• Anonym (Mmm)

Bråk med pojkvän! Hjälp

Jag har skrivit en liknande tråd om detta men fick ingen respons där. Jag behöver hjälp nu.

Jag har vart tillsammans med min pojkvän i 9 månader. Allt har vart jätte bra, vi har aldrig bråkat o inga tecken alls på att han skulle vilja göra slut, tvärt om snarare.

Jag är van vid att höra ifrån honom hela tiden, har har skrivit till mig så fort han vaknar o jag har skrivit till honom.

Iaf förra helgen dök det upp en notis att han fått en matchning på Tinder. Vi har aldrig pratat om att ta bort det men jag har tagit bort min app men inte själva kontot. Jag frågar honom om han har kvar Tinder o han svarar att ja det har han men han har inte vart där inne sedan vi träffades. Jag frågar då om matchningen men han säger att det kan ju vara någon som fått upp honom nu. Han frågar även om jag tagit bort min Tinder o söger sedan att han tar bort sin. Hela kvällen var lite spänd. Han frågade om jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen då jag kände mig besviken. På morgonen därpå säger jag att det var tråkigt det blev såhär. Vi börjar då kyssas o mysa. Just då köndes allt bra men efter att han åkt har allt varit konstigt.

Han skrev aldrig som han brukar, ist skrev jag senare på kvällen. Dagarna efter har han skrivit men inte alls i så stor utsträckning. Jag har känt att jag försökt anstränga mig men när man bara får korta o tråkiga svar tillbaks tröttnar jag med. Detta har gjort att jag slutat skriva till honom då jag tycker att jag bara fått dryga svar tillbaka.

Igår frågade jag om han ville komma o det gjorde han. Men visst köndes det stelt. Jag kände mig också stel då allt köndes konstigt. Ni vet kanske vad jag menar, både han o jag pratade men det var som att ingen varken vågade eller ville kyssa den andra. Jag är inte den som vågar söka kontakt när det känns som jag blir dissad. Vi kysstes iaf hejdå.

Just nu känns det som han är Påväg o göra slut med mig samtidigt som det inte alls är en anledning pga en sådan sak, snarare jag som borde va arg.

Hur ska jag bemöta detta? Någon som vart i en liknande situation där killen blivit så dryg? Jag har mått skit dåligt i en vecka nu då man märkt att han beteende blivit så förändrat o kallt. Att ligga o kramas, pussas o mysa fanns inte alls där igår, just nu könns han bara främmande.

Och är det någon som vet hur Tinder funkar? Har försökt läsa lite o det står att man fortfarande finns kvar även om man är inaktiv. Sen har jag även sett en kompis ha sitt konto inaktivt, dvs hon måste låsa upp det typ för hon inte vart aktiv på länge. Någon som vet?

• Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-03 14:19:50 följande:

Nej inget händer. Kontot är kvar, aktivt. Man måste in i appens inställningar och sedan klicka på "avsluta konto", därefter får man välja om man ska pausa eller ta bort helt.

Men då är det ju möjligt att han kan ha haft kontot utan att vara inne?
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-03 14:21:16 följande:

Jag håller med Lollo om varningsklockorna!! Han försöker styra dig med känslomässig utpressning och beter sig som en barnrumpa.

Även om han är som vanligt nu så måste ni ta den där diskussionen sen, och då inte bara om Tinder utan om hur han är emot dig.

Idag är han typ helt som vanligt.. kan det ha vart jag som inbillade mig innan att han var dryg? Bara för att han inte gjorde emojis o bla bla? Känns dock inte så. Även om han pratade som vanligt när han var här men stämningen stel så märkte man att han inte alls var intresserad när jag försökte mysa utan då kände jag mig bara dissad.

Kommer nog fortsätta backa lite till
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 15:04:25 följande:
    Men då är det ju möjligt att han kan ha haft kontot utan att vara inne?
    Hans Like måste ha gjorts inom 24 timmar så han måste ha varit aktiv senaste dygnet för att få en matchning. Den försvinner efter 24 timmar om man har ett gratis konto.
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 15:06:17 följande:
    Idag är han typ helt som vanligt.. kan det ha vart jag som inbillade mig innan att han var dryg? Bara för att han inte gjorde emojis o bla bla? Känns dock inte så. Även om han pratade som vanligt när han var här men stämningen stel så märkte man att han inte alls var intresserad när jag försökte mysa utan då kände jag mig bara dissad.

Kommer nog fortsätta backa lite till
    Nej du ska lita på din känsla. Du vet precis vad han håller på med.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-03 15:42:33 följande:

Hans Like måste ha gjorts inom 24 timmar så han måste ha varit aktiv senaste dygnet för att få en matchning. Den försvinner efter 24 timmar om man har ett gratis konto.Nej du ska lita på din känsla. Du vet precis vad han håller på med.

Men hur är det möjligt att jag fått matchningar efter en vecka förrut då när jag har gratis konto?
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 16:05:06 följande:
    Men hur är det möjligt att jag fått matchningar efter en vecka förrut då när jag har gratis konto?
    Ingen aning ärligt talat.
  • Anonym (Blomman)

Men frågan är om han vatit inne och svajpat nyligen.

