• Anonym (Mmm)

Bråk med pojkvän! Hjälp

Jag har skrivit en liknande tråd om detta men fick ingen respons där. Jag behöver hjälp nu.

Jag har vart tillsammans med min pojkvän i 9 månader. Allt har vart jätte bra, vi har aldrig bråkat o inga tecken alls på att han skulle vilja göra slut, tvärt om snarare.

Jag är van vid att höra ifrån honom hela tiden, har har skrivit till mig så fort han vaknar o jag har skrivit till honom.

Iaf förra helgen dök det upp en notis att han fått en matchning på Tinder. Vi har aldrig pratat om att ta bort det men jag har tagit bort min app men inte själva kontot. Jag frågar honom om han har kvar Tinder o han svarar att ja det har han men han har inte vart där inne sedan vi träffades. Jag frågar då om matchningen men han säger att det kan ju vara någon som fått upp honom nu. Han frågar även om jag tagit bort min Tinder o söger sedan att han tar bort sin. Hela kvällen var lite spänd. Han frågade om jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen då jag kände mig besviken. På morgonen därpå säger jag att det var tråkigt det blev såhär. Vi börjar då kyssas o mysa. Just då köndes allt bra men efter att han åkt har allt varit konstigt.

Han skrev aldrig som han brukar, ist skrev jag senare på kvällen. Dagarna efter har han skrivit men inte alls i så stor utsträckning. Jag har känt att jag försökt anstränga mig men när man bara får korta o tråkiga svar tillbaks tröttnar jag med. Detta har gjort att jag slutat skriva till honom då jag tycker att jag bara fått dryga svar tillbaka.

Igår frågade jag om han ville komma o det gjorde han. Men visst köndes det stelt. Jag kände mig också stel då allt köndes konstigt. Ni vet kanske vad jag menar, både han o jag pratade men det var som att ingen varken vågade eller ville kyssa den andra. Jag är inte den som vågar söka kontakt när det känns som jag blir dissad. Vi kysstes iaf hejdå.

Just nu känns det som han är Påväg o göra slut med mig samtidigt som det inte alls är en anledning pga en sådan sak, snarare jag som borde va arg.

Hur ska jag bemöta detta? Någon som vart i en liknande situation där killen blivit så dryg? Jag har mått skit dåligt i en vecka nu då man märkt att han beteende blivit så förändrat o kallt. Att ligga o kramas, pussas o mysa fanns inte alls där igår, just nu könns han bara främmande.

Och är det någon som vet hur Tinder funkar? Har försökt läsa lite o det står att man fortfarande finns kvar även om man är inaktiv. Sen har jag även sett en kompis ha sitt konto inaktivt, dvs hon måste låsa upp det typ för hon inte vart aktiv på länge. Någon som vet?

• Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp
  • Anonym (lll)

Men ni får väl ta ett snack igen. Sag bara att du har tänkt lite och vill att ni reder ut detta en gång för alla. Inget skuldbeläggande utan bara "Var står vi?" "Kan vi båda ta bort eventuella konton på olika siter nu?" 

När jag och min man möttes online så tog vi bort våra profiler i princip tillsammans, som en grej liksom. Det var väldigt trevligt. 

• Anonym (ww)

När nån ska hålla på och tjejsura och köra med tyst bestraffning hade jag också lackat ur.

" jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen"

• Anonym (S)
    Gertland skrev 2021-04-02 23:01:54 följande:
    Om han avslutat sitt konto ja. Men om han har pausat det nej.
    Vad är det då för vits att pausa om man både kan matchas och får meddelanden?? Dessutom så står det ju online specifikt att man inte ska få notifieringar om man pausat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 23:05:27 följande:
    Men jag tror inte han har inaktiverat sitt konto utan isf skulle det enbart vara att han inte gått in på appen något. Så kontor är ju kvar.

Sen undrar jag lite om kontot låser sig o blir inaktivt av sig självt om man inte är inne på appen på ett tag eller om det är något man själv måste göra?
    Nej man måste aktivt pausa kontot under inställningarna i appen.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (ww) skrev 2021-04-03 08:03:59 följande:

När nån ska hålla på och tjejsura och köra med tyst bestraffning hade jag också lackat ur.

" jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen"

Självklart skulle jag där o då sagt vad jag kände. Sen var jag la inte helt tyst, kommenterade filmen vi såg, skrattade, frågade hur hans jobb gick men stämningen var ju stel.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-03 08:43:46 följande:

Nej man måste aktivt pausa kontot under inställningarna i appen.

Så även om man inte är inne i appen på flera veckor händer inget? Man loggas inte ut eller liknande automatiskt?
  • Anonym (Lollo)

Jag reagerar på hur intensiv han har varit. Smsa hela tiden. Svarar inte du nästan direkt så hör han av sig och skriver det mycket passivt aggressiva: Jaha så du ignorerar mig bara.

Det är inte normalt och det är inte schysst. Man beter sig inte så. Det är varningsflagg på det.

Det är väl kanske hans grej att köra spel och känslomässig utpressning. Han vet inte hur han ska hantera Tinder-situationen så han drar sig undan och blir kall. Du ska bli orolig och springa efter honom.

Fundera på hur du vill ha er relation. Prata sedan med honom hur du skulle önska att ni hade det framåt. Inte på ett anklagande sätt, men mer; jag vill gärna att vi ska kunna tala öppet om saker framöver. Jag vill inte att vi drar oss undan. Jag vill också att vi ska ha förståelse för att den andre kanske inte kan svara på direkten jämt, och att det är ok.

Tar han detta på ett vuxet sätt finns det väl hopp. Börjar han argumentera, sura, ska straffa genom att inte svara på samtal och sms och säga: Men du sa ju att vi skulle ha förståelse om den andra inte kan svara! Ja då får man rädda sig själv och faktiskt göra slut.

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Lollo) skrev 2021-04-03 11:49:35 följande:

Jag reagerar på hur intensiv han har varit. Smsa hela tiden. Svarar inte du nästan direkt så hör han av sig och skriver det mycket passivt aggressiva: Jaha så du ignorerar mig bara.

Det är inte normalt och det är inte schysst. Man beter sig inte så. Det är varningsflagg på det.

Det är väl kanske hans grej att köra spel och känslomässig utpressning. Han vet inte hur han ska hantera Tinder-situationen så han drar sig undan och blir kall. Du ska bli orolig och springa efter honom.

Fundera på hur du vill ha er relation. Prata sedan med honom hur du skulle önska att ni hade det framåt. Inte på ett anklagande sätt, men mer; jag vill gärna att vi ska kunna tala öppet om saker framöver. Jag vill inte att vi drar oss undan. Jag vill också att vi ska ha förståelse för att den andre kanske inte kan svara på direkten jämt, och att det är ok.

Tar han detta på ett vuxet sätt finns det väl hopp. Börjar han argumentera, sura, ska straffa genom att inte svara på samtal och sms och säga: Men du sa ju att vi skulle ha förståelse om den andra inte kan svara! Ja då får man rädda sig själv och faktiskt göra slut.

Det konstiga är att han som sagt vart extremt på med att skriva, samtidigt som han alltid prioriterat mig långt efter sina vänner. Dvs han vill ses betydligt mindre jämfört med kontakten han vill ha. Hans vänner betyder allt för honom! Dom umgås o sover över hos varandra. Jag är dock hundra på att det inte är en tjej han umgås med.

Idag har han vart som vanligt k text mot mig. Kanske hjälpte det att backa ifrån honom o sluta svara när han var dryg.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 09:46:46 följande:
    Så även om man inte är inne i appen på flera veckor händer inget? Man loggas inte ut eller liknande automatiskt?
    Nej inget händer. Kontot är kvar, aktivt. Man måste in i appens inställningar och sedan klicka på "avsluta konto", därefter får man välja om man ska pausa eller ta bort helt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 12:09:16 följande:
    Det konstiga är att han som sagt vart extremt på med att skriva, samtidigt som han alltid prioriterat mig långt efter sina vänner. Dvs han vill ses betydligt mindre jämfört med kontakten han vill ha. Hans vänner betyder allt för honom! Dom umgås o sover över hos varandra. Jag är dock hundra på att det inte är en tjej han umgås med.

Idag har han vart som vanligt k text mot mig. Kanske hjälpte det att backa ifrån honom o sluta svara när han var dryg.
    Jag håller med Lollo om varningsklockorna!! Han försöker styra dig med känslomässig utpressning och beter sig som en barnrumpa.

Även om han är som vanligt nu så måste ni ta den där diskussionen sen, och då inte bara om Tinder utan om hur han är emot dig.
Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp