• Anonym (Pillala)

Att vara KK

Hej alla

Jag vet vad allt innebär att vara KK

Har träffat en man som är 10 år äldre än mig, han har haft ett förhållande på 7 år där dom var förlovade i x antal år, vet ej varför det tog slut, han vill inte säga något.

Vi har det underbart varje gång vi träffas,ibland kan det vara en hel helg ibland någon timma...

Ute och äter, umgås med hans kompisar och så....

han har sagt många gånger att han gillar mig mycket och vill ha mig kvar I sitt liv.

Men han vill inte ha ett förhållande och det förstår jag...

Jag frågade honom för en tid sen vad han skulle tycka om att jag träffar andra? För jag tänker inte vänta på någon....

Han sa att han kan inte typ inte hindra mig att träffa någon men då får vi avsluta det vi har för han vill inte dela med sig ned någon annan

Vad ska det betyda??

Hsr funderat en massa

• Svar på tråden Att vara KK
  • Anonym (lll)
    Anonym (Pillala) skrev 2021-04-10 01:51:46 följande:

Men om man nu bara är kk, kan man verkligen kräva att mab ska vara "trogen"? Ser inte poängen I det då vi bara har sex. Jag vet inte ifall han träffar nån annan eller ligger med nån.

Nej, och det gör han ju inte heller. Han säger att du kan träffa andra men då vill inte han vara med. Många vill ju bara ha en "egen" KK (förståeligt, speciellt nu i coronatider) och det är så klart hans val att säga hur han tänker om kk-beteende. 

Som andra redan varit inne på så behöver det inte betyda att han är kär i dig eller vill ha dig för sig själv känslomässigt. Men han villl ha dig för sig själv fysiskt. 

Tycker verkligen du ska släppa det här. Ni har haft ert lilla roliga, se dig om och försök hitta en man det funkar bättre med. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Pillala) skrev 2021-04-10 01:51:46 följande:

Men om man nu bara är kk, kan man verkligen kräva att mab ska vara "trogen"? Ser inte poängen I det då vi bara har sex. Jag vet inte ifall han träffar nån annan eller ligger med nån.

Detta kan ju pågå en tid men eftersom det inte har lett till något mer seriöst så släpper jag det helt, klarare inte av att sitta och vänta på att han ska höra av sig om när vi kan träffas..... Har bara varit på hans villkor från början då han har en dotter på heltid och mycket på jobbet son han hade kunnat släpoa

Om man är kk kan man självklart kräva att man bara är exklusiva med varandra. Det handlar givetvis om risken för graviditet och sjukdomar men också att man inte vill vara med nån som kunnat lega med halva stan under veckan som gått.

Om du misstänkte att han legat med flera än bara dig, skulle du verkligen kunna fortsätta ligga med honom?
  • elin1989
    Fjäril kär skrev 2021-04-10 08:41:22 följande:

Om man är kk kan man självklart kräva att man bara är exklusiva med varandra. Det handlar givetvis om risken för graviditet och sjukdomar men också att man inte vill vara med nån som kunnat lega med halva stan under veckan som gått.

Om du misstänkte att han legat med flera än bara dig, skulle du verkligen kunna fortsätta ligga med honom?

Jag skulle tycka det var jättekonstigt om någon jag bara träffade då och då för att ligga med hade åsikter om vad jag gjorde resten av tiden. Han bör väl rimligen använda kondom då det är det enda rimliga vid tillfällig relation. Förstår inte hur man kan komma på tanken att avskriva trohet av någon man inte är intresserad av att ha en relation med.
  • Anonym (Inte)

Är du verkligen KK, är du inte mer älskarinna på hans villkor?

Jag tror du bör bryta detta...

• Anonym (Hmm...)

Jag träffade en man för ca ett halvår sen. Vi skulle bara träffas helt oseriöst då vi har så otroligt kul ihop och fantastisk sex. Vi sa tidigt att vi bara träffar varandra. Han skulle aldrig bli kär och sa att jag inte får bli det i honom, aldrig ha ett riktigt förhållande o.s.v. Men efter ett par månader har vi nu accepterat att vi har fallit för varandra och är nog ett par. Så visst kan det hända, inget är omöjligt. Vi träffas all ledig tid. På helgerna frågar vi aldrig OM vi ska träffas utan det är självklart.

• Anonym (Pillala)
    elin1989 skrev 2021-04-10 09:50:18 följande:

Jag skulle tycka det var jättekonstigt om någon jag bara träffade då och då för att ligga med hade åsikter om vad jag gjorde resten av tiden. Han bör väl rimligen använda kondom då det är det enda rimliga vid tillfällig relation. Förstår inte hur man kan komma på tanken att avskriva trohet av någon man inte är intresserad av att ha en relation med.

Precis så tänker jag, varför ska jag vara trogen i något som inte existerar liksom...

Nu har jag avslutat detta iaf
  • Fjäril kär

Varför ska man ha en specifik kk om båda parter ändå ligger runt som dom vill? Vad är poängen med en kk då?
  • Anonym (Andreas)

Du är bra naiv om du tror att alla tillfälliga ligg faktiskt skyddar sig varje gång.

Det är just därför man håller sig till en enda kk
  • neverpreggo
    Fjäril kär skrev 2021-04-10 13:36:58 följande:
    Varför ska man ha en specifik kk om båda parter ändå ligger runt som dom vill? Vad är poängen med en kk då?
    Det går att ha en KK medans man försöker hitta en partner. Då är det logiskt att man ibland ligger med dejterna.
  • Fjäril kär
    neverpreggo skrev 2021-04-10 13:51:22 följande:

Det går att ha en KK medans man försöker hitta en partner. Då är det logiskt att man ibland ligger med dejterna.

Som sagt, vad är vitsen med en kk om man ändå ligger med andra?
  • neverpreggo
    Fjäril kär skrev 2021-04-10 14:06:43 följande:
    Som sagt, vad är vitsen med en kk om man ändå ligger med andra?
    För att en KK finns där hursomhelst. Man kan gå på dejter med många utan att någon leder till sex.
  • elin1989
    Fjäril kär skrev 2021-04-10 13:36:58 följande:

För mig är en kk någon som man träffar lite då och då och ligger med. Typ som ett ONS fast man träffar personen flera gånger. Om man bara ligger med varandra så har man väl vanligtvis ett förhållande! Jag skulle aldrig låta en kille ställa krav på trohet om han inte var intresserad av att vara tillsammans med mig (och samma gäller åt andra hållet förstås).
  • elin1989
    Anonym (Andreas) skrev 2021-04-10 13:42:48 följande:

Du är bra naiv om du tror att alla tillfälliga ligg faktiskt skyddar sig varje gång.

Det är just därför man håller sig till en enda kk

När jag hade tillfälliga sexuella relationer innan jag träffade min sambo användes alltid kondom iaf. Skulle inte ha kommit på tanken att hålla mig till en enda kk i den situationen jag var då. Jag dejtade för att jag ville hitta en pojkvän. Men på vägen träffade jag en del män som det av olika anledningar inte skulle bli något seriöst med. Vissa låg jag med flera gånger. Men skulle aldrig begränsa mitt dejtande på grund av det. Sen träffade jag min sambo och då träffade jag förstås inte dem igen.
Svar på tråden Att vara KK