• Anonym (Mmm)

Bråk med pojkvän! Hjälp

Jag har skrivit en liknande tråd om detta men fick ingen respons där. Jag behöver hjälp nu.

Jag har vart tillsammans med min pojkvän i 9 månader. Allt har vart jätte bra, vi har aldrig bråkat o inga tecken alls på att han skulle vilja göra slut, tvärt om snarare.

Jag är van vid att höra ifrån honom hela tiden, har har skrivit till mig så fort han vaknar o jag har skrivit till honom.

Iaf förra helgen dök det upp en notis att han fått en matchning på Tinder. Vi har aldrig pratat om att ta bort det men jag har tagit bort min app men inte själva kontot. Jag frågar honom om han har kvar Tinder o han svarar att ja det har han men han har inte vart där inne sedan vi träffades. Jag frågar då om matchningen men han säger att det kan ju vara någon som fått upp honom nu. Han frågar även om jag tagit bort min Tinder o söger sedan att han tar bort sin. Hela kvällen var lite spänd. Han frågade om jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen då jag kände mig besviken. På morgonen därpå säger jag att det var tråkigt det blev såhär. Vi börjar då kyssas o mysa. Just då köndes allt bra men efter att han åkt har allt varit konstigt.

Han skrev aldrig som han brukar, ist skrev jag senare på kvällen. Dagarna efter har han skrivit men inte alls i så stor utsträckning. Jag har känt att jag försökt anstränga mig men när man bara får korta o tråkiga svar tillbaks tröttnar jag med. Detta har gjort att jag slutat skriva till honom då jag tycker att jag bara fått dryga svar tillbaka.

Igår frågade jag om han ville komma o det gjorde han. Men visst köndes det stelt. Jag kände mig också stel då allt köndes konstigt. Ni vet kanske vad jag menar, både han o jag pratade men det var som att ingen varken vågade eller ville kyssa den andra. Jag är inte den som vågar söka kontakt när det känns som jag blir dissad. Vi kysstes iaf hejdå.

Just nu känns det som han är Påväg o göra slut med mig samtidigt som det inte alls är en anledning pga en sådan sak, snarare jag som borde va arg.

Hur ska jag bemöta detta? Någon som vart i en liknande situation där killen blivit så dryg? Jag har mått skit dåligt i en vecka nu då man märkt att han beteende blivit så förändrat o kallt. Att ligga o kramas, pussas o mysa fanns inte alls där igår, just nu könns han bara främmande.

Och är det någon som vet hur Tinder funkar? Har försökt läsa lite o det står att man fortfarande finns kvar även om man är inaktiv. Sen har jag även sett en kompis ha sitt konto inaktivt, dvs hon måste låsa upp det typ för hon inte vart aktiv på länge. Någon som vet?

• Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-02 17:13:45 följande:

Ja HAN kan höra av sig om han vill laga saker mellan er. Och sen känns det verkligen konstigt om ni hörs så där snart efter att ha skilts åt, det behövs verkligen inte. Låt honom vara så länge medan du funderar ut vad du vill egentligen.

Tack för du tycker jag har rätt att ifråga sätta en sådan sak. Jag började få ångest att jag överreagerade. Kan tillägga att jag inte direlt blev arg utan ifrågasatte o den var jag såklart ledsen under kvällen o han upplevde nog mig som sur.

Det är han som velat ha kontakt exakt hela tiden. Har jag tex slutat svara honom har han skrivit inom en timme o har t.o.m. då frågat om jag ignorerat honom. Det blir därför tydligt att han ändrat sätt.

Han skickade iaf en snap chat till mig. Ska de hur han beter sig idag.

Jag har bara så svårt att veta sanningen. Min magkänsla sa i början att han talade sanning men nu vet jag inte alls. Det känns som han är en främling för mig o det känns jätte jobbigt. Innan kunde jag skriva vad som till honom men nu tar det verkligen emot då jag inte vet vad jag får för svar o det gör att även jag backar ifrån honom.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 18:31:34 följande:
    Tack för du tycker jag har rätt att ifråga sätta en sådan sak. Jag började få ångest att jag överreagerade. Kan tillägga att jag inte direlt blev arg utan ifrågasatte o den var jag såklart ledsen under kvällen o han upplevde nog mig som sur.

Det är han som velat ha kontakt exakt hela tiden. Har jag tex slutat svara honom har han skrivit inom en timme o har t.o.m. då frågat om jag ignorerat honom. Det blir därför tydligt att han ändrat sätt.

Han skickade iaf en snap chat till mig. Ska de hur han beter sig idag.