Kan ju vara någon som han matchat med för länge sedan som inte varit aktiv

Viktigare är då om hans ändrade beteende och din magkänsla fanns där innan du visste om matchningen

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-03 17:59:45 följande:

Viktigare är då om hans ändrade beteende och din magkänsla fanns där innan du visste om matchningen

Ja det är precis detta jag undrar. Har hört så himla mycket olika o jag vet inte helt säkert heller hur Tinder funkar. Vissa söker man inaktiveras automatiskt medans andra säger tvärtom.

Innan matchningen hade jag absolut ingen oro alla inom vår relation. Jag litade på honom till 100 procent. Jag vet med säkerhet att han inte träffat något. Dels då han vill skriva med mig exakt hela tiden. O vi pratar genom snap chat så jag kan i bilder se exakt vart han är. Allt köndes bättre än någonsin delat då jag tagit upp att jag vill träffas mer än vad vi gör o han tog det på ett bra sätt o sa att han med ville.

Men sen kom denna jäkla matchning o allt ändrades direkt. Sen hans humör på detta. Hans försvar var att det är någon han swipat på för länge sedan. Han var även nog med att kolla om jag inte trodde han. Skulle självklart pratat med med honom redan då om det.

O sedan hans sätt att vara edter. Möjligt att han backade så jag till en början backade från honom, nu är han normal igen. Men jag vet inte alls vad jag ska tro längre.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-03 17:59:45 följande:

Ja det är precis detta jag undrar. Har hört så himla mycket olika o jag vet inte helt säkert heller hur Tinder funkar. Vissa söker man inaktiveras automatiskt medans andra säger tvärtom.

Innan matchningen hade jag absolut ingen oro alla inom vår relation. Jag litade på honom till 100 procent. Jag vet med säkerhet att han inte träffat något. Dels då han vill skriva med mig exakt hela tiden. O vi pratar genom snap chat så jag kan i bilder se exakt vart han är. Allt köndes bättre än någonsin delat då jag tagit upp att jag vill träffas mer än vad vi gör o han tog det på ett bra sätt o sa att han med ville.

Men sen kom denna jäkla matchning o allt ändrades direkt. Sen hans humör på detta. Hans försvar var att det är någon han swipat på för länge sedan. Han var även nog med att kolla om jag inte trodde han. Skulle självklart pratat med med honom redan då om det.

O sedan hans sätt att vara edter. Möjligt att han backade så jag till en början backade från honom, nu är han normal igen. Men jag vet inte alls vad jag ska tro längre.
  • Anonym (Blomman)

Kanske bäst att bara släppa det. Kanske var det något, det får vi aldrig veta.

Finns ju alltid svackor i relationer. Bra att det funkar igen mellan er!

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-03 21:16:45 följande:

Vi sågs igår o han stannade över natten. Tycker han svänger så i sitt sätt att skriva. Kanske bara jag som inbillar mig när han inte gör gubbar i varje meddelande o grejer. Iaf så kom han till mig o denna gången köndes det mycket normalare än sist. Skillnaden är ju dock att vi inte ligger o kramas o sånt som förut. Jag själv vågar inte ta initiativet till mys då jag blivit osäker på honom. Fick dock känslan av att han kanske känner detsamma. Det var liksom som att han försökte råka nudda mig ibland o liknande. Iaf så tog jag tillslut initiativet o det blev mer mys. Han sa även hejdå o att vi hörs sen. Tycker bara allt känns jobbigt ändå. Vi brukar i regel alltid ses fredagar, funderar på att låta han ta initiativet till att ses nu på fredag
  • Miss Skywalker
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-05 16:15:01 följande:
    Vi sågs igår o han stannade över natten. Tycker han svänger så i sitt sätt att skriva. Kanske bara jag som inbillar mig när han inte gör gubbar i varje meddelande o grejer. Iaf så kom han till mig o denna gången köndes det mycket normalare än sist. Skillnaden är ju dock att vi inte ligger o kramas o sånt som förut. Jag själv vågar inte ta initiativet till mys då jag blivit osäker på honom. Fick dock känslan av att han kanske känner detsamma. Det var liksom som att han försökte råka nudda mig ibland o liknande. Iaf så tog jag tillslut initiativet o det blev mer mys. Han sa även hejdå o att vi hörs sen. Tycker bara allt känns jobbigt ändå. Vi brukar i regel alltid ses fredagar, funderar på att låta han ta initiativet till att ses nu på fredag
    Hela vitsen med att bli avståndstagande är att göra dig osäker. Han lyckades och kom billigt undan med att du kom på honom med att leta andra tjejer..
  • Anonym (Mmm)
    Miss Skywalker skrev 2021-04-05 19:30:22 följande:

Hela vitsen med att bli avståndstagande är att göra dig osäker. Han lyckades och kom billigt undan med att du kom på honom med att leta andra tjejer..

Då jag tyckte att han var avståndstagande o allmänt dryg gjorde jag detsamma. Tyckte jag han svarade drygt svarade jag drygt tillbaka eller slutade svara helt. Då även han slutat skriva till mig som förut, dvs god morgon mm slutade jag göra det till honom. Så vad resulterade detta i då, jo att han blev sig själv igen typ. Jag har märkt att han svarar drygt om han jobbar Mm o det förstår jag ju. Men jag tog som sagt avstånd och det är han nu som börjat skriva till mig. Tex igår så hörde avi inte på hela dagen, så fort jag sa upp en bild på insta på mig skickade han en snap chat till mig som egentligen var helt meningslös, han började även skriva hjärtan i godnatt som han slutade med o det gjorde även jag. Kort o gott är det som att vi båda backat lite o vår kontakt är inte lika intensiv so förrut. Däremot har jag stått fast vid att inte skriva till honom utan låta han höra av sig o det har han ju gjort.

Dock ville han inte ses i helgen då han träffat människor med covid, fick höra redan i veckan. Det är ju bra han tänker på mig. Dock kunde han träffa sin kompis...

Han har alltid prioriterat sin kompis före mig. Kanske var bra att jag backade ifrån honom lite för tydligen kom han tillbaka då
  • Miss Skywalker
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-11 17:15:13 följande:
    Då jag tyckte att han var avståndstagande o allmänt dryg gjorde jag detsamma. Tyckte jag han svarade drygt svarade jag drygt tillbaka eller slutade svara helt. Då även han slutat skriva till mig som förut, dvs god morgon mm slutade jag göra det till honom. Så vad resulterade detta i då, jo att han blev sig själv igen typ. Jag har märkt att han svarar drygt om han jobbar Mm o det förstår jag ju. Men jag tog som sagt avstånd och det är han nu som börjat skriva till mig. Tex igår så hörde avi inte på hela dagen, så fort jag sa upp en bild på insta på mig skickade han en snap chat till mig som egentligen var helt meningslös, han började även skriva hjärtan i godnatt som han slutade med o det gjorde även jag. Kort o gott är det som att vi båda backat lite o vår kontakt är inte lika intensiv so förrut. Däremot har jag stått fast vid att inte skriva till honom utan låta han höra av sig o det har han ju gjort.

Dock ville han inte ses i helgen då han träffat människor med covid, fick höra redan i veckan. Det är ju bra han tänker på mig. Dock kunde han träffa sin kompis...

Han har alltid prioriterat sin kompis före mig. Kanske var bra att jag backade ifrån honom lite för tydligen kom han tillbaka då
    Ja om man nu vill ha en kille som letar andra tjejer och blir sur när man kommer på honom..
  • Anonym (Mmm)

När vi setts nu har det känts som vanligt. Igår pratade han väldigt mycket, kändes fortfarande som att han inte riktigt vågade ta initiativ till att röra mig, men han la in små beröringar hela tiden innan han äntligen gjorde något på riktigt. När vi skulle sova ville han prata hela tiden. Kort o gott kändes allt bra. Imorse skulle han iväg så även jag åkte iväg o så gick jag o några vänner på premiär på uteserveringen. Jag snapade en bild på detta som han ignorerade, detta har aldrig hänt tidigare utan han svarar på allt. Sen skickade han vad han gjorde men så börjar han va dryg. Om det är en tillfällighet o bra inbillning från mig vet jag inte. Men jag kommer tröttna om det ska fortsätta såhär. Tex skrev jag att det fick bli premiär på uteservering i det fina vädret o han svarar bara såklart

• Anonym (lll)

Dels tycker jag att du grubblar lite för mycket TS, och dels tycker jag du ska bli mer relaxad. Låt saker bli som de blir. Känns det inte ok, gör slut. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-03 21:16:45 följande:

Släppa det? Kan kvinnor göra det?
  • Anonym (E)

Tycker att du lägger din energi på fel sak. Jag hade varit mer störd över att han är kvar på Tinder än att han ignorerar snap, vilket han tydligen inte gjort ändå för han har ju svarat.

• Miss Skywalker

Du är alltså mer bekymrad över hur snabbt han svarar än om han är aktiv på dejtingappar? 

• Anonym (Mmm)
    Anonym (E) skrev 2021-04-18 14:28:16 följande:

Tycker att du lägger din energi på fel sak. Jag hade varit mer störd över att han är kvar på Tinder än att han ignorerar snap, vilket han tydligen inte gjort ändå för han har ju svarat.

Såklart är jag det. Jag kan ju dock inte med säkerhet vara helt säker på att han verkligen vart aktiv där. Jag måste ju välja att släppa det o lita på han eller göra slut
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (lll) skrev 2021-04-18 08:14:57 följande:

Dels tycker jag att du grubblar lite för mycket TS, och dels tycker jag du ska bli mer relaxad. Låt saker bli som de blir. Känns det inte ok, gör slut. 

Ja jag känner väl det med.. han skriver som sagt till mig o är som vanligt när vi ses, öndå som stör mig är hans sätt i att skriva, det dryga sättet. Dock blev jag inbjuden till en midsommarfest av hans bästa kompis. Så mycket som de pratar tror jag absolut kompisen hade vetat om något vart fel o då inte bjudit mig.
Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp