partner så kan denna ringa då lyssnar dom 99% av gångerna :D vid minskade fosterrörelser ringde jag å dom brydde sig knappt sen ringde min man då fick vi komma in direkt efter det ringde bara han och jag fick komma in varje gång
  • Lilant
    Lilant skrev 2021-04-01 06:51:47 följande:

    Alla omföderskor är mer öppna under hela graviditeten upp till 3 cm än förstföderskor, så jag hade inte varit orolig eftersom det inte är ditt första barn :) jag va öppen (förstföderska) 1-3 cm från vecka 30 :) denna gången är jag ju bara i vecka 14 så vet ej, men om hinnbkåsan bultar så ska du ta de jävla lugnt då den kan spricka vid ansträngning och om barnet inte är fixerat så ska du lägga dig ner och ringa ambulans direkt


    Buktar ska de så klart stå
  • Lilant
    MammaMu89 skrev 2021-04-01 09:54:18 följande:

    Helt sjukt att dom inte gör de. Aha men va smart då ska jag nog be honom ringa istället faktiskt. Förra gången fick jag tjata mig in 3 gånger på samma vecka då jag misstänkte vattnet läckte, kom in efter mycke om å men alla 3 gånger och enligt dom så kanske de sippra lite men va ingen fara. Sista dagen jag var in så fick jag nästan ryta i att jag ville träffa en läkare för undersökning å tack gode gud för de. Hade ca 1,5- 2 dl vatten kvar å vart igångsatt inom 1 timme eftersom läkaren inte visste hur länge de varit dåligt med vatten då dom på förlossningen inte tagit tag i de ordentligt. Men ut kom en frik välmående pojk som tur var.


    Tyvärr så får man tjata men ringer någon annan brukar dom släppa in direkt, många av resurserna går tyvärr till åt kvinnor som är oroliga för tidiga missfall och ljuget till sig ultraljud genom att ljuga om smärta och blödningar iallefall på mitt sjukhus är de samma personal på gyn som på förlossningen. Tråkigt att det är så men oftast går de ju bra men man läser ju om dom kvinnor som inte blivit lyssnade på som idag inte har sina barn hos sig, hemskt :(
  • Lilant
    Ebo88 skrev 2021-04-03 12:16:04 följande:

    Förlåt men jag tycker du är lite respektlös mot de kvinnor som lider av tidiga missfall då många faktist kan få problem.

    Jag har komplicerade graviditeter i mitt bagage pga medicinska indikationer och jag har sökt vård många gånger i tidigt skede där jag har haft ont och problem med blödningar.

    Tråkigt att du har upplevt kvinnor som har ljugit men hur säker är du på att dom faktist ljuger?

    Jag har även sökt vård under senare del av graviditet med och de gånger jag har upplevt minskade fosterrörelser så har jag aldrig frågat om jag får komma in utan jag har snarare sagt att jag kommer in på en gång och av vilken anledning och de har aldrig nekat mig eller hindrat mig från att åka in.


    Du har varit med på fl länge finns massvis med trådar där kvinnor berättar att dom tänker/har ljugit till sig utraljud. Vilket är ett stort problem då jag tillexempel inte fick komma in till gyn efter missfall där jag senare fick en infektion i livmodern. så nej är inte respektlös mot dom som fått missfall då jag är en av dom och jag ser problemet med folk som ljuger och tar tider ifrån dom som verkligen behöver det:) jag beklagar dina änglabarn
Svar på tråden Gravid v 28, kort tapp och öppen