Jag har bara så svårt att veta sanningen. Min magkänsla sa i början att han talade sanning men nu vet jag inte alls. Det känns som han är en främling för mig o det känns jätte jobbigt. Innan kunde jag skriva vad som till honom men nu tar det verkligen emot då jag inte vet vad jag får för svar o det gör att även jag backar ifrån honom.
    För mig är det en självklarhet, du frågar eftersom du inte vet hur Tinder funkar, han vet garanterat att han gjort fel men vill inte erkänna att han fortfarande swajpar. Det gör man inte i en relation.

Han verkar väldigt konstig. Nu vet jag inte hur du tänker men det är inte normalt att höras av hela tiden, inte om man är i en vuxen relation. Då förstår man att den andra har ett liv och det kan väl inte ens bli intressant att höras så ofta till slut.

Jag har aldrig haft Tinder, kanske andra vet bättre hur matchningar funkar, jag ska fråga en kompis också som kanske vet för man blir ju nyfiken. För mig känns det inte som att han är helt sanningsenlig, eller så klarar han bara inte av att bemöta dina känslor. Klart man frågar om ens kille har en dejtingapp när han får matchningar!
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-02 18:48:05 följande:

För mig är det en självklarhet, du frågar eftersom du inte vet hur Tinder funkar, han vet garanterat att han gjort fel men vill inte erkänna att han fortfarande swajpar. Det gör man inte i en relation.

Han verkar väldigt konstig. Nu vet jag inte hur du tänker men det är inte normalt att höras av hela tiden, inte om man är i en vuxen relation. Då förstår man att den andra har ett liv och det kan väl inte ens bli intressant att höras så ofta till slut.

Jag har aldrig haft Tinder, kanske andra vet bättre hur matchningar funkar, jag ska fråga en kompis också som kanske vet för man blir ju nyfiken. För mig känns det inte som att han är helt sanningsenlig, eller så klarar han bara inte av att bemöta dina känslor. Klart man frågar om ens kille har en dejtingapp när han får matchningar!

Nej jag har ju aldrig tidigare hörts så mycket som vi gjort i tidiga relationer. I början var han extremt på. Slutade jag svara på kom ett nytt inom 30 min. Nu kan det tex va att jag slutat svara o så kan det 3 timmar senare komma om jag somnar. Svarar jag då nej så skriver han: jaha du ignorerade mig bara!

Kolla gärna med din kompis hur Tinder funkar. Jag har kunnat läsa olika saker. En sida skriver att man alltid finns kvar så länge man har kvar kontot men en anna skriver att det blir inaktivt.

Förstår bara inte hur han kan vara så på innan..
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 18:55:07 följande:
    Nej jag har ju aldrig tidigare hörts så mycket som vi gjort i tidiga relationer. I början var han extremt på. Slutade jag svara på kom ett nytt inom 30 min. Nu kan det tex va att jag slutat svara o så kan det 3 timmar senare komma om jag somnar. Svarar jag då nej så skriver han: jaha du ignorerade mig bara!

Kolla gärna med din kompis hur Tinder funkar. Jag har kunnat läsa olika saker. En sida skriver att man alltid finns kvar så länge man har kvar kontot men en anna skriver att det blir inaktivt.

Förstår bara inte hur han kan vara så på innan..
    Ok, nu har jag iaf fått svar från min kompis och googlat lite själv.

Om en person har ett gratis konto så försvinner en Like efter 24 timmar. Alltså måste personen varit aktiv senaste 24 timmarna och gjort en Like för att få en matchning.

Om en person har ett betalkonto så vet vi inte exakt hur länge en Like ligger aktiv, men eftersom ni varit tillsammans ca 9 månader så måste han isf ha betalat för ett abonnemang på minst lika lång tid för att det ens ska finnas en teknisk möjlighet att kunna ligga kvar, och då är det bara helår som gäller och det kostar 909:- som din kille då skulle ha betalat max 3 månader innan ni blev ett par. Jag förstår personligen inte varför man skulle betala för ett helår på Tinder när det finns kortare abonnemang där man inte slänger bort lika mkt pengar ifall man träffar nån.

Prislista: dejting-sidor.com/recension/tinder/

Man kan radera sitt konto för gott så klart men man kan annars välja att pausa det. OBS - detta är ett aktivt val man gör i appen! Om man inte gör det fortsätter kontot vara aktivt och man är synlig för andra. Om man pausar Tinder ska man inte få några mail eller några aviseringar i mobilen heller.

Pausfunktionen: lanera-austral.com/sv/how-to/581-how-to-delete-or-deactivate-tinder-account.html

Det räcker inte heller att ta bort appen från telefonen för att radera kontot - det finns kvar ändå! När man sedan installerar appen igen så finns alla matchningar och meddelanden som dykt upp under tiden och väntar på användaren.

androidstandard.com/swe/hur-du-tar-bort-alla-dina-matchningar-pa-tinder/

Kort sagt - din kille ljuger för dig. Han är aktiv på Tinder och klickar Likes på andra tjejer. Det är inte rimligt att han betalat för ett helår på Tinder och hela hans beteende skriker att han är skyldig.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-02 20:52:12 följande:

Ok, nu har jag iaf fått svar från min kompis och googlat lite själv.

Om en person har ett gratis konto så försvinner en Like efter 24 timmar. Alltså måste personen varit aktiv senaste 24 timmarna och gjort en Like för att få en matchning.

Om en person har ett betalkonto så vet vi inte exakt hur länge en Like ligger aktiv, men eftersom ni varit tillsammans ca 9 månader så måste han isf ha betalat för ett abonnemang på minst lika lång tid för att det ens ska finnas en teknisk möjlighet att kunna ligga kvar, och då är det bara helår som gäller och det kostar 909:- som din kille då skulle ha betalat max 3 månader innan ni blev ett par. Jag förstår personligen inte varför man skulle betala för ett helår på Tinder när det finns kortare abonnemang där man inte slänger bort lika mkt pengar ifall man träffar nån.

Prislista: dejting-sidor.com/recension/tinder/

Man kan radera sitt konto för gott så klart men man kan annars välja att pausa det. OBS - detta är ett aktivt val man gör i appen! Om man inte gör det fortsätter kontot vara aktivt och man är synlig för andra. Om man pausar Tinder ska man inte få några mail eller några aviseringar i mobilen heller.

Pausfunktionen: lanera-austral.com/sv/how-to/581-how-to-delete-or-deactivate-tinder-account.html

Det räcker inte heller att ta bort appen från telefonen för att radera kontot - det finns kvar ändå! När man sedan installerar appen igen så finns alla matchningar och meddelanden som dykt upp under tiden och väntar på användaren.

androidstandard.com/swe/hur-du-tar-bort-alla-dina-matchningar-pa-tinder/

Kort sagt - din kille ljuger för dig. Han är aktiv på Tinder och klickar Likes på andra tjejer. Det är inte rimligt att han betalat för ett helår på Tinder och hela hans beteende skriker att han är skyldig.

Hur ser det ut när man pausar det?

Dock tycker jag det där med 24 h lät lite konstigt. När jag var aktiv på Tinder var del vid flertalet gånger jag swipade ja på killar som jag sedan matchade med över en vecka Senare.

Idag har han vart lite mer på. Nyfiken o grejer vad jag gör.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 21:22:17 följande:
    Hur ser det ut när man pausar det?

Dock tycker jag det där med 24 h lät lite konstigt. När jag var aktiv på Tinder var del vid flertalet gånger jag swipade ja på killar som jag sedan matchade med över en vecka Senare.

Idag har han vart lite mer på. Nyfiken o grejer vad jag gör.
    Jag har inte Tinder själv så vet inte hur det ser ut i själva appen men det som är tydligt är att du inte får några notifieringar, som din kille fick.
  • Gertland

Om man har betaltjänsten ser man vilka som gillat ens profil även om de inaktiverat sitt konto och man kan fortfarande matcha med någon på sin gillalista. Teoretiskt kan han alltså ha gillat någon tjej för länge sen och tjejen kan om hon är betalmedlem matcha med honom trots att han inaktiverat sitt konto.

• Anonym (S)
    Gertland skrev 2021-04-02 22:50:48 följande:

Om man har betaltjänsten ser man vilka som gillat ens profil även om de inaktiverat sitt konto och man kan fortfarande matcha med någon på sin gillalista. Teoretiskt kan han alltså ha gillat någon tjej för länge sen och tjejen kan om hon är betalmedlem matcha med honom trots att han inaktiverat sitt konto.

Men om han inaktiverat sitt konto ska han ju inte få några notifieringar alls?
  • Gertland
    Anonym (S) skrev 2021-04-02 22:58:05 följande:

Men om han inaktiverat sitt konto ska han ju inte få några notifieringar alls?

Om han avslutat sitt konto ja. Men om han har pausat det nej.
  • Anonym (Mmm)
    Gertland skrev 2021-04-02 22:50:48 följande:

Men jag tror inte han har inaktiverat sitt konto utan isf skulle det enbart vara att han inte gått in på appen något. Så kontor är ju kvar.

Sen undrar jag lite om kontot låser sig o blir inaktivt av sig självt om man inte är inne på appen på ett tag eller om det är något man själv måste göra?
Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp